Meest succesvolle jaar ooit voor vanHaren | RetailDetail

Meest succesvolle jaar ooit voor vanHaren

Meest succesvolle jaar ooit voor vanHaren

Schoenketen vanHaren heeft er zijn meest succesvolle jaar ooit opzitten. Daarmee gaat het duidelijk in tegen de trend bij andere schoenverkopers, die het een pak moeilijker hebben. De omzet van de keten steeg dan ook naar een recordhoogte.

 

Integratie online in winkels

De totale omzet van vanHaren steeg in 2015 naar een bedrag van 160 miljoen euro, de hoogste omzet ooit en een groei van 6,7 procent. Ook het aantal verkochte schoenen zou naar een recordhoogte zijn gestegen. In totaal werden er 6,6 miljoen schoenen verkocht.

 

Exacte winstcijfers voor de keten werden er niet bekend gemaakt, aangezien het onderdeel uitmaakt van het Duitse familiebedrijf Deichmann. Dat haalde in 2015 een omzet van meer dan 5 miljard euro, een stijging van 8,3 procent ten opzichte van een jaar eerder, en is zo het grootste schoenendetailhandelsbedrijf van Europa.

 

"In een tijd waar je dagelijks leest over de uitdagingen in de retailbranche zijn wij meer dan trots dat wij ons weten te onderscheiden", zei directeur Joost van Disseldorp. VanHaren wil dit jaar sterk investeren in de integratie van de online winkel in de fysieke filialen, om zo een volledige 360 graden-ervaring te kunnen aanbieden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

HelloFresh verhoogt omzetprognose

14/05/2018

HelloFresh trekt zijn verwachtingen voor 2018 op: het bedrijf verwacht in 2018 tot 35% te groeien (eerder was dat maximum 30%) dankzij positieve cijfers in de Verenigde Staten, inmiddels de grootste markt voor de Duitsers.

Henkel houdt stand in onzekere marktomstandigheden

09/05/2018

Ondanks negatieve wisselkoerseffecten en logistieke problemen in de Verenigde Staten ziet Henkel toch positieve ontwikkelingen in het eerste kwartaal. De lijmafdeling deed het beter dan de divisies wasmiddelen en beauty.