LVMH neemt Dior over | RetailDetail

LVMH neemt Dior over

LVMH neemt Dior over
Shutterstock

De Franse luxegroep LVMH heeft een overeenkomst gesloten met modemerk Christian Dior voor de overname van de 26% aandelen die nog niet in handen zijn van de groep. Het legt daarvoor 12,1 miljard euro neer.

Modetak versterken

LVMH biedt voor de overname 260 euro per aandeel, waarbij de aandeelhouders kunnen kiezen tussen een uitbetaling in cash of in aandelen van Hermes. Dat is 15% meer dan de eindkoers van Dior bij het sluiten van de beurzen op maandag. De overname zorgt er voor dat tegemoet gekomen wordt aan een vraag van de aandeelhouders, die wilden dat de ingewikkelde eigendomsstructuur aangepakt werd.

 

Daarnaast wordt de mode- en ledertak van LVMH verder versterkt met de overname van Dior. De modegroep is ook al eigenaar van merken als Givenchy, Kenzo, Louis Vuitton en Donna Karan. Daarnaast beschikt het ook over heel wat wijnen, sterkedranken, sieradenmerken en cosmeticamerken. In omzet is LVMH de grootste luxegroep ter wereld.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

KantoorExpert koopt Office Centre van Staples

21/06/2018

KantoorExpert wil de 39 Nederlandse vestigingen van Office Centre overnemen van Staples. De leverancier van kantoorbenodigdheden uit Soest zou zo’n 40 miljoen euro veil hebben voor Office Centre.

Frankrijk plant taks op e-commerce

21/06/2018

Online bestellingen zouden duurder kunnen worden voor Franse consumenten: een nieuw wetsvoorstel voorziet een taks van 1 tot 2% op de verkoopprijs, in functie van de afstand die een product heeft afgelegd.

Afound, het eerste outletplatform van H&M, van start in Zweden

15/06/2018

Afound, een nieuwe multimerkenformule van de H&M Group, is deze week van start gegaan in Zweden. De eerste twee winkels openden in Stockholm en Malmö: samen met het webplatform zijn ze een outletmarktplaats voor modekoopjes.

Group Puig neemt meerderheidsparticipatie in Dries Van Noten

14/06/2018

Het Belgische 'Dries Van Noten', een van de laatste onafhankelijke modehuizen, komt in Spaanse handen. De 60-jarige ontwerper verkocht de meerderheid van de aandelen van zijn bedrijf aan Group Puig.

Van Haren mag Louboutin-zolen niet met de voeten treden

14/06/2018

Schoenenketen Van Haren mag de rode zolen, waar de Louboutin-hakken voor bekend staan, niet gebruiken. De rode kleur geldt als een merk, zegt het Europese Hof, dat zo de verdediging van Van Haren weerlegt.

LVMH-topman Arnault pompt miljoenen in BackMarket

14/06/2018

BackMarket, een Franse start-up die zich positioneert als (super)marktplaats voor ‘refurbished’ ofte ‘opgelapte’ tweedehandse smartphones, tablets en laptops, heeft zopas 41 miljoen euro groeigeld opgehaald.