Meest succesvolle jaar ooit voor vanHaren | RetailDetail

Meest succesvolle jaar ooit voor vanHaren

Meest succesvolle jaar ooit voor vanHaren

Schoenketen vanHaren heeft er zijn meest succesvolle jaar ooit opzitten. Daarmee gaat het duidelijk in tegen de trend bij andere schoenverkopers, die het een pak moeilijker hebben. De omzet van de keten steeg dan ook naar een recordhoogte.

 

Integratie online in winkels

De totale omzet van vanHaren steeg in 2015 naar een bedrag van 160 miljoen euro, de hoogste omzet ooit en een groei van 6,7 procent. Ook het aantal verkochte schoenen zou naar een recordhoogte zijn gestegen. In totaal werden er 6,6 miljoen schoenen verkocht.

 

Exacte winstcijfers voor de keten werden er niet bekend gemaakt, aangezien het onderdeel uitmaakt van het Duitse familiebedrijf Deichmann. Dat haalde in 2015 een omzet van meer dan 5 miljard euro, een stijging van 8,3 procent ten opzichte van een jaar eerder, en is zo het grootste schoenendetailhandelsbedrijf van Europa.

 

"In een tijd waar je dagelijks leest over de uitdagingen in de retailbranche zijn wij meer dan trots dat wij ons weten te onderscheiden", zei directeur Joost van Disseldorp. VanHaren wil dit jaar sterk investeren in de integratie van de online winkel in de fysieke filialen, om zo een volledige 360 graden-ervaring te kunnen aanbieden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Blokker ziet Belgische omzet fors dalen en directie afslanken

17/07/2018

De problemen voor Blokker blijven aanhouden: het bestuur wordt verder ingekrompen (van acht naar vijf), net zoals de omzet in de Belgische winkels (-21%). 

Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).

Pepsico dankt stijgende omzet aan snacks

10/07/2018

Dranken- en snackreus Pepsico boekte in het tweede kwartaal van dit jaar een lichte omzetstijging van 2,4%. Dat was echter niet te merken aan de nettowinst, die 14% lager uitviel als gevolg van de globale belastinglast.