Manfield opent eerste Belgische winkel in Antwerpen | RetailDetail

Manfield opent eerste Belgische winkel in Antwerpen

Manfield opent eerste Belgische winkel in Antwerpen

De eerste Belgische winkel van het Nederlandse schoenenmerk Manfield is open. In de Stadsfeestzaal in Antwerpen vinden klanten het nieuwste winkelconcept van het merk, waarin luxe en merkbeleving centraal staan.

 

Sterke merkbeleving is toekomst retail

“De toekomst van retail is geïnspireerd door een sterke merkbeleving. De winkel is daarbij de storyteller van je merk en de nieuwste aanwinst is daar een perfect voorbeeld van”, zegt Ward Termeer, sinds vorig jaar directeur en eigenaar van Manfield, over de eerste Belgische vestiging in Antwerpen.


In de nieuwe schoenenwinkel in de Stadsfeestzaal wil de premium-schoenenketen tonen hoe “schoenenmode door de klant beleefd moet worden”. Het merk staat naar eigen zeggen voor stijl, kwaliteit en oog voor detail, met ook een sterke focus op service. Zo kunnen klanten ook in de nieuwe winkel koffie krijgen, hebben medewerkers et een oprekleest om schoenen beter te laten passen en is er een werkbalie voor aanpassingen of herstellingen.

 

"Schoenen draaien om ambacht"

“Schoenen draaien om ambacht. Dat laten wij onze klant graag zien en ervaren”, aldus Termeer. Het winkelinterieur weerspiegelt die ambachtelijkheid door leer en hout te combineren, zowel in het meubilair als in de wanden en vloeren. De voorraad is ook in het interieur verwerkt, waardoor een magazijn achteraan met andere maten niet meer nodig is.  


Als er toch iets niet voorradig is, kunnen klanten met behulp van een tablet vanuit de winkel bestellen en thuis laten leveren. Met die zogeheten ‘tablet-assisted sales service’ wil eigenaar Termeer “nee-verkoop uitsluiten, doordat de volledige collectie altijd beschik- en leverbaar is.”


Manfield is nog maar sinds kort een Nederlands bedrijf: begin vorig jaar nam Termeer Groep, het moederbedrijf van ook schoenenketen Sacha, het van oorsprong Engelse familiebedrijf over. Het schoenenmerk, dat onder meer inzet op vakkundige verwerking van natuurlijke materialen, wil nu ook internationaal uitbreiden. Het opende daarom recent winkels in Duitsland en België. De keten heeft vandaag 47 winkels en een webshop. Online verdeelt ook Wehkamp de collecties.
 

Fotogalerij

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Stevent Men at Work op faillissement af?

22/06/2018

De Nederlandse denim- en streetwearketen Men at Work zit in financiële moeilijkheden: ze sluit haar webshop en ook voor de fysieke winkels dreigt mogelijk de sluiting.

H&M brengt eigen hersteldienst naar winkels

21/06/2018

H&M introduceert een nieuw concept: in de afdeling Take Care van sommige winkels kun je kleren laten herstellen of personaliseren. Zowel in de gloednieuwe winkel in Parijs als in het vlaggenschip in Hamburg is al een hersteldienst te vinden.

Afound, het eerste outletplatform van H&M, van start in Zweden

15/06/2018

Afound, een nieuwe multimerkenformule van de H&M Group, is deze week van start gegaan in Zweden. De eerste twee winkels openden in Stockholm en Malmö: samen met het webplatform zijn ze een outletmarktplaats voor modekoopjes.

Group Puig neemt meerderheidsparticipatie in Dries Van Noten

14/06/2018

Het Belgische 'Dries Van Noten', een van de laatste onafhankelijke modehuizen, komt in Spaanse handen. De 60-jarige ontwerper verkocht de meerderheid van de aandelen van zijn bedrijf aan Group Puig.

Van Haren mag Louboutin-zolen niet met de voeten treden

14/06/2018

Schoenenketen Van Haren mag de rode zolen, waar de Louboutin-hakken voor bekend staan, niet gebruiken. De rode kleur geldt als een merk, zegt het Europese Hof, dat zo de verdediging van Van Haren weerlegt.

Supertrash na nog geen twee maanden alweer doorverkocht

14/06/2018

Nog geen twee maanden nadat het failliete kledinglabel Supertrash was gekocht door een investeerdersgroep, is het geesteskind van Olcay Gulsen alweer doorverkocht. De merkrechten zijn nu in handen van Unlimited Footwear Group.