Mexx schrapt 20 banen op hoofdkantoor | RetailDetail

Mexx schrapt 20 banen op hoofdkantoor

Mexx schrapt 20 banen op hoofdkantoor
Het Nederlandse modemerk Mexx schrapt twintig banen op het hoofdkantoor in Amsterdam. Het bedrijf reorganiseert de financiële afdeling en sluit filialen op dure locaties. Het bedrijf heeft onder meer minder mensen nodig omdat het niet langer deel uitmaakt van een beursgenoteerde onderneming. Daardoor vallen veel tijdrovende administratieve verplichtingen weg.

Daarnaast worden winkels op dure locaties als Fifth Avenue in New York en de PC Hooftstraat in Amsterdam gesloten, zegt topman Thomas Grote in dagblad Het Parool. Ondanks de maatregelen is Grote optimistisch over de toekomst voor Mexx: "Vanaf 2013 willen we elk jaar tien tot vijftien nieuwe winkels openen. In deze tijden is het belangrijk om over een efficiënte organisatie te beschikken. Wij steken ons geld liever in winkels."

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

Winst Zalando totaal weggeveegd

08/05/2018

De Duitse e-tailer Zalando zag in het eerste kwartaal van 2018 zijn winst als sneeuw voor de zon verdwijnen: 5,1 miljoen euro nettowinst ging over in 15 miljoen verlies. De omzet steeg wel met 22% dankzij forse investeringen.

Hugo Boss groeit vooral online sterk

03/05/2018

Het Duitse modemerk Hugo Boss kon tijdens het eerste kwartaal groei optekenen in alle regio's. De omzet van de groep steeg met 5% tot 650 miljoen euro, onder meer dankzij de sterke groei van de eigen webshop.