Modebedrijf Bandolera op de fles | RetailDetail

Modebedrijf Bandolera op de fles

Modebedrijf Bandolera op de fles

Het Nederlandse modemerk Bandolera is failliet. De rechtbank in Rotterdam sprak dinsdag het faillissement uit over zowel de productie- als de retailactiviteiten. Bandolera was actief in 25 landen en had inclusief eigen winkels en shop-in-shops zo'n 2500 verkooppunten.

Winkels blijven open

In afwachting van een mogelijke doorstart blijven de eigen winkels van het bedrijf vooralsnog geopend. Een curator is aangesteld om de mogelijkheden tot voortzetting van de activiteiten te onderzoeken. Het merk Bandolera mikt met zakelijke kleding op vrouwen tussen de 30 en 55 en bestaat sinds 1985. Enkele jaren geleden zette het bedrijf onder het merk NTS een merk voor vrijetijdskleding voor vrouwen in de markt. Ook dit merk is failliet verklaard.

 

Volgens gegevens van de Kamer van Koophandel zit Bandolera al sinds 2009 in de rode cijfers. Over het boekjaar 2010, het laatste waarover cijfers zijn gedeponeerd, verloor de onderneming 13,7 miljoen euro op een omzet van 55 miljoen euro. Oprichter Jan Lems gaf dat jaar het stokje over aan Said Awwad, die een verleden heeft bij onder meer Mexx en Marks & Spencer. Hij is er klaarblijkelijk niet in geslaagd de onderneming uit het slop te trekken met zijn strategie om meer eigen winkels te openen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Failliet modemerk Supertrash krijgt doorstart(je)

19/04/2018

Supertrash, het failliete modemerk van de Nederlandse tv-personality Olcay Gülsen, krijgt dan toch een doorstart - zij het heel voorzichtig.

Omzet- en winstalarm bij lingeriegroep Van de Velde

19/04/2018

De Oost-Vlaamse lingeriegroep Van de Velde (bekend van merken als Marie Jo en PrimaDonna en eigenaar van lingerieketens Rigby & Peller en Lincherie) heeft het knap lastig: voor dit jaar rekent de groep niet langer op omzetgroei.

Monki laat 'influencers' geld verdienen

16/04/2018

H&M-dochter Monki gaat aan de slag met 'influencers': het modelabel lanceert een wereldwijd programma waarmee socialemediafiguren geld kunnen verdienen als via hen kleding wordt verkocht.

Franse modeketen Naf Naf in Chinese handen

12/04/2018

Naf Naf, de Franse modeketen uit de Vivarte-groep, krijgt een nieuwe eigenaar. Een Chinees consortium onder leiding van modegroep La Chapelle legt 52 miljoen euro op tafel.

French Connection verkoopt Toast aan Bestseller-groep

10/04/2018

De Britse moderetailer French Connection, bekend van het opschrift FCUK, verkoopt haar dochtermerk Toast aan de Deense kledinggroep Bestseller, de groep achter labels zoals Vero Moda en Jack & Jones.

Aldi de stijlgoeroe? Aldi Süd geeft modeadvies op inspiratieplatform

09/04/2018

Discountketen Aldi Süd ontpopt zich tot lifestyle-partner met de lancering van een nieuwe inspiratiewebsite, waar mensen alles van recepten over tuintips tot zelfs mode-advies kunnen vinden.