Modeketen Geddes & Gillmore sluit de deuren | RetailDetail

Modeketen Geddes & Gillmore sluit de deuren

Modeketen Geddes & Gillmore sluit de deuren

De Nederlandse modeketen Geddes & Gillmore is failliet. De veertien winkels van het bedrijf zijn in afwachting van een mogelijke doorstart gesloten, terwijl de website voorlopig offline is gehaald.

Nep-Australiërs

Geddes & Gillmore had nochtans internationale ambities en had daarom een ingewikkeld verhaal over een oorsprong in Australië verzonnen, maar eigenlijk is de keten gewoon Nederlands. De onderneming keek qua doelgroep en uitstraling nadrukkelijk naar het Amerikaanse Abercrombie & Fitch, dat onlangs de eerste vestiging in Nederland opende. Geddes & Gillmore opende de eerste winkel in 2006 en begon vier jaar later met de levering van artikelen aan andere moderetailers.

 

Geddes & Gillmore Europe BV boekte in 2010, het laatste jaar waarover cijfers zijn gedeponeerd bij de Kamer van Koophandel, nog een positief nettoresultaat van 2,7 miljoen euro. Het lot van de werknemers is vooralsnog onzeker: de curator onderzoekt de mogelijkheden voor een doorstart, maar vooralsnog valt er echter nog niets met zekerheid te zeggen over de slaagkansen daarvan.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Stevent Men at Work op faillissement af?

22/06/2018

De Nederlandse denim- en streetwearketen Men at Work zit in financiële moeilijkheden: ze sluit haar webshop en ook voor de fysieke winkels dreigt mogelijk de sluiting.

H&M brengt eigen hersteldienst naar winkels

21/06/2018

H&M introduceert een nieuw concept: in de afdeling Take Care van sommige winkels kun je kleren laten herstellen of personaliseren. Zowel in de gloednieuwe winkel in Parijs als in het vlaggenschip in Hamburg is al een hersteldienst te vinden.

Afound, het eerste outletplatform van H&M, van start in Zweden

15/06/2018

Afound, een nieuwe multimerkenformule van de H&M Group, is deze week van start gegaan in Zweden. De eerste twee winkels openden in Stockholm en Malmö: samen met het webplatform zijn ze een outletmarktplaats voor modekoopjes.

Group Puig neemt meerderheidsparticipatie in Dries Van Noten

14/06/2018

Het Belgische 'Dries Van Noten', een van de laatste onafhankelijke modehuizen, komt in Spaanse handen. De 60-jarige ontwerper verkocht de meerderheid van de aandelen van zijn bedrijf aan Group Puig.

Van Haren mag Louboutin-zolen niet met de voeten treden

14/06/2018

Schoenenketen Van Haren mag de rode zolen, waar de Louboutin-hakken voor bekend staan, niet gebruiken. De rode kleur geldt als een merk, zegt het Europese Hof, dat zo de verdediging van Van Haren weerlegt.

Supertrash na nog geen twee maanden alweer doorverkocht

14/06/2018

Nog geen twee maanden nadat het failliete kledinglabel Supertrash was gekocht door een investeerdersgroep, is het geesteskind van Olcay Gulsen alweer doorverkocht. De merkrechten zijn nu in handen van Unlimited Footwear Group.