Moderetailer Mango krijgt nieuwe topdirectie | RetailDetail

Moderetailer Mango krijgt nieuwe topdirectie

Moderetailer Mango krijgt nieuwe topdirectie

De Spaanse modegroep Mango krijgt een nieuwe topdirectie: CEO Enric Casa treedt terug, na bijna twintig jaar aan de leiding te hebben gestaan van het bedrijf. Tegelijk kondigt de onderneming de komst van een nieuwe financieel directeur aan.

CEO vertrekt, CFO komt

Het vertrek van de 58-jarige CEO is "ingegeven door persoonlijke motieven", stelt het bedrijf. Hoewel hij zijn operationele taken neerlegt, blijft Casa wel actief in de raad van bestuur. De taken van de afscheidnemende CEO worden in een eerste fase overgenomen door operationeel directeur Carlos Costa en door de nieuwbakken 45-jarige financieel directeur Toni Ruiz.

 

Ruiz komt op 15 februari over van de bouwgroep Leroy-Merlin, waar hij al sinds 1999 aan de slag is. Later wordt wellicht een nieuwe CEO aangesteld, maar wanneer dat zal gebeuren, is niet bekend.

 

Expansie verderzetten

Mango realiseerde in 2013 een omzet van 1,85 miljard euro. Het concern telt 2.731 winkels in 105 landen en stelt meer dan 13.000 mensen tewerk. De ambities van het concern zijn echter nog groter: zo wil het "in elke stad aanwezig zijn". Toch diende Mango recentelijk wat gas terug te nemen: aanvankelijk was het doel om tegen 2017 al een omzet van 4,97 miljard euro te halen, maar dit werd gevoelig bijgesteld tot 3,27 miljard euro.

 

De doelgroep van de keten bestaat uit dames, heren en kinderen. Bij de volwassenen trekt het vooral twintigers en dertigers aan.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

Winst Zalando totaal weggeveegd

08/05/2018

De Duitse e-tailer Zalando zag in het eerste kwartaal van 2018 zijn winst als sneeuw voor de zon verdwijnen: 5,1 miljoen euro nettowinst ging over in 15 miljoen verlies. De omzet steeg wel met 22% dankzij forse investeringen.

Hugo Boss groeit vooral online sterk

03/05/2018

Het Duitse modemerk Hugo Boss kon tijdens het eerste kwartaal groei optekenen in alle regio's. De omzet van de groep steeg met 5% tot 650 miljoen euro, onder meer dankzij de sterke groei van de eigen webshop.