Modehuis La Ligna opent dit jaar 50ste vestiging | RetailDetail

Modehuis La Ligna opent dit jaar 50ste vestiging

Modehuis La Ligna opent dit jaar 50ste vestiging

Modehuis La Ligna breidt dit jaar zijn aantal winkels uit tot 50 stuks dankzij nieuwe winkels in Amsterdam, Heerveen, Drachten en Kampen. De expansie past binnen de nieuwe strategie die het Nederlandse modehuis sinds 2012 volgt.

Nieuwe strategie

Aanleiding voor deze groei is de nieuwe strategie die in 2012 werd ingezet door directeur Sandra de Wit. Afgelopen jaar heeft ze een nieuwe in- en verkoopstrategie gerealiseerd, het assortiment aangepast en ook de winkels gerestyled en opende het bedrijf al drie nieuwe filialen. De collecties moeten vrouwen inspireren om een kleurrijk leven te leiden en mode te dragen die daarbij past.


Het bedrijf opende in 1984 voor het eerst zijn deuren in Groningen. Acht jaar later werd de hele collectie in eigen huis ontworpen en ontstond er een private label.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Bestseller investeert in About You

20/07/2018

De Deense Bestseller-groep neemt een aanzienlijke participatie in het Duitse modeplatform About You. Een kapitaalverhoging met zo’n 250 miljoen euro moet een verdere groei van de online retailer mogelijk maken.

Burberry ziet 100 miljoen euro in rook opgaan

20/07/2018

Niet iedereen ziet de noodzaak van duurzaamheid in: het Britse modemerk Burberry stookte vorig jaar voor meer dan dertig miljoen euro aan merkproducten op "om te vermijden dat ze in verkeerde handen zouden vallen".

Overnemer voor Belgische winkels Men at Work

20/07/2018

De drie Belgische vestigingen van de failliete modeketen Men at Work en de Antwerpse kledingzaak Fish & Chips zouden een nieuwe eigenaar hebben. Op meer details is het wel nog even wachten…

Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).