Modeketen Léon maakt bescheiden doorstart

Modeketen Léon maakt bescheiden doorstart

De Nederlandse damesmodeketen Léon Mode heeft een bescheiden doorstart gemaakt: van de 26 filialen zijn er onder nieuw management intussen alweer twee, Leiden en Sassenheim, geopend. Voor januari en februari zijn er nog drie heropeningen gepland: Den Bosch, Alkaar en Venlo.

De doorstart komt onverwachts, want in september leek het nog over en uit voor het bijna negentig jaar oude bedrijf. De curator was er kort na de zomer niet in geslaagd een nieuwe eigenaar te vinden, terwijl ook pogingen om anderszins tot een doorstart te komen eerder al waren mislukt. Het faillissement was aangevraagd na een dramatische eerste helft van 2011, nadat de onderneming in 2008 al een keer stevig had gereorganiseerd. Op het moment van het faillissement waren er nog 26 winkels open, waar 125 medewerkers werkten.

 

Intussen is er voor een aantal winkels toch weer een nieuwe eigenaar gevonden. De handelsnaam, het klantenbestand, de website en andere zaken zitten in deze deal. Léon Mode mikt met sportieve chic op vrouwen tussen de veertig en vijftig jaar. Veel van de werknemers die bij het faillissement hun baan verloren, zijn intussen elders aan het werk.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Esprit verdrievoudigt nettowinst in 2017

20/09/2017

Modeketen Esprit is er in het boekjaar 2016-2017 in geslaagd om de nettowinst te verdrievoudigen. De omzet daalde nochtans met bijna 9%, maar dat had voornamelijk te maken met het terugdringen van het aantal winkels.

Hema maakt geen onderscheid meer tussen jongens en meisjes

20/09/2017

Hema laat eind dit jaar de geslachtsaanduidingen op zijn kinderkleding vallen: op de verpakkingen en labels zal je dan niet meer vinden of de kleding voor jongens of meisjes is. Hema pikt daarmee in op een duidelijke trend.

Fred & Ginger en GINGER vloeien samen in Fred + Ginger

19/09/2017

Winkelconcepten Fred & Ginger en GINGER, allebei onderdeel van de FNG Group, vloeien samen onder de naam Fred + Ginger. Zo komen de kindercollecties van Fred & Ginger en de dameskleding van GINGER onder één dak terecht.

Hoge kortingen drukken omzetgroei H&M Group

15/09/2017

De omzet van de Zweedse H&M Group is in het derde kwartaal met 5% gegroeid, maar de omzetgroei werd gedrukt door de grote promoties die tijdens de zomerperiode werden gehouden.

Hermès groeit met meer dan 10 procent

14/09/2017

In de eerste helft van 2017 is de omzet bij het Franse modemerk Hermès met 11% gestegen. Vooral in Azië was er sprake van een grote sprong voorwaarts. Ook de winst ging er met 11% op vooruit.

Maak kennis met HRVST, de duurzaamste jeans ter wereld

14/09/2017

Tom Duhoux, bezieler van het circulaire denimlabel HRVST, komt op de RetailDetail Day demonstreren hoe hij bijdraagt aan een schonere mode-industrie. Breng zeker uw oude jeans mee. Er zijn nog enkele tickets!

Back to top