LVMH verwerft belang in modehuis Etro

Shutterstock.com

Via investeringsmaatschappij L Catterton neemt het luxeconcern LVMH van Bernard Arnault een meerderheidsparticipatie in het Milanese modehuis Etro.

 

Belang van 60%

De deal waardeert Etro op zo’n 500 miljoen euro. L Catterton neemt een belang van 60% in het modebedrijf, terwijl de vier kinderen van oprichter Gerolamo Etro elk 10% van de aandelen in bezit houden. Dat meldt La Tribune op basis van Italiaanse bronnen. De familie zou verder eigenaar blijven van alle onroerende goederen die verband houden met de activiteiten van de groep, van de winkels tot het hoofdkantoor.

 

LVMH is reeds eigenaar van verschillende Italiaanse luxemerken, waaronder Fendi, Loro Piana en de juwelier Bulgari. Etro zelf begon in 1968 als stoffenfabrikant, waarna het later uitgroeide tot volwaardig prêt-à-porter-merk. Wereldwijd beschikt het label over een netwerk van 140 winkels. Naast dames- en herenmode bestaat het assortiment uit accessoires, parfums, decoratieartikelen en huishoudlinnen. De creaties van het merk maken veelvuldig gebruik van paisley en andere patronen.

 

De verwachting is dat de overname tegen eind dit jaar rond is. Na de deal wordt oprichter Gerolamo Etro voorzitter van de onderneming.