Marlies Dekkers in zee met Bijenkorf | RetailDetail

Marlies Dekkers in zee met Bijenkorf

Marlies Dekkers in zee met Bijenkorf

Marlies Dekkers heeft een eigen shop-in-shop geopend in de vestiging van De Bijenkorf in Amsterdam. Die is volledig ingericht volgens de nieuwe huisstijl van de bekende nachtmodeontwerpster.

'Een droom komt uit'

De gekozen vorm is die van een boudoir, waardoor klanten worden uitgedaagd om in laatjes te kijken, kasten te openen en achter deuren te gluren. "Als jong meisje keek ik al op naar de fantastische Bijenkorf. De eerste verkoop bij het warenhuis zag ik als een mijlpaal, maar om nu zo'n prachtige eigen shop-in-shop te hebben, is echt een droom die uitkomt", aldus Dekkers zelf.

 

De mode van de ontwerpster was namelijk al eerder verkrijgbaar bij het warenhuis, maar dan gewoon op de lingerie-afdeling. Eerder opende Dekkers al shop-in-shops in een aantal buitenlandse warenhuizen, waaronder Selfridges (eigenaar van De Bijenkorf) en Harrods in Londen. Ook die worden op termijn voorzien van de nieuwe huisstijl. Marlies Dekkers heeft ook nog twaalf eigen winkels.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Bestseller investeert in About You

20/07/2018

De Deense Bestseller-groep neemt een aanzienlijke participatie in het Duitse modeplatform About You. Een kapitaalverhoging met zo’n 250 miljoen euro moet een verdere groei van de online retailer mogelijk maken.

Burberry ziet 100 miljoen euro in rook opgaan

20/07/2018

Niet iedereen ziet de noodzaak van duurzaamheid in: het Britse modemerk Burberry stookte vorig jaar voor meer dan dertig miljoen euro aan merkproducten op "om te vermijden dat ze in verkeerde handen zouden vallen".

Overnemer voor Belgische winkels Men at Work

20/07/2018

De drie Belgische vestigingen van de failliete modeketen Men at Work en de Antwerpse kledingzaak Fish & Chips zouden een nieuwe eigenaar hebben. Op meer details is het wel nog even wachten…

Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).