Marks & Spencer opent interactieve etalage | RetailDetail

Marks & Spencer opent interactieve etalage

Marks & Spencer opent interactieve etalage

Marks & Spencer heeft aan zijn nieuwe vestiging in Den Haag een interactieve etalage geopend. Die winkel is momenteel nog niet geopend, maar met de etalage hoopt Marks & Spencer al voorbijgangers te lokken.

Kopen met QR-codes

De nieuwe winkel van Marks & Spencer opent op 20 februari de deuren in Den Haag, maar ongeduldige klanten kunnen nu al door de collecties van de winkel grasduinen door middel van een interactieve etalage. In alle ramen op de benedenverdieping kunnen klanten stukken uit de collecties van Marks & Spencer bekijken, scannen en ze onmiddellijk aankopen doen met de hulp van QR-codes. Die sturen hen onmiddellijk door naar de mobiele webshop van Marks & Spencer.

 

De nieuwe Marks & Spencer komt aan de Grote Marktstraat en zal naast mode ook een grote foodhal hebben en zo'n 4000 m² groot zijn. In april opende Marks & Spencer al een nieuwe vestiging in Amsterdam, nadat het tien jaar uit het Nederlandse straatbeeld verdwenen was. In 2015 moet nog een winkel openen in Amsterdam aan het Rokin, met een oppervlakte van ongeveer 6000 m².

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).

Wibra blijft in de verdrukking

10/07/2018

Kledingdiscountketen Wibra heeft in 2017 een flinke winst- en omzetdaling moeten toestaan in zijn Belgische winkels. De omzet zakte met 7% naar 61,7 miljoen euro, de winst kreeg een oplawaai en donderde van 6,5 naar 0,5 miljoen euro.

FNG trekt naar Brusselse beurs met 60 miljoen euro

06/07/2018

Modegroep FNG heeft 60 miljoen euro opgehaald bij een nieuwe aandelenuitgifte. De nieuwe aandelen zullen vanaf 9 juli worden verhandeld op de beurs van Amsterdam en voor het eerst ook op de Brusselse beurs.

Doek valt over Fish & Chips en Men at Work in België

06/07/2018

Net als de Nederlandse is nu ook de Belgische tak van de keten van multimerkwinkels Men at Work failliet verklaard. De drie winkels van de kledingketen én Fish & Chips in Antwerpen leggen de boeken neer.