Mayerline opent nieuwe flagshipstore in Antwerpse Huidevettersstraat | RetailDetail

Mayerline opent nieuwe flagshipstore in Antwerpse Huidevettersstraat

Mayerline opent nieuwe flagshipstore in Antwerpse Huidevettersstraat

Het Belgische modemerk Mayerline verhuist na vijftig jaar van de Antwerpse Meirbrug naar een statig pand in de Huidevettersstraat. De nieuwe locatie opent op 30 november de deuren.

Historisch pand in nieuw kleedje

Het gebouw in de Huidevettersstraat werd met respect voor de historische architectuur volledig onder handen genomen. Mayerline wilde een hedendaagse interpretatie van het boutique-concept te bieden, met een inrichting die subtiel verwijst naar de waarden van het modehuis, zo staat te lezen in het persbericht. Er is voor de inrichting gewerkt met pure materialen, een hoge lambrisering, klassieke structuren en zachte kleuren.

 

Mayerline ging in 1957 van start en bleef een familiebedrijf tot het in 2013 werd overgenomen door Claes Retail Groep, de holding boven JBC. Het merk richt zich vooral tot de wat rijpere vrouwelijke consument met naar eigen zeggen een tijdloze mode.

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Stevent Men at Work op faillissement af?

22/06/2018

De Nederlandse denim- en streetwearketen Men at Work zit in financiële moeilijkheden: ze sluit haar webshop en ook voor de fysieke winkels dreigt mogelijk de sluiting.

H&M brengt eigen hersteldienst naar winkels

21/06/2018

H&M introduceert een nieuw concept: in de afdeling Take Care van sommige winkels kun je kleren laten herstellen of personaliseren. Zowel in de gloednieuwe winkel in Parijs als in het vlaggenschip in Hamburg is al een hersteldienst te vinden.

Afound, het eerste outletplatform van H&M, van start in Zweden

15/06/2018

Afound, een nieuwe multimerkenformule van de H&M Group, is deze week van start gegaan in Zweden. De eerste twee winkels openden in Stockholm en Malmö: samen met het webplatform zijn ze een outletmarktplaats voor modekoopjes.

Group Puig neemt meerderheidsparticipatie in Dries Van Noten

14/06/2018

Het Belgische 'Dries Van Noten', een van de laatste onafhankelijke modehuizen, komt in Spaanse handen. De 60-jarige ontwerper verkocht de meerderheid van de aandelen van zijn bedrijf aan Group Puig.

Van Haren mag Louboutin-zolen niet met de voeten treden

14/06/2018

Schoenenketen Van Haren mag de rode zolen, waar de Louboutin-hakken voor bekend staan, niet gebruiken. De rode kleur geldt als een merk, zegt het Europese Hof, dat zo de verdediging van Van Haren weerlegt.

Supertrash na nog geen twee maanden alweer doorverkocht

14/06/2018

Nog geen twee maanden nadat het failliete kledinglabel Supertrash was gekocht door een investeerdersgroep, is het geesteskind van Olcay Gulsen alweer doorverkocht. De merkrechten zijn nu in handen van Unlimited Footwear Group.