Merkrechten van Bandolera verkocht | RetailDetail

Merkrechten van Bandolera verkocht

Merkrechten van Bandolera verkocht

De pogingen een doorstart te realiseren voor het Nederlandse modemerk Bandolera zijn op niets uitgelopen. De curator heeft uiteindelijk louter de merkrechten kunnen verkopen.

Binnenkort nieuwe collectie

Volgens Fashion United komt de nieuwe eigenaar later deze maand op de Modefabriek in Amsterdam met een verse collectie onder de naam BBandolera. In januari van dit jaar ging Bandolera op de fles, waarna curator Jos Borsboom op zoek ging naar partijen die met delen van de inboedel een doorstart wilden realiseren.

 

Uiteindelijk was er alleen interesse voor de merknaam van de onderneming, zo blijkt nu. Borsboom voerde gesprekken met verschillende kandidaten voor een doorstart, maar dit leidde niet tot een overeenkomst. In maart van dit jaar schreef hij in het faillissementsverslag al dat een doorstart lastig ging worden. Wel slaagde hij erin een koper te vinden voor het sublabel Not the Same.

 

Het faillissement van Bandolera wordt toegeschreven aan een combinatie van de economische crisis en het vertrek van gezichtsbepalende mensen na de overname van het merk door de Gewestelijke Investeringsmaatschappij Vlaanderen in 2008. Het merk beschikte over 2500 verkooppunten inclusief eigen winkels en shop-in-shops.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


H&M brengt eigen hersteldienst naar winkels

21/06/2018

H&M introduceert een nieuw concept: in de afdeling Take Care van sommige winkels kun je kleren laten herstellen of personaliseren. Zowel in de gloednieuwe winkel in Parijs als in het vlaggenschip in Hamburg is al een hersteldienst te vinden.

Afound, het eerste outletplatform van H&M, van start in Zweden

15/06/2018

Afound, een nieuwe multimerkenformule van de H&M Group, is deze week van start gegaan in Zweden. De eerste twee winkels openden in Stockholm en Malmö: samen met het webplatform zijn ze een outletmarktplaats voor modekoopjes.

Group Puig neemt meerderheidsparticipatie in Dries Van Noten

14/06/2018

Het Belgische 'Dries Van Noten', een van de laatste onafhankelijke modehuizen, komt in Spaanse handen. De 60-jarige ontwerper verkocht de meerderheid van de aandelen van zijn bedrijf aan Group Puig.

Van Haren mag Louboutin-zolen niet met de voeten treden

14/06/2018

Schoenenketen Van Haren mag de rode zolen, waar de Louboutin-hakken voor bekend staan, niet gebruiken. De rode kleur geldt als een merk, zegt het Europese Hof, dat zo de verdediging van Van Haren weerlegt.

Supertrash na nog geen twee maanden alweer doorverkocht

14/06/2018

Nog geen twee maanden nadat het failliete kledinglabel Supertrash was gekocht door een investeerdersgroep, is het geesteskind van Olcay Gulsen alweer doorverkocht. De merkrechten zijn nu in handen van Unlimited Footwear Group.

Moederbedrijf Brantano wil snel naar Brusselse beurs

13/06/2018

FNG Group zou al tegen midden juli op de Brusselse beurs willen noteren. Daarbij hoopt het een fors bedrag vers geld op te halen om te investeren in de verdere ombouw en expansie van Brantano.