Moderetailers in Singapore mikken steeds meer op moslims | RetailDetail

Moderetailers in Singapore mikken steeds meer op moslims

Moderetailers in Singapore mikken steeds meer op moslims

Verschillende moderetailers in Singapore beginnen in te zien dat ze een nieuwe markt kunnen aanboren door zich meer te richten op moslims. Zo heeft onder andere Uniqlo in Singapore een collectie die zich richt op moslima’s.

 

Groeiende markt

Uniqlo is daarmee één van de eerste mainstreamretailers in Singapore die zich richten op de moslimmarkt. De Japanse retailer bekijkt of de collectie in de toekomst nog verder kan worden uitgebreid. Uniqlo verkoopt de collectie ook al in Maleisië, Indonesië en Thailand.

 

Ook online retailer Zalora, dat zijn hoofdkantoor in Singapore heeft, voegt elke maand 50 tot 60 nieuwe producten toe aan zijn collectie Zalia, die zich volledig richt op moslima’s.

 

Mode voor moslims is dan ook een opkomende markt. De sector had in 2013 een omzet van 266 miljard dollar (237 miljard euro) en analisten verwachten dat de markt groeit naar 484 miljard dollar (431 miljard euro) in 2019.

 

Singapore kan op dat vlak een belangrijke markt worden, aangezien ongeveer 15 procent van de bevolking moslim is. Retailers moeten daarbij wel uitkijken met streng religieuze moslims, die mogelijk niet tevreden zijn dat seculiere ketens bepaalde producten verkopen. Andere moslims zijn dan weer tevreden dat ketens als Uniqlo de culturele diversiteit onderkennen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).

Wibra blijft in de verdrukking

10/07/2018

Kledingdiscountketen Wibra heeft in 2017 een flinke winst- en omzetdaling moeten toestaan in zijn Belgische winkels. De omzet zakte met 7% naar 61,7 miljoen euro, de winst kreeg een oplawaai en donderde van 6,5 naar 0,5 miljoen euro.

FNG trekt naar Brusselse beurs met 60 miljoen euro

06/07/2018

Modegroep FNG heeft 60 miljoen euro opgehaald bij een nieuwe aandelenuitgifte. De nieuwe aandelen zullen vanaf 9 juli worden verhandeld op de beurs van Amsterdam en voor het eerst ook op de Brusselse beurs.

Doek valt over Fish & Chips en Men at Work in België

06/07/2018

Net als de Nederlandse is nu ook de Belgische tak van de keten van multimerkwinkels Men at Work failliet verklaard. De drie winkels van de kledingketen én Fish & Chips in Antwerpen leggen de boeken neer.