Modebedrijf Bandolera op de fles

Modebedrijf Bandolera op de fles

Het Nederlandse modemerk Bandolera is failliet. De rechtbank in Rotterdam sprak dinsdag het faillissement uit over zowel de productie- als de retailactiviteiten. Bandolera was actief in 25 landen en had inclusief eigen winkels en shop-in-shops zo'n 2500 verkooppunten.

Winkels blijven open

In afwachting van een mogelijke doorstart blijven de eigen winkels van het bedrijf vooralsnog geopend. Een curator is aangesteld om de mogelijkheden tot voortzetting van de activiteiten te onderzoeken. Het merk Bandolera mikt met zakelijke kleding op vrouwen tussen de 30 en 55 en bestaat sinds 1985. Enkele jaren geleden zette het bedrijf onder het merk NTS een merk voor vrijetijdskleding voor vrouwen in de markt. Ook dit merk is failliet verklaard.

 

Volgens gegevens van de Kamer van Koophandel zit Bandolera al sinds 2009 in de rode cijfers. Over het boekjaar 2010, het laatste waarover cijfers zijn gedeponeerd, verloor de onderneming 13,7 miljoen euro op een omzet van 55 miljoen euro. Oprichter Jan Lems gaf dat jaar het stokje over aan Said Awwad, die een verleden heeft bij onder meer Mexx en Marks & Spencer. Hij is er klaarblijkelijk niet in geslaagd de onderneming uit het slop te trekken met zijn strategie om meer eigen winkels te openen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zalando maakt aankoop inruilen nog eenvoudiger

18/12/2017

Zalando heeft met zijn "Order Exchange Service" een manier gevonden om het inruilen van een kledingstuk nog eenvoudiger te maken. Klanten kunnen via de dienst in één stap een kledingstuk terugsturen en het in een andere maat geleverd krijgen.

Persoonlijke webwinkel voor elke Zalando-klant op komst

15/12/2017

Bij Zalando zijn liefst 600 medewerkers bezig met artificiële intelligentie. De online moderetailer wil zijn shopomgeving op die manier volledig personaliseren: binnen de 18 maanden moeten alle klanten er een eigen aanbod op maat aantreffen. 

Minder klanten en dus minder omzet voor H&M

15/12/2017

De Zweedse H&M Group heeft in het vierde kwartaal de omzet met 4 procent zien dalen. Die daling is te wijten aan het feit dat de winkels van het modebedrijf minder klanten over de vloer hebben gekregen.

Hunkemöller is Europees Retailer van het Jaar

14/12/2017

De Nederlandse lingerieketen Hunkemöller is verkozen tot ‘Retail of the Year Europe 2017-2018’. De verkiezing werd voor de derde keer georganiseerd door Q&A, dat ook in België en Nederland de Retailer van het Jaar verkiest.

Amancio Ortega neemt afscheid van Inditex met grote kwartaalgroei

14/12/2017

In de eerste drie kwartalen van het boekjaar 2017 is de omzet van Inditex met 10% gegroeid naar 17,96 miljard euro. Dat maakte het Spaanse modebedrijf bekend in de schaduw van het afscheid van de grote man achter Inditex, Amancio Ortega.

Hunkemöller levert binnen twee uur aan de deur

12/12/2017

Lingerieketen Hunkemöller biedt in aanloop naar de feestdagen een deel van zijn klanten een nieuwe service. Wie binnen de ring van Amsterdam of Antwerpen woont, kan zijn aankoop immers binnen twee uur laten leveren.

Back to top