Magi neemt modemerk Kookaï over van Vivarte | RetailDetail

Magi neemt modemerk Kookaï over van Vivarte

Magi neemt modemerk Kookaï over van Vivarte
Shutterstock

Het Franse modemerk Kookaï komt in handen van het Australische Magi, dat in eigen land al 26 jaar licentiehouder is van het merk. Retailgroep Vivarte maakte vorige zomer bekend dat het Kookaï van de hand wilde doen.

Herstructurering Vivarte

“We willen dat Kookaï zich kan ontwikkelen en het potentieel waar kan maken. Daarom verkoopt Vivarte het merk aan het familiebedrijf Magi”, laat Vivarte in een mededeling rond de verkoop verstaan. Een overnamebedrag werd niet bekend gemaakt. Kookaï werd in 1984 in Frankrijk opgericht en maakte sinds 1996 deel uit van Vivarte. Het heeft een jaaromzet van 76 miljoen euro en focust voornamelijk op vrouwen tussen 20 en 40 jaar. Sinds 2008 heeft het ook een lijn voor jongere meisjes.

 

Vivarte is naast Kookaï ook bekend van merken als Besson, Minelli, Carroll en CosmoParis. Begin januari maakte het bekend dat het ook de merken Naf Naf en André van de hand doet. Het bedrijf kampt immers al enkele jaren met dalende omzetten en groeiende verliezen. In augustus 2014 moesten nog 116 schuldeisers afgekocht worden voor maar liefst 2 miljard euro.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

Winst Zalando totaal weggeveegd

08/05/2018

De Duitse e-tailer Zalando zag in het eerste kwartaal van 2018 zijn winst als sneeuw voor de zon verdwijnen: 5,1 miljoen euro nettowinst ging over in 15 miljoen verlies. De omzet steeg wel met 22% dankzij forse investeringen.

Hugo Boss groeit vooral online sterk

03/05/2018

Het Duitse modemerk Hugo Boss kon tijdens het eerste kwartaal groei optekenen in alle regio's. De omzet van de groep steeg met 5% tot 650 miljoen euro, onder meer dankzij de sterke groei van de eigen webshop.