Michael Kors wil meer dan 100 winkels sluiten | RetailDetail

Michael Kors wil meer dan 100 winkels sluiten

Michael Kors wil meer dan 100 winkels sluiten
Shutterstock

Modebedrijf Michael Kors is van plan om de komende twee jaar 100 tot 125 eigen winkels te sluiten van de 825 vestigingen die de keten wereldwijd telt. Zo hoopt Michael Kors de winstgevendheid op te drijven.

Grote besparingen

Michael Kors verwacht jaarlijks tot 60 miljoen dollar (50 miljoen euro) te besparen dankzij de sluitingen, al zullen die eerst een kost van 125 miljoen dollar (110 miljoen euro) met zich meebrengen. Dat nieuws werd onthuld bij de bekendmaking van de cijfers voor het vierde kwartaal, waarin de omzet van Michael Kors met 11,2% daalde naar 1,06 miljard dollar (950 miljoen euro). Daarmee deed het wel een tikkeltje beter dan de verwachtingen van de analisten. De vergelijkbare omzet viel terug met 14,1%.

 

In het vierde kwartaal van 2017 leed de keten een nettoverlies van 26,8 miljoen dollar (24 miljoen euro). Een jaar eerder was er nog sprake van een winst van 177 miljoen dollar (160 miljoen euro). Dat slechtere resultaat was wel grotendeels te wijten aan eenmalige kosten die werden gemaakt in verband met enkele slecht presterende winkels.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Stevent Men at Work op faillissement af?

22/06/2018

De Nederlandse denim- en streetwearketen Men at Work zit in financiële moeilijkheden: ze sluit haar webshop en ook voor de fysieke winkels dreigt mogelijk de sluiting.

H&M brengt eigen hersteldienst naar winkels

21/06/2018

H&M introduceert een nieuw concept: in de afdeling Take Care van sommige winkels kun je kleren laten herstellen of personaliseren. Zowel in de gloednieuwe winkel in Parijs als in het vlaggenschip in Hamburg is al een hersteldienst te vinden.

Colruyt Group presteert beter dan verwacht

19/06/2018

Mede dankzij een sterk eindejaar kon Colruyt Group afgelopen boekjaar zijn marktaandeel opnieuw licht verhogen. Een beetje tegen de verwachtingen in bleven de marges op peil. Ook de onlineactiviteiten deden het goed.

Afound, het eerste outletplatform van H&M, van start in Zweden

15/06/2018

Afound, een nieuwe multimerkenformule van de H&M Group, is deze week van start gegaan in Zweden. De eerste twee winkels openden in Stockholm en Malmö: samen met het webplatform zijn ze een outletmarktplaats voor modekoopjes.

Coolblue haalt 311 miljoen euro Belgische omzet

15/06/2018

De Nederlandse elektronicaretailer Coolblue realiseerde vorig jaar in België een recordomzet van 311 miljoen euro. Het bedrijf maakt ook bekend nieuwe, lokale depots te openen voor de uitrol van witgoed in Wallonië. 

Group Puig neemt meerderheidsparticipatie in Dries Van Noten

14/06/2018

Het Belgische 'Dries Van Noten', een van de laatste onafhankelijke modehuizen, komt in Spaanse handen. De 60-jarige ontwerper verkocht de meerderheid van de aandelen van zijn bedrijf aan Group Puig.