Marlies Dekkers krijgt nieuwe CEO | RetailDetail

Marlies Dekkers krijgt nieuwe CEO

Marlies Dekkers krijgt nieuwe CEO

Lingeriebedrijf Marlies Dekkers heeft Eppo Van Berckelaer benoemd tot CEO. De nieuwe topman werkte eerder voor O'Neill en Coca-Cola en is de "gedreven CEO die het bedrijf nodig heeft", aldus de Nederlandse ontwerpster.

Groeien via e-commerce...

De aanstelling van een nieuwe CEO is meteen een van de eerste grote beslissingen van Karmijn Kapitaal. Dat Nederlandse fonds zorgde voor de doorstart van het lingeriemerk, nadat Marlies Dekkers in augustus vorig jaar de boeken had moeten neerleggen.

 

Van Berckelaer zal vooral de e-commerce uitbouwen, zo blijkt uit het persbericht: "Marlies Dekkers is een nieuwe weg ingeslagen, met een strategie die e-commerce als belangrijke pijler heeft. Zo wordt duidelijke groei voorzien via webshops. De eigen webshop op de site van Marlies Dekkers zal een sterkere rol vervullen bij merkbeleving, consumentenoriëntatie en verkoop."

 

... én exclusief retailnetwerk

Tegelijk werkt de nieuwe CEO ook aan een terugkeer naar de retail: "Als onderdeel van de nieuwe strategie is de samenwerking met een exclusief retailnetwerk (fysieke winkels en online) van grote waarde. Deze samenwerking wordt de komende tijd met enkele retailpartners verder vormgegeven."

 

De groep gaat daartoe de komende maanden volop investeren in IT-systemen, zodat niet alleen de webshop maar ook de retailpartners "sneller en flexibeler kunnen inspelen op de wensen van de klant".

 

Marlies Dekkers gelooft er alvast in: "Het bedrijf heeft een gedreven CEO nodig die de nieuwe strategie kan realiseren door kennis, ervaring en een eigen visie. Eppo en ik hebben veel raakvlakken in onze ideeën over hoe we het merk verder gaan uitbouwen. Door onze goede klik zullen we een sterk team vormen, we vullen elkaar goed aan."

 

Eppo Van Berckelaer, die eerder voor O'Neill en Coca-Cola werkte, kan bogen op een rijke ervaring in business development, e-commerce en marketing. "De markt van morgen vraagt om bedrijven met een efficiënt, flexibel en stabiel operationeel proces. Hierin zie ik kansen om meerwaarde te creëren voor onze klanten en retailpartners", aldus Van Berckelaer.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Stevent Men at Work op faillissement af?

22/06/2018

De Nederlandse denim- en streetwearketen Men at Work zit in financiële moeilijkheden: ze sluit haar webshop en ook voor de fysieke winkels dreigt mogelijk de sluiting.

H&M brengt eigen hersteldienst naar winkels

21/06/2018

H&M introduceert een nieuw concept: in de afdeling Take Care van sommige winkels kun je kleren laten herstellen of personaliseren. Zowel in de gloednieuwe winkel in Parijs als in het vlaggenschip in Hamburg is al een hersteldienst te vinden.

Afound, het eerste outletplatform van H&M, van start in Zweden

15/06/2018

Afound, een nieuwe multimerkenformule van de H&M Group, is deze week van start gegaan in Zweden. De eerste twee winkels openden in Stockholm en Malmö: samen met het webplatform zijn ze een outletmarktplaats voor modekoopjes.

Group Puig neemt meerderheidsparticipatie in Dries Van Noten

14/06/2018

Het Belgische 'Dries Van Noten', een van de laatste onafhankelijke modehuizen, komt in Spaanse handen. De 60-jarige ontwerper verkocht de meerderheid van de aandelen van zijn bedrijf aan Group Puig.

Van Haren mag Louboutin-zolen niet met de voeten treden

14/06/2018

Schoenenketen Van Haren mag de rode zolen, waar de Louboutin-hakken voor bekend staan, niet gebruiken. De rode kleur geldt als een merk, zegt het Europese Hof, dat zo de verdediging van Van Haren weerlegt.

Supertrash na nog geen twee maanden alweer doorverkocht

14/06/2018

Nog geen twee maanden nadat het failliete kledinglabel Supertrash was gekocht door een investeerdersgroep, is het geesteskind van Olcay Gulsen alweer doorverkocht. De merkrechten zijn nu in handen van Unlimited Footwear Group.