Modebedrijf Bandolera op de fles | RetailDetail

Modebedrijf Bandolera op de fles

Modebedrijf Bandolera op de fles

Het Nederlandse modemerk Bandolera is failliet. De rechtbank in Rotterdam sprak dinsdag het faillissement uit over zowel de productie- als de retailactiviteiten. Bandolera was actief in 25 landen en had inclusief eigen winkels en shop-in-shops zo'n 2500 verkooppunten.

Winkels blijven open

In afwachting van een mogelijke doorstart blijven de eigen winkels van het bedrijf vooralsnog geopend. Een curator is aangesteld om de mogelijkheden tot voortzetting van de activiteiten te onderzoeken. Het merk Bandolera mikt met zakelijke kleding op vrouwen tussen de 30 en 55 en bestaat sinds 1985. Enkele jaren geleden zette het bedrijf onder het merk NTS een merk voor vrijetijdskleding voor vrouwen in de markt. Ook dit merk is failliet verklaard.

 

Volgens gegevens van de Kamer van Koophandel zit Bandolera al sinds 2009 in de rode cijfers. Over het boekjaar 2010, het laatste waarover cijfers zijn gedeponeerd, verloor de onderneming 13,7 miljoen euro op een omzet van 55 miljoen euro. Oprichter Jan Lems gaf dat jaar het stokje over aan Said Awwad, die een verleden heeft bij onder meer Mexx en Marks & Spencer. Hij is er klaarblijkelijk niet in geslaagd de onderneming uit het slop te trekken met zijn strategie om meer eigen winkels te openen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Maken Chinese gevangenen kleren voor H&M en C&A?

20/02/2018

De Britse ex-journalist Peter Humphrey beticht C&A en H&M van dwangarbeid. Met eigen ogen zou hij gezien hebben hoe gevangenen in Shanghai moesten werken voor Westerse ketens. De retailers onderzoeken de zaak.

Chanel neemt aandeel in online retailer Farfetch

19/02/2018

Het Franse modemerk Chanel heeft een minderheidsaandeel genomen in het Britse Farfetch. Chanel wil de kennis van de online retailer gebruiken om zelf meer digitale innovaties te ontwikkelen voor de eigen klanten.

Monoprix wil webshop Sarenza overnemen

19/02/2018

Winkelketen Monoprix, onderdeel van de Franse Groupe Casino, heeft gesprekken opgestart rond een overname van online schoenverkoper Sarenza. Sarenza is een van de belangrijkste online merken in Frankrijk.

Zalando breidt samenwerking met Duitse retailers uit

16/02/2018

Zalando heeft de samenwerking met fysieke retailers in Duitsland verder uitgebreid. Schoenwinkels konden al bestellingen versturen via Zalando en nu is dat ook het geval voor winkels die kleding verkopen.

Nederlandse modeketens knopen weer aan met groei

15/02/2018

Na enkele donkere jaren schijnt er weer licht aan het einde van de tunnel voor Nederlandse modeketens. Modebedrijven zoals C&A, WE, Coolcat of Score hebben het moeilijkste achter de rug, blijkt uit hun jaarcijfers. 

H&M waarschuwt voor moeilijk 2018

15/02/2018

De Zweedse modegroep H&M waarschuwt dat ook 2018 nog een moeilijk jaar kan worden voor het bedrijf. Het maakt dan wel werk van de online verkoop, de omzet in de winkels zal het komende jaar waarschijnlijk verder dalen.

Back to top