Mannenmodemerk Kultivate opent eerste eigen winkel | RetailDetail

Mannenmodemerk Kultivate opent eerste eigen winkel

Mannenmodemerk Kultivate opent eerste eigen winkel

Het Nederlandse mannenmodemerk Kultivate gaat zijn eerste eigen winkel openen in Amsterdam. De nieuwe winkel zal eind maart zijn deuren openen in de Berenstraat, onderdeel van de Negen Straatjes.

In navolging van zustermerk

Tot nu toe waren de collecties van Kultivate enkel te vinden bij geselecteerde verkooppunten en via de webshop van het merk. Daar komt volgende maand dus verandering in. Kultivate profileert zich als een kwalitatief merk met een knipoog, met vooral humoristische teksten op de kleding, die vaak verwijzen naar populaire thema’s.

 

Het pand van 88 m² is de tweede winkel voor het bedrijf: eerder opende zustermerk Catwalk Junkie al de Catwalk Junkie Brand Store op de Prinsengracht. Dat zustermerk werd al in 2009 opgericht door een aantal vrienden, die hun gading niet vonden in de modewinkels en daarom besloten met hun eigen label op de proppen te komen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

H&M brengt eigen hersteldienst naar winkels

21/06/2018

H&M introduceert een nieuw concept: in de afdeling Take Care van sommige winkels kun je kleren laten herstellen of personaliseren. Zowel in de gloednieuwe winkel in Parijs als in het vlaggenschip in Hamburg is al een hersteldienst te vinden.

28 juni: The Future of Shopping-tafelgesprek met Wouter Kolk (Albert Heijn)

15/06/2018

Op 28 juni voert Albert Heijn-CEO Wouter Kolk een exclusief tafelgesprek over de toekomst van het winkelen met Jorg Snoeck en Pauline Neerman, auteurs van het boek 'The Future of Shopping', in boekhandel Scheltema in Amsterdam.

Afound, het eerste outletplatform van H&M, van start in Zweden

15/06/2018

Afound, een nieuwe multimerkenformule van de H&M Group, is deze week van start gegaan in Zweden. De eerste twee winkels openden in Stockholm en Malmö: samen met het webplatform zijn ze een outletmarktplaats voor modekoopjes.

Group Puig neemt meerderheidsparticipatie in Dries Van Noten

14/06/2018

Het Belgische 'Dries Van Noten', een van de laatste onafhankelijke modehuizen, komt in Spaanse handen. De 60-jarige ontwerper verkocht de meerderheid van de aandelen van zijn bedrijf aan Group Puig.

Van Haren mag Louboutin-zolen niet met de voeten treden

14/06/2018

Schoenenketen Van Haren mag de rode zolen, waar de Louboutin-hakken voor bekend staan, niet gebruiken. De rode kleur geldt als een merk, zegt het Europese Hof, dat zo de verdediging van Van Haren weerlegt.

Supertrash na nog geen twee maanden alweer doorverkocht

14/06/2018

Nog geen twee maanden nadat het failliete kledinglabel Supertrash was gekocht door een investeerdersgroep, is het geesteskind van Olcay Gulsen alweer doorverkocht. De merkrechten zijn nu in handen van Unlimited Footwear Group.