Michael Kors doet het minder slecht dan verwacht | RetailDetail

Michael Kors doet het minder slecht dan verwacht

Michael Kors doet het minder slecht dan verwacht

Modebedrijf Michael Kors heeft in het voorbije kwartaal de verwachtingen van analisten overtroffen. De vergelijkbare omzet ging ten opzichte van een jaar geleden dan wel sterk naar beneden, toch was de daling minder stijl dan verwacht.

Dalende winst

De totale omzet van Michael Kors kwam in het tweede kwartaal uit op 1,13 miljard dollar (1,04 miljard euro). Dat is een stijging van 6,9 procent ten opzichte van een jaar eerder. Zonder wisselkoerseffecten was er zelfs sprake van een groei van 12,3 procent.


De netto-omzet van de retailverkopen ging ook omhoog met 7,5 procent, maar op vergelijkbare basis was daar sprake van een daling van 8,5 procent. Analisten hadden echter een daling van 8,9 procent voorspeld. De stijging van de totale retailomzet was te danken aan de opening van een pak nieuwe winkels.


Ook de winst is in dalende lijn: die viel van 207 miljoen dollar (190 miljoen euro) terug naar 193,1 miljoen dollar (177 miljoen euro). Michael Kors verwacht voor het volledige jaar een omzet tussen 4,6 en 4,65 miljard dollar (4,2 tot 4,26 miljard euro).

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

Winst Zalando totaal weggeveegd

08/05/2018

De Duitse e-tailer Zalando zag in het eerste kwartaal van 2018 zijn winst als sneeuw voor de zon verdwijnen: 5,1 miljoen euro nettowinst ging over in 15 miljoen verlies. De omzet steeg wel met 22% dankzij forse investeringen.

Hugo Boss groeit vooral online sterk

03/05/2018

Het Duitse modemerk Hugo Boss kon tijdens het eerste kwartaal groei optekenen in alle regio's. De omzet van de groep steeg met 5% tot 650 miljoen euro, onder meer dankzij de sterke groei van de eigen webshop.