Marlies Dekkers in zee met Bijenkorf

Marlies Dekkers in zee met Bijenkorf

Marlies Dekkers heeft een eigen shop-in-shop geopend in de vestiging van De Bijenkorf in Amsterdam. Die is volledig ingericht volgens de nieuwe huisstijl van de bekende nachtmodeontwerpster.

'Een droom komt uit'

De gekozen vorm is die van een boudoir, waardoor klanten worden uitgedaagd om in laatjes te kijken, kasten te openen en achter deuren te gluren. "Als jong meisje keek ik al op naar de fantastische Bijenkorf. De eerste verkoop bij het warenhuis zag ik als een mijlpaal, maar om nu zo'n prachtige eigen shop-in-shop te hebben, is echt een droom die uitkomt", aldus Dekkers zelf.

 

De mode van de ontwerpster was namelijk al eerder verkrijgbaar bij het warenhuis, maar dan gewoon op de lingerie-afdeling. Eerder opende Dekkers al shop-in-shops in een aantal buitenlandse warenhuizen, waaronder Selfridges (eigenaar van De Bijenkorf) en Harrods in Londen. Ook die worden op termijn voorzien van de nieuwe huisstijl. Marlies Dekkers heeft ook nog twaalf eigen winkels.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara-moeder Inditex ziet omzetgroei vertragen

21/09/2017

Het Spaanse modeconcern Inditex, bekend van ketens als Zara en Massimo Dutti, heeft de verwachtingen voor het tweede trimester niet kunnen inlossen. Dat is een gevolg van de vertragende organische groei en van de dure euro, zo blijkt.

Esprit verdrievoudigt nettowinst in 2017

20/09/2017

Modeketen Esprit is er in het boekjaar 2016-2017 in geslaagd om de nettowinst te verdrievoudigen. De omzet daalde nochtans met bijna 9%, maar dat had voornamelijk te maken met het terugdringen van het aantal winkels.

Hema maakt geen onderscheid meer tussen jongens en meisjes

20/09/2017

Hema laat eind dit jaar de geslachtsaanduidingen op zijn kinderkleding vallen: op de verpakkingen en labels zal je dan niet meer vinden of de kleding voor jongens of meisjes is. Hema pikt daarmee in op een duidelijke trend.

Fred & Ginger en GINGER vloeien samen in Fred + Ginger

19/09/2017

Winkelconcepten Fred & Ginger en GINGER, allebei onderdeel van de FNG Group, vloeien samen onder de naam Fred + Ginger. Zo komen de kindercollecties van Fred & Ginger en de dameskleding van GINGER onder één dak terecht.

Hoge kortingen drukken omzetgroei H&M Group

15/09/2017

De omzet van de Zweedse H&M Group is in het derde kwartaal met 5% gegroeid, maar de omzetgroei werd gedrukt door de grote promoties die tijdens de zomerperiode werden gehouden.

Hermès groeit met meer dan 10 procent

14/09/2017

In de eerste helft van 2017 is de omzet bij het Franse modemerk Hermès met 11% gestegen. Vooral in Azië was er sprake van een grote sprong voorwaarts. Ook de winst ging er met 11% op vooruit.

Back to top