Mexx viert herlancering met kleine collectie | RetailDetail

Mexx viert herlancering met kleine collectie

Mexx viert herlancering met kleine collectie
Mexx

Modemerk Mexx maakt een comeback met een kleine lente- en zomercollectie. Die zal te vinden zijn op de webshop van het merk en in een aantal landen waar Mexx nog in de winkels te vinden is.

 

Gefaseerde uitrol

De merkrechten van Mexx kwamen vorig jaar in handen van de Nederlandse RNF Group, maar sindsdien was er nog maar weinig nieuws naar buiten gekomen over de nieuwe richting die het merk zou uitgaan.

 

De nieuwe collectie bevat stukken voor mannen, vrouwen en kinderen en is een eerste stap naar een volledige collectie. Die moet in de lente van 2019 op de markt komen. In de tussentijd zullen nieuwe collecties wel steeds groter zijn dan de voorgaande. De volledige collectie zal ook bestaan uit schoenen, accessoires, ondergoed en handtassen. Het doel van het nieuwe Mexx is om marktleider te worden in het ‘upper-low’ marktsegment.

 

Voor de online verkoop heeft Mexx een eigen webshop opgezet en werkt het samen met andere platformen, zoals Amazon en de Otto Group. Op vlak van fysieke retail wordt de nieuwe collectie enkel aangeboden in Griekenland en in aantal ex-Sovjetlanden. Pas vanaf de herfst van dit jaar worden daar ook Canada, Frankrijk, Oostenrijk en Nederland aan toegevoegd. Volgend jaar is het dan de beurt aan België, Duitsland, het Midden-Oosten, Egypte en Rusland. Er komen ook nieuwe winkels in Antwerpen, Amsterdam, Berlijn, München en Parijs.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

Winst Zalando totaal weggeveegd

08/05/2018

De Duitse e-tailer Zalando zag in het eerste kwartaal van 2018 zijn winst als sneeuw voor de zon verdwijnen: 5,1 miljoen euro nettowinst ging over in 15 miljoen verlies. De omzet steeg wel met 22% dankzij forse investeringen.

Hugo Boss groeit vooral online sterk

03/05/2018

Het Duitse modemerk Hugo Boss kon tijdens het eerste kwartaal groei optekenen in alle regio's. De omzet van de groep steeg met 5% tot 650 miljoen euro, onder meer dankzij de sterke groei van de eigen webshop.