Michael Kors opent in PC Hooftstraat | RetailDetail

Michael Kors opent in PC Hooftstraat

Michael Kors opent in PC Hooftstraat

De Amerikaanse modeontwerper Michael Kors opent vandaag zijn eerste winkel in Amsterdam. Dat gebeurt tijdens de eerste editie van Vogue Fashion Night Out in de hoofdstad. De winkel is gevestigd in de bekende Amsterdamse PC Hooftstraat en is 230 vierkante meter groot.

Verdubbeling winst

Michael Kors begon met zijn label in 1981, maar is pas de laatste jaren bezig met een enorme groeispurt. Sinds 2004 ligt kleding met het label Michael Kors bij 350 verkooppunten in de schappen. Binnen een jaar moet het aantal filialen van Michael Kors verdubbelen naar 200 winkels. 

 

“Michael Kors zit behoorlijk in de lift, zo blijkt uit onze resultaten,” zegt John Idol, topman bij het merk, op de website Fashionunited. Het eerste kwartaal van 2012 verdubbelde de winst tot 55,6 miljoen euro.

PC Hooft

De opening van de nieuwe winkel in de duurste winkelstraat van Nederland is niettemin opvallend. Veel internationale merken die gevestigd zijn in de Amsterdamse PC Hooftstraat moeite hebben immers moeite om het hoofd boven water te houden.

 

Het is stil geworden in de PC Hooft, meent een artikel in De Volkskrant van vandaag. Zelfs de happy few trekt niet meer zo gemakkelijk de  portemonnee open. Waar de financiële crisis aanvankelijk voorbijging aan de rijken, sluipt de angst er bij de luxewinkels en -merken langzaam in. “De hele straat merkt het. Er zijn minder klanten dan vier jaar geleden”, vertelt een verkoopmedewerker van het Britse Burberry in de krant.

Opening tijdens fashion event

Vogue’s Fashion Night Out werd al eerder georganiseerd in New York, Londen en Parijs en is daar uitgegroeid tot één van de grootste mode-evenementen. In maart van dit jaar werd de glossy Vogue ook in Nederland gelanceerd werd en daarom wordt het spektakel nu voor het eerst ook in Amsterdam georganiseerd.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

Winst Zalando totaal weggeveegd

08/05/2018

De Duitse e-tailer Zalando zag in het eerste kwartaal van 2018 zijn winst als sneeuw voor de zon verdwijnen: 5,1 miljoen euro nettowinst ging over in 15 miljoen verlies. De omzet steeg wel met 22% dankzij forse investeringen.

Hugo Boss groeit vooral online sterk

03/05/2018

Het Duitse modemerk Hugo Boss kon tijdens het eerste kwartaal groei optekenen in alle regio's. De omzet van de groep steeg met 5% tot 650 miljoen euro, onder meer dankzij de sterke groei van de eigen webshop.