Mayerline komt met jonger submerk en webshop | RetailDetail

Mayerline komt met jonger submerk en webshop

Mayerline komt met jonger submerk en webshop

Met een nieuw submerk, Améline, en een webshop mikt het Belgische modemerk Mayerline voortaan ook op jongere vrouwen. De keten, sinds 2013 eigendom van de Claes Retail Group (JBC), wil ook in Luxemburg verder uitbreiden.

Primeur in bijna 60-jarig bestaan

De Belgische modeketen Mayerline, die zich op volwassen vrouwen richt, wil met het nieuwe submerk haar doelgroep verbreden en verjongen. ‘Améline’ is pas het eerste submerk voor de groep, die volgend jaar zestig kaarsjes uitblaast.

 

“We horen de jongste tijd veel negatieve berichten over de economie en de kledingsector. Daarop kan je op twee manieren reageren: door bang af te wachten of door in de toekomst te geloven en in actie te schieten. Met ons submerk Améline doen wij het tweede”, zegt CEO Patrik Geurts in zakenkrant De Tijd. Geurts bezit samen met zijn vrouw Annick Meyer, kleindochter van oprichter Jozef Meyer, nog 15% van de aandelen.

 

De verbreding gaat ook gepaard met de komst van een webwinkel in augustus. De huidige klanten van Mayerline zijn volgens Geurts nog geen echte webshoppers, maar de jongere generatie winkelt wel geregeld online - en dus kan Mayerline niet achterblijven. Voor die webwinkel kan de keten trouwens voortbouwen op de ervaring en de kennis die JBC de voorbije jaren heeft opgedaan: “De kinderziektes zijn eruit”, zegt Geurts.

 

“Niet stilgezeten” sinds overname

Sinds Mayerline in 2013 een zusterbedrijf werd van JBC bleef het vrij stil rond het bedrijf. “Maar we hebben niet stilgezeten”, zegt Geurts. “We hebben niet alleen Améline en onze webshop in de steigers gezet, vorige zomer hebben we ook onze eerste winkel in Luxemburg geopend. In dat land willen we ook in de komende jaren nog enkele nieuwe winkels openen.”

 

En dan naar het buitenland? “Iedereen wil in het buitenland een succes zijn. Dat is ook onze ambitie, al zijn we er vandaag nog niet actief mee bezig”, zegt Geurts, die in België echter “ook nog een paar witte vlekken” wil invullen.

 

Vorige maand verhuisden ook de magazijnen van Mayerline uit Brussel en productieland Litouwen naar de magazijnen van JBC in Houthalen-Helchteren. Mayerline draaide de voorbije jaren een omzet “stabiel rond de 54 miljoen euro”.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

Winst Zalando totaal weggeveegd

08/05/2018

De Duitse e-tailer Zalando zag in het eerste kwartaal van 2018 zijn winst als sneeuw voor de zon verdwijnen: 5,1 miljoen euro nettowinst ging over in 15 miljoen verlies. De omzet steeg wel met 22% dankzij forse investeringen.

Hugo Boss groeit vooral online sterk

03/05/2018

Het Duitse modemerk Hugo Boss kon tijdens het eerste kwartaal groei optekenen in alle regio's. De omzet van de groep steeg met 5% tot 650 miljoen euro, onder meer dankzij de sterke groei van de eigen webshop.