Merkrechten van Bandolera verkocht | RetailDetail

Merkrechten van Bandolera verkocht

Merkrechten van Bandolera verkocht

De pogingen een doorstart te realiseren voor het Nederlandse modemerk Bandolera zijn op niets uitgelopen. De curator heeft uiteindelijk louter de merkrechten kunnen verkopen.

Binnenkort nieuwe collectie

Volgens Fashion United komt de nieuwe eigenaar later deze maand op de Modefabriek in Amsterdam met een verse collectie onder de naam BBandolera. In januari van dit jaar ging Bandolera op de fles, waarna curator Jos Borsboom op zoek ging naar partijen die met delen van de inboedel een doorstart wilden realiseren.

 

Uiteindelijk was er alleen interesse voor de merknaam van de onderneming, zo blijkt nu. Borsboom voerde gesprekken met verschillende kandidaten voor een doorstart, maar dit leidde niet tot een overeenkomst. In maart van dit jaar schreef hij in het faillissementsverslag al dat een doorstart lastig ging worden. Wel slaagde hij erin een koper te vinden voor het sublabel Not the Same.

 

Het faillissement van Bandolera wordt toegeschreven aan een combinatie van de economische crisis en het vertrek van gezichtsbepalende mensen na de overname van het merk door de Gewestelijke Investeringsmaatschappij Vlaanderen in 2008. Het merk beschikte over 2500 verkooppunten inclusief eigen winkels en shop-in-shops.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Maken Chinese gevangenen kleren voor H&M en C&A?

20/02/2018

De Britse ex-journalist Peter Humphrey beticht C&A en H&M van dwangarbeid. Met eigen ogen zou hij gezien hebben hoe gevangenen in Shanghai moesten werken voor Westerse ketens. De retailers onderzoeken de zaak.

Chanel neemt aandeel in online retailer Farfetch

19/02/2018

Het Franse modemerk Chanel heeft een minderheidsaandeel genomen in het Britse Farfetch. Chanel wil de kennis van de online retailer gebruiken om zelf meer digitale innovaties te ontwikkelen voor de eigen klanten.

Monoprix wil webshop Sarenza overnemen

19/02/2018

Winkelketen Monoprix, onderdeel van de Franse Groupe Casino, heeft gesprekken opgestart rond een overname van online schoenverkoper Sarenza. Sarenza is een van de belangrijkste online merken in Frankrijk.

Zalando breidt samenwerking met Duitse retailers uit

16/02/2018

Zalando heeft de samenwerking met fysieke retailers in Duitsland verder uitgebreid. Schoenwinkels konden al bestellingen versturen via Zalando en nu is dat ook het geval voor winkels die kleding verkopen.

Nederlandse modeketens knopen weer aan met groei

15/02/2018

Na enkele donkere jaren schijnt er weer licht aan het einde van de tunnel voor Nederlandse modeketens. Modebedrijven zoals C&A, WE, Coolcat of Score hebben het moeilijkste achter de rug, blijkt uit hun jaarcijfers. 

H&M waarschuwt voor moeilijk 2018

15/02/2018

De Zweedse modegroep H&M waarschuwt dat ook 2018 nog een moeilijk jaar kan worden voor het bedrijf. Het maakt dan wel werk van de online verkoop, de omzet in de winkels zal het komende jaar waarschijnlijk verder dalen.

Back to top