Merkrechten van Bandolera verkocht

Merkrechten van Bandolera verkocht

De pogingen een doorstart te realiseren voor het Nederlandse modemerk Bandolera zijn op niets uitgelopen. De curator heeft uiteindelijk louter de merkrechten kunnen verkopen.

Binnenkort nieuwe collectie

Volgens Fashion United komt de nieuwe eigenaar later deze maand op de Modefabriek in Amsterdam met een verse collectie onder de naam BBandolera. In januari van dit jaar ging Bandolera op de fles, waarna curator Jos Borsboom op zoek ging naar partijen die met delen van de inboedel een doorstart wilden realiseren.

 

Uiteindelijk was er alleen interesse voor de merknaam van de onderneming, zo blijkt nu. Borsboom voerde gesprekken met verschillende kandidaten voor een doorstart, maar dit leidde niet tot een overeenkomst. In maart van dit jaar schreef hij in het faillissementsverslag al dat een doorstart lastig ging worden. Wel slaagde hij erin een koper te vinden voor het sublabel Not the Same.

 

Het faillissement van Bandolera wordt toegeschreven aan een combinatie van de economische crisis en het vertrek van gezichtsbepalende mensen na de overname van het merk door de Gewestelijke Investeringsmaatschappij Vlaanderen in 2008. Het merk beschikte over 2500 verkooppunten inclusief eigen winkels en shop-in-shops.

Tags: