McGregor lanceert nieuw winkelconcept in Amsterdam | RetailDetail

McGregor lanceert nieuw winkelconcept in Amsterdam

McGregor lanceert nieuw winkelconcept in Amsterdam

Modemerk McGregor heeft in Amsterdam een nieuw filiaal geopend, dat werkt volgens een nieuw internationaal concept, waarbij de New York-lifestyle centraal komt te staan. Dit jaar worden er nog verschillende winkels aangepast naar het concept.

 

Internationale uitstraling

Het nieuwe concept moet volgens McGregor een eigentijdse en internationale uitstraling hebben met een sportief en comfortabel gevoel. “De uitstraling van het concept is een stijlvolle ode aan onze New Yorkse roots en de City-lifestyle van McGregor” aldus Jochem Vermaat, International Retail Director bij McGregor.

 

In het nieuwe concept verschijnen ook collecties voor mannen, vrouwen en kinderen. Per seizoen zullen er meerdere collecties in de winkels verschijnen. De winkel in Amsterdam is te vinden aan het Gelderlandplein.

 

McGregor Fashion Group werd in 1993 opgericht en omvat de merken McGregor, Gaastra en Adam Brandstore. De collecties van de merken zijn te vinden bij 150 eigen winkels, 300 shop-in-shops en meer dan 2.000 multibrandwinkels. Het bedrijf heeft een omzet van ongeveer 235 miljoen euro.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

Eerste gezonde eetmuur in Amsterdam

13/07/2018

Eind augustus opent in de Kinkerstraat van Amsterdam de Health Food Wall. Goed nieuws voor de liefhebbers van gezonde voeding die een salade boven een kroket verkiezen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).

Wibra blijft in de verdrukking

10/07/2018

Kledingdiscountketen Wibra heeft in 2017 een flinke winst- en omzetdaling moeten toestaan in zijn Belgische winkels. De omzet zakte met 7% naar 61,7 miljoen euro, de winst kreeg een oplawaai en donderde van 6,5 naar 0,5 miljoen euro.

FNG trekt naar Brusselse beurs met 60 miljoen euro

06/07/2018

Modegroep FNG heeft 60 miljoen euro opgehaald bij een nieuwe aandelenuitgifte. De nieuwe aandelen zullen vanaf 9 juli worden verhandeld op de beurs van Amsterdam en voor het eerst ook op de Brusselse beurs.