Modeketen Miss Etam moet reorganiseren

Modeketen Miss Etam moet reorganiseren

De Nederlandse damesmodeketen Miss Etam gaat reorganiseren. In totaal verdwijnen er veertig arbeidsplaatsen op het hoofdkantoor in Zoetermeer. Daarnaast verliezen honderd filiaalmedewerkers hun baan.

In eigen troeven knippen

Medewerkers van het bedrijf zijn inmidels op de hoogte gesteld van de maatregelen. Miss Etam zegt de organisatie aan te willen passen om flexibeler te zijn en sneller te kunnen inspelen op de veranderde marktomstandigheden. Daarbij moet vooral de omnichannelstrategie verder worden uitgebouwd. De reorganisatie heeft geen invloed op de allianties met Wehkamp.nl en V&D of op het aantal winkels.

 

Over het precieze verloop van de reorganisatie wil Miss Etam nog overleggen met zowel de vakbonden als individuele medewerkers. Afgelopen jaar werd de formule nog gekozen tot Beste Winkelketen in de categorie damesmode. Klanten waren in het onderzoek vooral zeer te spreken over de beschikbaarheid van de werknemers, een troef die Etam nu dreigt te verliezen.

 

In 2009 reorganiseerde de formule ook al een keer, daarbij werd toen wel een aantal vestigingen gesloten. Onder de Etam Groep valt ook de winkelketen Promiss.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara-moeder Inditex ziet omzetgroei vertragen

21/09/2017

Het Spaanse modeconcern Inditex, bekend van ketens als Zara en Massimo Dutti, heeft de verwachtingen voor het tweede trimester niet kunnen inlossen. Dat is een gevolg van de vertragende organische groei en van de dure euro, zo blijkt.

Esprit verdrievoudigt nettowinst in 2017

20/09/2017

Modeketen Esprit is er in het boekjaar 2016-2017 in geslaagd om de nettowinst te verdrievoudigen. De omzet daalde nochtans met bijna 9%, maar dat had voornamelijk te maken met het terugdringen van het aantal winkels.

Hema maakt geen onderscheid meer tussen jongens en meisjes

20/09/2017

Hema laat eind dit jaar de geslachtsaanduidingen op zijn kinderkleding vallen: op de verpakkingen en labels zal je dan niet meer vinden of de kleding voor jongens of meisjes is. Hema pikt daarmee in op een duidelijke trend.

Fred & Ginger en GINGER vloeien samen in Fred + Ginger

19/09/2017

Winkelconcepten Fred & Ginger en GINGER, allebei onderdeel van de FNG Group, vloeien samen onder de naam Fred + Ginger. Zo komen de kindercollecties van Fred & Ginger en de dameskleding van GINGER onder één dak terecht.

Hoge kortingen drukken omzetgroei H&M Group

15/09/2017

De omzet van de Zweedse H&M Group is in het derde kwartaal met 5% gegroeid, maar de omzetgroei werd gedrukt door de grote promoties die tijdens de zomerperiode werden gehouden.

Hermès groeit met meer dan 10 procent

14/09/2017

In de eerste helft van 2017 is de omzet bij het Franse modemerk Hermès met 11% gestegen. Vooral in Azië was er sprake van een grote sprong voorwaarts. Ook de winst ging er met 11% op vooruit.

Back to top