Modeketen Setpoint sluit de deuren

Modeketen Setpoint sluit de deuren

Het doek valt voor herenmodeketen Setpoint. Eind april sluit het bedrijf zijn zestien filialen in eigen beheer, waarbij enkele tientallen medewerkers in de winkels gaan en drie personeelsleden op het hoofdkantoor in Breda op straat komen te staan.

Enkel Groningen blijft open

De exacte sluitingsdatum kan per filiaal verschillen. Alleen een door een ondernemer bestierde winkel in Groningen gaat niet dicht, maar zal onder een andere naam worden voortgezet.

 

Volgens de woordvoerder liggen "bedrijfseconomische redenen" ten grondslag aan het besluit alle winkels te te sluiten. De keten verkoopt vooral herenkleding in het midden- en hogere segment, met merken als Van Gils, Pierre Cardin en Peter van Holland. De keten werd recent nog uitgeroepen tot de beste keten voor herenmode in Nederland.

 

Setpoint is een onderdeel van Logo International, moederbedrijf van onder andere WE en O’Neill. In 2010 werd het concept van de winkelketen nog aangepast, toen beschikte Setpoint nog over 36 filialen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Lagere omzet en nieuwe CEO voor Geox

19/01/2018

De omzet bij het Italiaanse schoenenmerk Geox is in het voorbije boekjaar licht gedaald. Daarnaast werd voormalig CEO Gregorio Borgo vervangen door Matteo Mascazzini, die overkomt van het Italiaanse modemerk Gucci.

Primark ziet groei vertragen

18/01/2018

In het eerste kwartaal van het boekjaar is de omzet bij de Ierse modeketen Primark bij constante wisselkoersen met 7% gestegen, inclusief wisselkoerseffecten was dat zelfs met 9%. Dat is wel lager dan wat analisten verwacht hadden.

Winst blijft net onder verwachtingen bij Zalando

17/01/2018

De Duitse modewebshop Zalando is het voorbije boekjaar met bijna een kwart gegroeid, terwijl ook de bedrijfswinst met bijna 5% steeg. Dat laatste was wel net onder de verwachtingen van Zalando zelf.

Yoox Net-a-Porter haalt recordomzet in 2017

16/01/2018

Online retailer Yoox Net-a-Porter (YNAP) heeft in 2017 een recordomzet gehaald van meer dan 2 miljard euro. Dat is een groei van meer dan 10% ten opzichte van een jaar eerder, toen die grens net niet werd gehaald.

Hugo Boss haalt groeidoelen in 2017

16/01/2018

Het Duitse modemerk Hugo Boss heeft in 2017 zijn doelen weten te behalen, onder andere dankzij een sterke groei in het vierde kwartaal. Voor het volledige boekjaar ging de omzet voor wisselkoersen met 3% de hoogte in.

Eigenaars C&A denken aan verkoop aan Chinese investeerders

15/01/2018

De Nederlandse familie Brenninkmeijer bekijkt volgens het Duitse weekblad Der Spiegel de mogelijkheid om kledingketen C&A van de hand te doen. Daarbij komt het bedrijf mogelijk in Chinese handen.

Back to top