Louis Vuitton annuleert aantal Amerikaanse pop-ups | RetailDetail

Louis Vuitton schrapt Amerikaanse pop-ups

Louis Vuitton schrapt Amerikaanse pop-ups
Louis Vuitton

Modemerk Louis Vuitton heeft een aantal pop-ups geannuleerd die de komende weken en maanden moesten opengaan in de Verenigde Staten en Canada. Er waren immers heel wat problemen opgedoken bij eerdere openingen.

Lange rijen

Louis Vuitton gebruikte de pop-ups om de nieuwe Supreme-collectie te lanceren. Die lancering kon steevast op heel wat aandacht rekenen, te veel aandacht zelfs. Zo werd afgelopen vrijdag de pop-up in Los Angeles vroegtijdig gesloten, omdat de winkel de toeloop van klanten niet meer aan kon. Heel wat mensen sliepen daarbij op de stoep en er had zich ook een bijzonder lange rij gevormd.

 

Zelfs nadat die klanten werd gemeld dat de pop-up zijn deuren niet ging openen, bleven heel wat bezoekers koppig ter plaatse. Sommige onder hen waren dan ook al dagen aan het wachten om binnen te geraken. Uiteindelijk moest de politie ter plaatse komen om iedereen naar huis te sturen.

 

Locaties strikt geheim

In New York kreeg Louis Vuitton eerder ook al geen toestemming om een pop-up te openen op de geplande locatie. Ook daar kwam naar voren dat er te veel problemen waren opgedoken bij de pop-ups en waren er flink wat vragen rond de veiligheid.

 

Pop-ups in steden buiten Noord-Amerika, zoals Parijs, Tokio en Londen, hebben wel zonder problemen hun deuren kunnen openen. Louis Vuitton houdt de locaties van de pop-ups altijd strikt geheim. De aankondiging wordt pas kort voor de opening op Instagram geplaatst en de ramen van de locaties worden geblindeerd om pottenkijkers te vermijden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Isabel Marant opent eerste winkel in Nederland

24/05/2018

Modemerk Isabel Marant heeft de deuren geopend van een eerste Nederlandse boetiek in Amsterdam. De winkel is te vinden in de P.C. Hooftstraat, in het pand waar vroeger McGregor zat.

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.