Mayerline komt met jonger submerk en webshop | RetailDetail

Mayerline komt met jonger submerk en webshop

Mayerline komt met jonger submerk en webshop

Met een nieuw submerk, Améline, en een webshop mikt het Belgische modemerk Mayerline voortaan ook op jongere vrouwen. De keten, sinds 2013 eigendom van de Claes Retail Group (JBC), wil ook in Luxemburg verder uitbreiden.

Primeur in bijna 60-jarig bestaan

De Belgische modeketen Mayerline, die zich op volwassen vrouwen richt, wil met het nieuwe submerk haar doelgroep verbreden en verjongen. ‘Améline’ is pas het eerste submerk voor de groep, die volgend jaar zestig kaarsjes uitblaast.

 

“We horen de jongste tijd veel negatieve berichten over de economie en de kledingsector. Daarop kan je op twee manieren reageren: door bang af te wachten of door in de toekomst te geloven en in actie te schieten. Met ons submerk Améline doen wij het tweede”, zegt CEO Patrik Geurts in zakenkrant De Tijd. Geurts bezit samen met zijn vrouw Annick Meyer, kleindochter van oprichter Jozef Meyer, nog 15% van de aandelen.

 

De verbreding gaat ook gepaard met de komst van een webwinkel in augustus. De huidige klanten van Mayerline zijn volgens Geurts nog geen echte webshoppers, maar de jongere generatie winkelt wel geregeld online - en dus kan Mayerline niet achterblijven. Voor die webwinkel kan de keten trouwens voortbouwen op de ervaring en de kennis die JBC de voorbije jaren heeft opgedaan: “De kinderziektes zijn eruit”, zegt Geurts.

 

“Niet stilgezeten” sinds overname

Sinds Mayerline in 2013 een zusterbedrijf werd van JBC bleef het vrij stil rond het bedrijf. “Maar we hebben niet stilgezeten”, zegt Geurts. “We hebben niet alleen Améline en onze webshop in de steigers gezet, vorige zomer hebben we ook onze eerste winkel in Luxemburg geopend. In dat land willen we ook in de komende jaren nog enkele nieuwe winkels openen.”

 

En dan naar het buitenland? “Iedereen wil in het buitenland een succes zijn. Dat is ook onze ambitie, al zijn we er vandaag nog niet actief mee bezig”, zegt Geurts, die in België echter “ook nog een paar witte vlekken” wil invullen.

 

Vorige maand verhuisden ook de magazijnen van Mayerline uit Brussel en productieland Litouwen naar de magazijnen van JBC in Houthalen-Helchteren. Mayerline draaide de voorbije jaren een omzet “stabiel rond de 54 miljoen euro”.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Bestseller investeert in About You

20/07/2018

De Deense Bestseller-groep neemt een aanzienlijke participatie in het Duitse modeplatform About You. Een kapitaalverhoging met zo’n 250 miljoen euro moet een verdere groei van de online retailer mogelijk maken.

Burberry ziet 100 miljoen euro in rook opgaan

20/07/2018

Niet iedereen ziet de noodzaak van duurzaamheid in: het Britse modemerk Burberry stookte vorig jaar voor meer dan dertig miljoen euro aan merkproducten op "om te vermijden dat ze in verkeerde handen zouden vallen".

Overnemer voor Belgische winkels Men at Work

20/07/2018

De drie Belgische vestigingen van de failliete modeketen Men at Work en de Antwerpse kledingzaak Fish & Chips zouden een nieuwe eigenaar hebben. Op meer details is het wel nog even wachten…

Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).