Modeontwerpster Sonia Rykiel overleden

Modeontwerpster Sonia Rykiel overleden

Modeontwerpster Sonia Rykiel overleden

De Franse modeontwerpster Sonia Rykiel is op 86-jarige leeftijd overleden. Rykiel stond bekend als de koningin van het breigoed en leed al een tijdje aan de ziekte van Parkinson.

Groot succes in jaren ‘60

Sonia Rykiel werd in 1930 geboren in Parijs en brak als modeontwerpster door met haar Poor Boy Sweater in 1962. Al snel werd haar kleding gedragen door bekende sterren uit die tijd, zoals Françoise Hardy, Brigitte Bardot en Audrey Hepburn.

 

De eerste winkel met de collectie van Rykiel opende in 1968 zijn deuren in Parijs en later werden de collecties uitgebreid met mannen- en kinderkleding, accessoires en parfums. In 2012 maakte Rykiel bekend dat ze al 15 jaar leed aan de ziekte van Parkinson en dat ze de ziekte geheim had gehouden, zolang de symptomen niet te opvallend waren.

 

Het mode-imperium van Sonia Rykiel wordt momenteel geleid door haar dochter Nathalie Rykiel. In 2009 ontwierp ze nog een exclusieve lingeriecollectie voor de Zweedse modeketen H&M.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

Winst Zalando totaal weggeveegd

08/05/2018

De Duitse e-tailer Zalando zag in het eerste kwartaal van 2018 zijn winst als sneeuw voor de zon verdwijnen: 5,1 miljoen euro nettowinst ging over in 15 miljoen verlies. De omzet steeg wel met 22% dankzij forse investeringen.

Hugo Boss groeit vooral online sterk

03/05/2018

Het Duitse modemerk Hugo Boss kon tijdens het eerste kwartaal groei optekenen in alle regio's. De omzet van de groep steeg met 5% tot 650 miljoen euro, onder meer dankzij de sterke groei van de eigen webshop.