Luxegroep Richemont groeit met 7 procent | RetailDetail

Luxegroep Richemont groeit met 7 procent

Luxegroep Richemont groeit met 7 procent
Shutterstock

De Franse luxegroep Richemont is in het derde kwartaal van zijn boekjaar met 7% gegroeid bij constante wisselkoersen. Na wisselkoerseffecten werd een groot deel van die omzetgroei weggeveegd.

 

Sterke groei retail

De totale omzet voor Richemont kwam in het derde kwartaal uit op 3,1 miljard euro: bij constante wisselkoersen een groei van 7 procent, maar na wisselkoerseffecten bleef daar nog maar 1% van over. De grootste groei kende het luxebedrijf in Azië, waar de omzet na wisselkoerseffecten met 5% steeg. Ook in het Midden-Oosten en Afrika kende het bedrijf een groei van 3%, terwijl het op de Amerikaanse continenten een stabiel jaar was. Voor wisselkoerseffecten groeide Richemont daar wel met 8%.

 

In Europa daalde de omzet dan weer met 2% en in Japan zelfs met 6%. Voor wisselkoerseffecten kende Richemont overal een groei, behalve in Europa, waar de omzet dan nog steeds met een procent daalde. De sterke groei van de groep is volledig te danken aan de prestatie van de eigen winkels, want daar steeg de omzet met 7% naar 1,98 miljard euro. Op vlak van wholesale was er echter sprake van een daling van 8%.

 

De juwelenmerken groeiden met 11% voor wisselkoerseffecten en 5% na wisselkoersen, bij de horlogemakers was er voor wisselkoersen een kleine groei van 1% maar na wisselkoerseffecten was er sprake van een terugval van 4%. Richemont is een luxegroep die bekende merken als Cartier en Piaget in zijn portfolio heeft. Daarnaast beschikt het ook over 49% van de aandelen van de Yoox Net-a-Porter Group.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Dieprood Galeria Kaufhof (en Inno) vestigt alle hoop op fusie

20/07/2018

Galeria Kaufhof (waar ook Galeria Inno toe behoort) zit diep in de rode cijfers: het verlies zou er oplopen tot zo'n 30 miljoen euro. Een fusie tussen Karstadt en Galeria Kaufhof moet volgens eigenaar Hudson's Bay heil brengen.

Bestseller investeert in About You

20/07/2018

De Deense Bestseller-groep neemt een aanzienlijke participatie in het Duitse modeplatform About You. Een kapitaalverhoging met zo’n 250 miljoen euro moet een verdere groei van de online retailer mogelijk maken.

Burberry ziet 100 miljoen euro in rook opgaan

20/07/2018

Niet iedereen ziet de noodzaak van duurzaamheid in: het Britse modemerk Burberry stookte vorig jaar voor meer dan dertig miljoen euro aan merkproducten op "om te vermijden dat ze in verkeerde handen zouden vallen".

Overnemer voor Belgische winkels Men at Work

20/07/2018

De drie Belgische vestigingen van de failliete modeketen Men at Work en de Antwerpse kledingzaak Fish & Chips zouden een nieuwe eigenaar hebben. Op meer details is het wel nog even wachten…

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Blokker ziet Belgische omzet fors dalen en directie afslanken

17/07/2018

De problemen voor Blokker blijven aanhouden: het bestuur wordt verder ingekrompen (van acht naar vijf), net zoals de omzet in de Belgische winkels (-21%).