Marlies Dekkers in zee met Bijenkorf | RetailDetail

Marlies Dekkers in zee met Bijenkorf

Marlies Dekkers in zee met Bijenkorf

Marlies Dekkers heeft een eigen shop-in-shop geopend in de vestiging van De Bijenkorf in Amsterdam. Die is volledig ingericht volgens de nieuwe huisstijl van de bekende nachtmodeontwerpster.

'Een droom komt uit'

De gekozen vorm is die van een boudoir, waardoor klanten worden uitgedaagd om in laatjes te kijken, kasten te openen en achter deuren te gluren. "Als jong meisje keek ik al op naar de fantastische Bijenkorf. De eerste verkoop bij het warenhuis zag ik als een mijlpaal, maar om nu zo'n prachtige eigen shop-in-shop te hebben, is echt een droom die uitkomt", aldus Dekkers zelf.

 

De mode van de ontwerpster was namelijk al eerder verkrijgbaar bij het warenhuis, maar dan gewoon op de lingerie-afdeling. Eerder opende Dekkers al shop-in-shops in een aantal buitenlandse warenhuizen, waaronder Selfridges (eigenaar van De Bijenkorf) en Harrods in Londen. Ook die worden op termijn voorzien van de nieuwe huisstijl. Marlies Dekkers heeft ook nog twaalf eigen winkels.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

Winst Zalando totaal weggeveegd

08/05/2018

De Duitse e-tailer Zalando zag in het eerste kwartaal van 2018 zijn winst als sneeuw voor de zon verdwijnen: 5,1 miljoen euro nettowinst ging over in 15 miljoen verlies. De omzet steeg wel met 22% dankzij forse investeringen.

Hugo Boss groeit vooral online sterk

03/05/2018

Het Duitse modemerk Hugo Boss kon tijdens het eerste kwartaal groei optekenen in alle regio's. De omzet van de groep steeg met 5% tot 650 miljoen euro, onder meer dankzij de sterke groei van de eigen webshop.