Michael Kors opent in PC Hooftstraat

Michael Kors opent in PC Hooftstraat

De Amerikaanse modeontwerper Michael Kors opent vandaag zijn eerste winkel in Amsterdam. Dat gebeurt tijdens de eerste editie van Vogue Fashion Night Out in de hoofdstad. De winkel is gevestigd in de bekende Amsterdamse PC Hooftstraat en is 230 vierkante meter groot.

Verdubbeling winst

Michael Kors begon met zijn label in 1981, maar is pas de laatste jaren bezig met een enorme groeispurt. Sinds 2004 ligt kleding met het label Michael Kors bij 350 verkooppunten in de schappen. Binnen een jaar moet het aantal filialen van Michael Kors verdubbelen naar 200 winkels. 

 

“Michael Kors zit behoorlijk in de lift, zo blijkt uit onze resultaten,” zegt John Idol, topman bij het merk, op de website Fashionunited. Het eerste kwartaal van 2012 verdubbelde de winst tot 55,6 miljoen euro.

PC Hooft

De opening van de nieuwe winkel in de duurste winkelstraat van Nederland is niettemin opvallend. Veel internationale merken die gevestigd zijn in de Amsterdamse PC Hooftstraat moeite hebben immers moeite om het hoofd boven water te houden.

 

Het is stil geworden in de PC Hooft, meent een artikel in De Volkskrant van vandaag. Zelfs de happy few trekt niet meer zo gemakkelijk de  portemonnee open. Waar de financiële crisis aanvankelijk voorbijging aan de rijken, sluipt de angst er bij de luxewinkels en -merken langzaam in. “De hele straat merkt het. Er zijn minder klanten dan vier jaar geleden”, vertelt een verkoopmedewerker van het Britse Burberry in de krant.

Opening tijdens fashion event

Vogue’s Fashion Night Out werd al eerder georganiseerd in New York, Londen en Parijs en is daar uitgegroeid tot één van de grootste mode-evenementen. In maart van dit jaar werd de glossy Vogue ook in Nederland gelanceerd werd en daarom wordt het spektakel nu voor het eerst ook in Amsterdam georganiseerd.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara-moeder Inditex ziet omzetgroei vertragen

21/09/2017

Het Spaanse modeconcern Inditex, bekend van ketens als Zara en Massimo Dutti, heeft de verwachtingen voor het tweede trimester niet kunnen inlossen. Dat is een gevolg van de vertragende organische groei en van de dure euro, zo blijkt.

Esprit verdrievoudigt nettowinst in 2017

20/09/2017

Modeketen Esprit is er in het boekjaar 2016-2017 in geslaagd om de nettowinst te verdrievoudigen. De omzet daalde nochtans met bijna 9%, maar dat had voornamelijk te maken met het terugdringen van het aantal winkels.

Hema maakt geen onderscheid meer tussen jongens en meisjes

20/09/2017

Hema laat eind dit jaar de geslachtsaanduidingen op zijn kinderkleding vallen: op de verpakkingen en labels zal je dan niet meer vinden of de kleding voor jongens of meisjes is. Hema pikt daarmee in op een duidelijke trend.

Fred & Ginger en GINGER vloeien samen in Fred + Ginger

19/09/2017

Winkelconcepten Fred & Ginger en GINGER, allebei onderdeel van de FNG Group, vloeien samen onder de naam Fred + Ginger. Zo komen de kindercollecties van Fred & Ginger en de dameskleding van GINGER onder één dak terecht.

Hoge kortingen drukken omzetgroei H&M Group

15/09/2017

De omzet van de Zweedse H&M Group is in het derde kwartaal met 5% gegroeid, maar de omzetgroei werd gedrukt door de grote promoties die tijdens de zomerperiode werden gehouden.

Hermès groeit met meer dan 10 procent

14/09/2017

In de eerste helft van 2017 is de omzet bij het Franse modemerk Hermès met 11% gestegen. Vooral in Azië was er sprake van een grote sprong voorwaarts. Ook de winst ging er met 11% op vooruit.

Back to top