Mexx voor de rechter gesleept door marketingbureau | RetailDetail

Mexx voor de rechter gesleept door marketingbureau

Mexx voor de rechter gesleept door marketingbureau

Het Nederlandse kledingmerk Mexx wordt voor de rechter gesleept voor achterstallige betalingen. Het Amerikaanse marketingbureau Anomaly eist een half miljoen euro van de Nederlandse keten. Zij kregen vorig jaar de opdracht om een reclamecampagne te maken, maar werden sinds maart niet meer betaald, meldt De Telegraaf.

Wanbetaling door verlaagd budget?

Mexx zou aan het marketingbureau hebben gemeld dat ze noodgedwongen het budget hebben moeten verlagen vanwege mindere resultaten in het eerste kwartaal van 2013. Daarop vroeg Anomaly de volledige winstmarge van Mexx (570.000 euro). De kledingketen zou op deze vraag geen antwoord hebben gegeven, waardoor Anomaly zich nu genoodzaakt ziet om het bedrijf voor de rechter te slepen.

 

Mexx heeft ondertussen wel al de overeenkomst met het marketingbureau opgezegd. De Nederlanders waren immers niet tevreden over het geleverde werk: de voorstellen zouden niet origineel genoeg geweest zijn. Mede daarom weigert Mexx nu om de achterstallige rekeningen te betalen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Webboetiek CarréCouture zoekt doorstart na faillissement

28/05/2018

De Belgische luxewebshop CarréCouture is na amper een jaar failliet. De familie Van Gansewinkel, bekend van het afvalbedrijf en mede-eigenaar, gaat toch voor een doorstart.

Manfield opent eerste Belgische winkel in Antwerpen

25/05/2018

De eerste Belgische winkel van het Nederlandse schoenenmerk Manfield is open. In de Stadsfeestzaal in Antwerpen vinden klanten het nieuwste winkelconcept van het merk, waarin luxe en merkbeleving centraal staan.

Isabel Marant opent eerste winkel in Nederland

24/05/2018

Modemerk Isabel Marant heeft de deuren geopend van een eerste Nederlandse boetiek in Amsterdam. De winkel is te vinden in de P.C. Hooftstraat, in het pand waar vroeger McGregor zat.

Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.