Modemerken Zalando binnenkort ook bij andere partijen

Modemerken Zalando binnenkort ook bij andere partijen

Modemerken Zalando binnenkort ook bij andere partijen
http://www.shutterstock.com/pic-132961508/stock-photo-choice-of-fashion-clothes-of-different-colors-on-wooden-hangers.html?src=ft-AmAn0T1wHmNb-Oew0cw-1-24

zLabels, het bedrijf waarin Zalando al zijn eigen modemerken heeft ondergebracht, gaat een eigen koers varen. Dat wil zeggen dat de verschillende merken binnenkort ook bij de concurrenten van Zalando zullen te vinden zijn.

Schoenen bij Asos, ook plannen voor Tmall en Amazon

Zalando heeft ondertussen zeventien eigen merken, zoals Anna Field, Even & Odd, Mint & Berry en Kiomi. Die worden binnenkort ook verkocht aan andere webshops: zo zullen een aantal schoenmerken binnenkort te vinden zijn bij het Britse Asos. zLabels hoopt ook een samenwerking aan te gaan met Tmall en Amazon.

 

Zalando haalt momenteel tussen 10 en 15 procent van zijn omzet uit de verkoop van eigen merken. De eigen merken zijn zo goed voor een bedrag tussen 300 en 400 miljoen euro.

 

zLabels heeft al een eigen distributiecentrum in het Duitse Peine en naar aanleiding van de afsplitsing van Zalando wordt er ook een volledig nieuwe IT-infrastructuur opgezet.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

Winst Zalando totaal weggeveegd

08/05/2018

De Duitse e-tailer Zalando zag in het eerste kwartaal van 2018 zijn winst als sneeuw voor de zon verdwijnen: 5,1 miljoen euro nettowinst ging over in 15 miljoen verlies. De omzet steeg wel met 22% dankzij forse investeringen.

Hugo Boss groeit vooral online sterk

03/05/2018

Het Duitse modemerk Hugo Boss kon tijdens het eerste kwartaal groei optekenen in alle regio's. De omzet van de groep steeg met 5% tot 650 miljoen euro, onder meer dankzij de sterke groei van de eigen webshop.