Luxehuis Hermès ziet omzet stijgen | RetailDetail

Luxehuis Hermès ziet omzet stijgen

Luxehuis Hermès ziet omzet stijgen

Het Franse luxemodehuis Hermès, bekend van zijn zijden sjaals en lederen tassen, zag zijn omzet in het derde kwartaal klimmen met 8,8% tot 1,26 miljard euro. Dat brengt de totaalverkoop dit jaar al op 3,7 miljard euro.

Strengere controle op import in China

Met een kwartaalgroei van bijna 9% doet Hermès beter dan de analisten hadden voorspeld: zij hadden gerekend op een groei met ‘maar’ 7%. “We zagen een flinke omzetgroei in China, waar de lokale vraag verbeterde ten opzichte van vorig jaar”, zei topman Axel Dumas. Hij stak niet weg dat Hermès flink garen spint bij de beslissing van de Chinese overheid om de import van luxegoederen strenger te controleren. Die verhoogde controle zorgt er duidelijk voor dat de Chinezen meer in eigen land kopen.

 

Over de voorbije negen maanden zag Hermès zijn omzet afklokken op 3,697 miljard euro, zo’n 7,5% meer dan in dezelfde periode een jaar eerder. Op de Franse thuismarkt blijft Hermès wel de naweeën van de terreuraanslagen voelen: de groei komt er niet hoger dan 4,5%. Elders gaat de omzet er minstens 7% op vooruit, met Japan (+8,5%) en Europa exclusief Frankrijk (+9,3%) als uitschieters.

 

De lederwarenactiviteit blijft traditioneel dé sterkhouder van het Franse luxehuis, met een omzet van 1,86 miljard euro over de voorbije negen maanden (+16,3%). Ook de parfums zetten knappe groeicijfers neer: +5,9% tot 194,9 miljoen euro. De pret-à-portercollectie en de zijden sjaals zitten dan weer in een krimpscenario.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).

Pepsico dankt stijgende omzet aan snacks

10/07/2018

Dranken- en snackreus Pepsico boekte in het tweede kwartaal van dit jaar een lichte omzetstijging van 2,4%. Dat was echter niet te merken aan de nettowinst, die 14% lager uitviel als gevolg van de globale belastinglast.   

Wibra blijft in de verdrukking

10/07/2018

Kledingdiscountketen Wibra heeft in 2017 een flinke winst- en omzetdaling moeten toestaan in zijn Belgische winkels. De omzet zakte met 7% naar 61,7 miljoen euro, de winst kreeg een oplawaai en donderde van 6,5 naar 0,5 miljoen euro.

Samsung maakt zich zorgen over eigen groei

06/07/2018

Technologiegigant Samsung is niet positief over de eigen resultaten. Het Zuid-Koreaanse bedrijf verwacht een niet al te geweldige groei in het tweede kwartaal van dit jaar: de verkoop van smartphones stelt teleur.

FNG trekt naar Brusselse beurs met 60 miljoen euro

06/07/2018

Modegroep FNG heeft 60 miljoen euro opgehaald bij een nieuwe aandelenuitgifte. De nieuwe aandelen zullen vanaf 9 juli worden verhandeld op de beurs van Amsterdam en voor het eerst ook op de Brusselse beurs.