Merkrechten van Bandolera verkocht | RetailDetail

Merkrechten van Bandolera verkocht

Merkrechten van Bandolera verkocht

De pogingen een doorstart te realiseren voor het Nederlandse modemerk Bandolera zijn op niets uitgelopen. De curator heeft uiteindelijk louter de merkrechten kunnen verkopen.

Binnenkort nieuwe collectie

Volgens Fashion United komt de nieuwe eigenaar later deze maand op de Modefabriek in Amsterdam met een verse collectie onder de naam BBandolera. In januari van dit jaar ging Bandolera op de fles, waarna curator Jos Borsboom op zoek ging naar partijen die met delen van de inboedel een doorstart wilden realiseren.

 

Uiteindelijk was er alleen interesse voor de merknaam van de onderneming, zo blijkt nu. Borsboom voerde gesprekken met verschillende kandidaten voor een doorstart, maar dit leidde niet tot een overeenkomst. In maart van dit jaar schreef hij in het faillissementsverslag al dat een doorstart lastig ging worden. Wel slaagde hij erin een koper te vinden voor het sublabel Not the Same.

 

Het faillissement van Bandolera wordt toegeschreven aan een combinatie van de economische crisis en het vertrek van gezichtsbepalende mensen na de overname van het merk door de Gewestelijke Investeringsmaatschappij Vlaanderen in 2008. Het merk beschikte over 2500 verkooppunten inclusief eigen winkels en shop-in-shops.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Failliet modemerk Supertrash krijgt doorstart(je)

19/04/2018

Supertrash, het failliete modemerk van de Nederlandse tv-personality Olcay Gülsen, krijgt dan toch een doorstart - zij het heel voorzichtig.

Omzet- en winstalarm bij lingeriegroep Van de Velde

19/04/2018

De Oost-Vlaamse lingeriegroep Van de Velde (bekend van merken als Marie Jo en PrimaDonna en eigenaar van lingerieketens Rigby & Peller en Lincherie) heeft het knap lastig: voor dit jaar rekent de groep niet langer op omzetgroei.

Monki laat 'influencers' geld verdienen

16/04/2018

H&M-dochter Monki gaat aan de slag met 'influencers': het modelabel lanceert een wereldwijd programma waarmee socialemediafiguren geld kunnen verdienen als via hen kleding wordt verkocht.

Franse modeketen Naf Naf in Chinese handen

12/04/2018

Naf Naf, de Franse modeketen uit de Vivarte-groep, krijgt een nieuwe eigenaar. Een Chinees consortium onder leiding van modegroep La Chapelle legt 52 miljoen euro op tafel.

French Connection verkoopt Toast aan Bestseller-groep

10/04/2018

De Britse moderetailer French Connection, bekend van het opschrift FCUK, verkoopt haar dochtermerk Toast aan de Deense kledinggroep Bestseller, de groep achter labels zoals Vero Moda en Jack & Jones.

Aldi de stijlgoeroe? Aldi Süd geeft modeadvies op inspiratieplatform

09/04/2018

Discountketen Aldi Süd ontpopt zich tot lifestyle-partner met de lancering van een nieuwe inspiratiewebsite, waar mensen alles van recepten over tuintips tot zelfs mode-advies kunnen vinden.