Magi neemt modemerk Kookaï over van Vivarte | RetailDetail

Magi neemt modemerk Kookaï over van Vivarte

Magi neemt modemerk Kookaï over van Vivarte
Shutterstock

Het Franse modemerk Kookaï komt in handen van het Australische Magi, dat in eigen land al 26 jaar licentiehouder is van het merk. Retailgroep Vivarte maakte vorige zomer bekend dat het Kookaï van de hand wilde doen.

Herstructurering Vivarte

“We willen dat Kookaï zich kan ontwikkelen en het potentieel waar kan maken. Daarom verkoopt Vivarte het merk aan het familiebedrijf Magi”, laat Vivarte in een mededeling rond de verkoop verstaan. Een overnamebedrag werd niet bekend gemaakt. Kookaï werd in 1984 in Frankrijk opgericht en maakte sinds 1996 deel uit van Vivarte. Het heeft een jaaromzet van 76 miljoen euro en focust voornamelijk op vrouwen tussen 20 en 40 jaar. Sinds 2008 heeft het ook een lijn voor jongere meisjes.

 

Vivarte is naast Kookaï ook bekend van merken als Besson, Minelli, Carroll en CosmoParis. Begin januari maakte het bekend dat het ook de merken Naf Naf en André van de hand doet. Het bedrijf kampt immers al enkele jaren met dalende omzetten en groeiende verliezen. In augustus 2014 moesten nog 116 schuldeisers afgekocht worden voor maar liefst 2 miljard euro.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).

Wibra blijft in de verdrukking

10/07/2018

Kledingdiscountketen Wibra heeft in 2017 een flinke winst- en omzetdaling moeten toestaan in zijn Belgische winkels. De omzet zakte met 7% naar 61,7 miljoen euro, de winst kreeg een oplawaai en donderde van 6,5 naar 0,5 miljoen euro.

FNG trekt naar Brusselse beurs met 60 miljoen euro

06/07/2018

Modegroep FNG heeft 60 miljoen euro opgehaald bij een nieuwe aandelenuitgifte. De nieuwe aandelen zullen vanaf 9 juli worden verhandeld op de beurs van Amsterdam en voor het eerst ook op de Brusselse beurs.

Doek valt over Fish & Chips en Men at Work in België

06/07/2018

Net als de Nederlandse is nu ook de Belgische tak van de keten van multimerkwinkels Men at Work failliet verklaard. De drie winkels van de kledingketen én Fish & Chips in Antwerpen leggen de boeken neer.