Michael Kors maakt van Instagram eigen InstaKors

Michael Kors maakt van Instagram eigen InstaKors

Michael Kors maakt van Instagram eigen InstaKors

Het modehuis Michael Kors heeft met InstaKors een eigen versie gelanceerd van Instagram, waarbij bezoekers directe links krijgen naar productpagina’s, maar ook voordelen krijgen als ze regelmatig terugkeren.

 

Speciale voordelen

Het huidige InstaKors is eigenlijk een update van een eerste versie uit 2014, waarbij gebruikers een mail in hun inbox kregen met alle informatie van het product, wanneer afbeeldingen van Michael Kors op Instagram getagd werden met #InstaKors.

 

In het nieuwe systeem is er een speciale website opgericht, waar alle afbeeldingen van Michael Kors op Instagram terug te vinden zijn. Die worden dan direct gelinkt aan de correcte productpagina’s. Michael Kors gaat zo tewerk, omdat Instagram het niet toestaat om links naar andere pagina’s te zetten in de beschrijvingen van foto’s.

 

Naast die feed kunnen klanten ook voordelen krijgen wanneer ze regelmatig reageren op afbeeldingen van Michael Kors op Instagram, zoals toegang tot speciale kortingen. Bij de lancering van een nieuwe collectie worden bepaalde producten zelfs eerst verkocht via InstaKors, nog voor ze te vinden zijn op de online shop.

 

“We weten dat onze fans op sociale media onze meest geëngageerde fans zijn en we wilden een manier vinden om ze iets extra te geven”, zegt Lisa Pomerantz, senior vicepresident bij Michael Kors, over het idee achter InstaKors.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Manfield opent eerste Belgische winkel in Antwerpen

25/05/2018

De eerste Belgische winkel van het Nederlandse schoenenmerk Manfield is open. In de Stadsfeestzaal in Antwerpen vinden klanten het nieuwste winkelconcept van het merk, waarin luxe en merkbeleving centraal staan.

Isabel Marant opent eerste winkel in Nederland

24/05/2018

Modemerk Isabel Marant heeft de deuren geopend van een eerste Nederlandse boetiek in Amsterdam. De winkel is te vinden in de P.C. Hooftstraat, in het pand waar vroeger McGregor zat.

Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.