Luxegroep Richemont groeit met 7 procent

Luxegroep Richemont groeit met 7 procent
Shutterstock

De Franse luxegroep Richemont is in het derde kwartaal van zijn boekjaar met 7% gegroeid bij constante wisselkoersen. Na wisselkoerseffecten werd een groot deel van die omzetgroei weggeveegd.

 

Sterke groei retail

De totale omzet voor Richemont kwam in het derde kwartaal uit op 3,1 miljard euro: bij constante wisselkoersen een groei van 7 procent, maar na wisselkoerseffecten bleef daar nog maar 1% van over. De grootste groei kende het luxebedrijf in Azië, waar de omzet na wisselkoerseffecten met 5% steeg. Ook in het Midden-Oosten en Afrika kende het bedrijf een groei van 3%, terwijl het op de Amerikaanse continenten een stabiel jaar was. Voor wisselkoerseffecten groeide Richemont daar wel met 8%.

 

In Europa daalde de omzet dan weer met 2% en in Japan zelfs met 6%. Voor wisselkoerseffecten kende Richemont overal een groei, behalve in Europa, waar de omzet dan nog steeds met een procent daalde. De sterke groei van de groep is volledig te danken aan de prestatie van de eigen winkels, want daar steeg de omzet met 7% naar 1,98 miljard euro. Op vlak van wholesale was er echter sprake van een daling van 8%.

 

De juwelenmerken groeiden met 11% voor wisselkoerseffecten en 5% na wisselkoersen, bij de horlogemakers was er voor wisselkoersen een kleine groei van 1% maar na wisselkoerseffecten was er sprake van een terugval van 4%. Richemont is een luxegroep die bekende merken als Cartier en Piaget in zijn portfolio heeft. Daarnaast beschikt het ook over 49% van de aandelen van de Yoox Net-a-Porter Group.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Richemont wil Yoox Net-a-Porter volledig overnemen

22/01/2018

De Zwitserse luxegroep Richemont heeft een voorstel gedaan om een controlerend aandeel te pakken te krijgen bij online retailer Yoox Net-a-Porter. Het wil zo de eigen online strategie versneld uitrollen.

The Sting weet flinke winst te maken in boekjaar 2016

22/01/2018

Modeketen The Sting heeft in 2016 opnieuw winst weten te maken, nadat het een jaar eerder nog meer dan vijf miljoen euro verlies moest slikken. Ook zusterformule Costes wist het boekjaar 2016 positief af te sluiten.

Lagere omzet en nieuwe CEO voor Geox

19/01/2018

De omzet bij het Italiaanse schoenenmerk Geox is in het voorbije boekjaar licht gedaald. Daarnaast werd voormalig CEO Gregorio Borgo vervangen door Matteo Mascazzini, die overkomt van het Italiaanse modemerk Gucci.

Primark ziet groei vertragen

18/01/2018

In het eerste kwartaal van het boekjaar is de omzet bij de Ierse modeketen Primark bij constante wisselkoersen met 7% gestegen, inclusief wisselkoerseffecten was dat zelfs met 9%. Dat is wel lager dan wat analisten verwacht hadden.

Carrefour zet punt achter moeilijk jaar

17/01/2018

Ondanks verbetering in het vierde kwartaal heeft de groep Carrefour een bijzonder moeilijk jaar achter de rug. Ook in België kon de retailer niet groeien. Het is nu uitkijken naar de maatregelen die CEO Bompard volgende week aankondigt.

Wibra weet weer wat winst is

17/01/2018

Budgetketen Wibra heeft in 2016 opnieuw winst weten te maken, nadat het de voorbije jaren vooral verliezen had moeten slikken. De omzet blijft wel in dalende lijn en voorlopig lijkt het er niet op dat die trend gaat keren.

Back to top