Modeketen Setpoint sluit de deuren | RetailDetail

Modeketen Setpoint sluit de deuren

Modeketen Setpoint sluit de deuren

Het doek valt voor herenmodeketen Setpoint. Eind april sluit het bedrijf zijn zestien filialen in eigen beheer, waarbij enkele tientallen medewerkers in de winkels gaan en drie personeelsleden op het hoofdkantoor in Breda op straat komen te staan.

Enkel Groningen blijft open

De exacte sluitingsdatum kan per filiaal verschillen. Alleen een door een ondernemer bestierde winkel in Groningen gaat niet dicht, maar zal onder een andere naam worden voortgezet.

 

Volgens de woordvoerder liggen "bedrijfseconomische redenen" ten grondslag aan het besluit alle winkels te te sluiten. De keten verkoopt vooral herenkleding in het midden- en hogere segment, met merken als Van Gils, Pierre Cardin en Peter van Holland. De keten werd recent nog uitgeroepen tot de beste keten voor herenmode in Nederland.

 

Setpoint is een onderdeel van Logo International, moederbedrijf van onder andere WE en O’Neill. In 2010 werd het concept van de winkelketen nog aangepast, toen beschikte Setpoint nog over 36 filialen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Stevent Men at Work op faillissement af?

22/06/2018

De Nederlandse denim- en streetwearketen Men at Work zit in financiële moeilijkheden: ze sluit haar webshop en ook voor de fysieke winkels dreigt mogelijk de sluiting.

H&M brengt eigen hersteldienst naar winkels

21/06/2018

H&M introduceert een nieuw concept: in de afdeling Take Care van sommige winkels kun je kleren laten herstellen of personaliseren. Zowel in de gloednieuwe winkel in Parijs als in het vlaggenschip in Hamburg is al een hersteldienst te vinden.

Afound, het eerste outletplatform van H&M, van start in Zweden

15/06/2018

Afound, een nieuwe multimerkenformule van de H&M Group, is deze week van start gegaan in Zweden. De eerste twee winkels openden in Stockholm en Malmö: samen met het webplatform zijn ze een outletmarktplaats voor modekoopjes.

Group Puig neemt meerderheidsparticipatie in Dries Van Noten

14/06/2018

Het Belgische 'Dries Van Noten', een van de laatste onafhankelijke modehuizen, komt in Spaanse handen. De 60-jarige ontwerper verkocht de meerderheid van de aandelen van zijn bedrijf aan Group Puig.

Van Haren mag Louboutin-zolen niet met de voeten treden

14/06/2018

Schoenenketen Van Haren mag de rode zolen, waar de Louboutin-hakken voor bekend staan, niet gebruiken. De rode kleur geldt als een merk, zegt het Europese Hof, dat zo de verdediging van Van Haren weerlegt.

Supertrash na nog geen twee maanden alweer doorverkocht

14/06/2018

Nog geen twee maanden nadat het failliete kledinglabel Supertrash was gekocht door een investeerdersgroep, is het geesteskind van Olcay Gulsen alweer doorverkocht. De merkrechten zijn nu in handen van Unlimited Footwear Group.