Modeketen Setpoint sluit de deuren

Modeketen Setpoint sluit de deuren

Het doek valt voor herenmodeketen Setpoint. Eind april sluit het bedrijf zijn zestien filialen in eigen beheer, waarbij enkele tientallen medewerkers in de winkels gaan en drie personeelsleden op het hoofdkantoor in Breda op straat komen te staan.

Enkel Groningen blijft open

De exacte sluitingsdatum kan per filiaal verschillen. Alleen een door een ondernemer bestierde winkel in Groningen gaat niet dicht, maar zal onder een andere naam worden voortgezet.

 

Volgens de woordvoerder liggen "bedrijfseconomische redenen" ten grondslag aan het besluit alle winkels te te sluiten. De keten verkoopt vooral herenkleding in het midden- en hogere segment, met merken als Van Gils, Pierre Cardin en Peter van Holland. De keten werd recent nog uitgeroepen tot de beste keten voor herenmode in Nederland.

 

Setpoint is een onderdeel van Logo International, moederbedrijf van onder andere WE en O’Neill. In 2010 werd het concept van de winkelketen nog aangepast, toen beschikte Setpoint nog over 36 filialen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara-moeder Inditex ziet omzetgroei vertragen

21/09/2017

Het Spaanse modeconcern Inditex, bekend van ketens als Zara en Massimo Dutti, heeft de verwachtingen voor het tweede trimester niet kunnen inlossen. Dat is een gevolg van de vertragende organische groei en van de dure euro, zo blijkt.

Esprit verdrievoudigt nettowinst in 2017

20/09/2017

Modeketen Esprit is er in het boekjaar 2016-2017 in geslaagd om de nettowinst te verdrievoudigen. De omzet daalde nochtans met bijna 9%, maar dat had voornamelijk te maken met het terugdringen van het aantal winkels.

Hema maakt geen onderscheid meer tussen jongens en meisjes

20/09/2017

Hema laat eind dit jaar de geslachtsaanduidingen op zijn kinderkleding vallen: op de verpakkingen en labels zal je dan niet meer vinden of de kleding voor jongens of meisjes is. Hema pikt daarmee in op een duidelijke trend.

Fred & Ginger en GINGER vloeien samen in Fred + Ginger

19/09/2017

Winkelconcepten Fred & Ginger en GINGER, allebei onderdeel van de FNG Group, vloeien samen onder de naam Fred + Ginger. Zo komen de kindercollecties van Fred & Ginger en de dameskleding van GINGER onder één dak terecht.

Hoge kortingen drukken omzetgroei H&M Group

15/09/2017

De omzet van de Zweedse H&M Group is in het derde kwartaal met 5% gegroeid, maar de omzetgroei werd gedrukt door de grote promoties die tijdens de zomerperiode werden gehouden.

Hermès groeit met meer dan 10 procent

14/09/2017

In de eerste helft van 2017 is de omzet bij het Franse modemerk Hermès met 11% gestegen. Vooral in Azië was er sprake van een grote sprong voorwaarts. Ook de winst ging er met 11% op vooruit.

Back to top