Mexx voor de rechter gesleept door marketingbureau

Mexx voor de rechter gesleept door marketingbureau

Het Nederlandse kledingmerk Mexx wordt voor de rechter gesleept voor achterstallige betalingen. Het Amerikaanse marketingbureau Anomaly eist een half miljoen euro van de Nederlandse keten. Zij kregen vorig jaar de opdracht om een reclamecampagne te maken, maar werden sinds maart niet meer betaald, meldt De Telegraaf.

Wanbetaling door verlaagd budget?

Mexx zou aan het marketingbureau hebben gemeld dat ze noodgedwongen het budget hebben moeten verlagen vanwege mindere resultaten in het eerste kwartaal van 2013. Daarop vroeg Anomaly de volledige winstmarge van Mexx (570.000 euro). De kledingketen zou op deze vraag geen antwoord hebben gegeven, waardoor Anomaly zich nu genoodzaakt ziet om het bedrijf voor de rechter te slepen.

 

Mexx heeft ondertussen wel al de overeenkomst met het marketingbureau opgezegd. De Nederlanders waren immers niet tevreden over het geleverde werk: de voorstellen zouden niet origineel genoeg geweest zijn. Mede daarom weigert Mexx nu om de achterstallige rekeningen te betalen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


C&A verkoopt 13 Franse winkels

22/11/2017

Modeketen C&A doet dertien van zijn 160 Franse winkels van de hand. De panden en het personeel worden overgenomen door de Franse modeketens Chaussea en Stokomani.

Guess dankt sterk kwartaal aan Europa en Azië

22/11/2017

De omzet van het Amerikaanse modemerk Guess is in het derde kwartaal met meer dan 3% gegroeid. Dat heeft het bedrijf vooral te danken aan een sterke verkoop in Azië en Europa. Onder de streep was er wel sprake van verlies.

CNV naar rechtbank in nasleep faillissement Tuunte

21/11/2017

Vakbond CNV heeft besloten om naar de rechter te stappen in de nasleep van het faillissement en de doorstart van de modeketen Tuunte. Daarbij vielen er 250 ontslagen: volgens de vakbond was dat de hoofdreden voor het faillissement.

Urban Outfitters kruipt uit dal in derde kwartaal

21/11/2017

Na enkele kwartalen met negatieve resultaten heeft Urban Outiftters in het derde kwartaal opnieuw met groei kunnen aanknopen. De totale omzet groeide zo met 3,5%, ook op vergelijkbare basis was er een groei van 1%.

Willem Eelman verlaat C&A

21/11/2017

Chief operation & transformation officer Willem Eelman heeft bevestigd dat hij textielketen C&A zal verlaten. Hij was van 2014 tot september 2016 CFO bij het bedrijf, waarna hij zijn huidige rol opnam.

Lubach: “Eerlijke kleding is een kwestie van prioriteiten”

15/11/2017

Sinds de ramp bij Rana Plaza klinkt binnen de kledingindustrie de roep naar transparantie rond de productie van kleding, maar zondag bewees Arjen Lubach in Zondag met Lubach dat die transparantie er nog niet helemaal is.

Back to top