Modeketen Geddes & Gillmore sluit de deuren | RetailDetail

Modeketen Geddes & Gillmore sluit de deuren

Modeketen Geddes & Gillmore sluit de deuren

De Nederlandse modeketen Geddes & Gillmore is failliet. De veertien winkels van het bedrijf zijn in afwachting van een mogelijke doorstart gesloten, terwijl de website voorlopig offline is gehaald.

Nep-Australiërs

Geddes & Gillmore had nochtans internationale ambities en had daarom een ingewikkeld verhaal over een oorsprong in Australië verzonnen, maar eigenlijk is de keten gewoon Nederlands. De onderneming keek qua doelgroep en uitstraling nadrukkelijk naar het Amerikaanse Abercrombie & Fitch, dat onlangs de eerste vestiging in Nederland opende. Geddes & Gillmore opende de eerste winkel in 2006 en begon vier jaar later met de levering van artikelen aan andere moderetailers.

 

Geddes & Gillmore Europe BV boekte in 2010, het laatste jaar waarover cijfers zijn gedeponeerd bij de Kamer van Koophandel, nog een positief nettoresultaat van 2,7 miljoen euro. Het lot van de werknemers is vooralsnog onzeker: de curator onderzoekt de mogelijkheden voor een doorstart, maar vooralsnog valt er echter nog niets met zekerheid te zeggen over de slaagkansen daarvan.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Failliet modemerk Supertrash krijgt doorstart(je)

19/04/2018

Supertrash, het failliete modemerk van de Nederlandse tv-personality Olcay Gülsen, krijgt dan toch een doorstart - zij het heel voorzichtig.

Omzet- en winstalarm bij lingeriegroep Van de Velde

19/04/2018

De Oost-Vlaamse lingeriegroep Van de Velde (bekend van merken als Marie Jo en PrimaDonna en eigenaar van lingerieketens Rigby & Peller en Lincherie) heeft het knap lastig: voor dit jaar rekent de groep niet langer op omzetgroei.

Monki laat 'influencers' geld verdienen

16/04/2018

H&M-dochter Monki gaat aan de slag met 'influencers': het modelabel lanceert een wereldwijd programma waarmee socialemediafiguren geld kunnen verdienen als via hen kleding wordt verkocht.

Franse modeketen Naf Naf in Chinese handen

12/04/2018

Naf Naf, de Franse modeketen uit de Vivarte-groep, krijgt een nieuwe eigenaar. Een Chinees consortium onder leiding van modegroep La Chapelle legt 52 miljoen euro op tafel.

French Connection verkoopt Toast aan Bestseller-groep

10/04/2018

De Britse moderetailer French Connection, bekend van het opschrift FCUK, verkoopt haar dochtermerk Toast aan de Deense kledinggroep Bestseller, de groep achter labels zoals Vero Moda en Jack & Jones.

Aldi de stijlgoeroe? Aldi Süd geeft modeadvies op inspiratieplatform

09/04/2018

Discountketen Aldi Süd ontpopt zich tot lifestyle-partner met de lancering van een nieuwe inspiratiewebsite, waar mensen alles van recepten over tuintips tot zelfs mode-advies kunnen vinden.