Merkrechten van Bandolera verkocht

Merkrechten van Bandolera verkocht

De pogingen een doorstart te realiseren voor het Nederlandse modemerk Bandolera zijn op niets uitgelopen. De curator heeft uiteindelijk louter de merkrechten kunnen verkopen.

Binnenkort nieuwe collectie

Volgens Fashion United komt de nieuwe eigenaar later deze maand op de Modefabriek in Amsterdam met een verse collectie onder de naam BBandolera. In januari van dit jaar ging Bandolera op de fles, waarna curator Jos Borsboom op zoek ging naar partijen die met delen van de inboedel een doorstart wilden realiseren.

 

Uiteindelijk was er alleen interesse voor de merknaam van de onderneming, zo blijkt nu. Borsboom voerde gesprekken met verschillende kandidaten voor een doorstart, maar dit leidde niet tot een overeenkomst. In maart van dit jaar schreef hij in het faillissementsverslag al dat een doorstart lastig ging worden. Wel slaagde hij erin een koper te vinden voor het sublabel Not the Same.

 

Het faillissement van Bandolera wordt toegeschreven aan een combinatie van de economische crisis en het vertrek van gezichtsbepalende mensen na de overname van het merk door de Gewestelijke Investeringsmaatschappij Vlaanderen in 2008. Het merk beschikte over 2500 verkooppunten inclusief eigen winkels en shop-in-shops.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Persoonlijke webwinkel voor elke Zalando-klant op komst

15/12/2017

Bij Zalando zijn liefst 600 medewerkers bezig met artificiële intelligentie. De online moderetailer wil zijn shopomgeving op die manier volledig personaliseren: binnen de 18 maanden moeten alle klanten er een eigen aanbod op maat aantreffen. 

Minder klanten en dus minder omzet voor H&M

15/12/2017

De Zweedse H&M Group heeft in het vierde kwartaal de omzet met 4 procent zien dalen. Die daling is te wijten aan het feit dat de winkels van het modebedrijf minder klanten over de vloer hebben gekregen.

Hunkemöller is Europees Retailer van het Jaar

14/12/2017

De Nederlandse lingerieketen Hunkemöller is verkozen tot ‘Retail of the Year Europe 2017-2018’. De verkiezing werd voor de derde keer georganiseerd door Q&A, dat ook in België en Nederland de Retailer van het Jaar verkiest.

Amancio Ortega neemt afscheid van Inditex met grote kwartaalgroei

14/12/2017

In de eerste drie kwartalen van het boekjaar 2017 is de omzet van Inditex met 10% gegroeid naar 17,96 miljard euro. Dat maakte het Spaanse modebedrijf bekend in de schaduw van het afscheid van de grote man achter Inditex, Amancio Ortega.

Hunkemöller levert binnen twee uur aan de deur

12/12/2017

Lingerieketen Hunkemöller biedt in aanloop naar de feestdagen een deel van zijn klanten een nieuwe service. Wie binnen de ring van Amsterdam of Antwerpen woont, kan zijn aankoop immers binnen twee uur laten leveren.

Glinstertje hoop voor de moderetail in 2018

08/12/2017

Het moeilijkste is voorbij voor de modesector, zegt studiebureau McKinsey. Al blijft niks zoals het was: de meeste groei is voortaan in het Zuiden en het Oosten te vinden, fast-fashion wordt sneller en de groten worden nog groter.

Back to top