Moderetailers in Singapore mikken steeds meer op moslims

Moderetailers in Singapore mikken steeds meer op moslims

Verschillende moderetailers in Singapore beginnen in te zien dat ze een nieuwe markt kunnen aanboren door zich meer te richten op moslims. Zo heeft onder andere Uniqlo in Singapore een collectie die zich richt op moslima’s.

 

Groeiende markt

Uniqlo is daarmee één van de eerste mainstreamretailers in Singapore die zich richten op de moslimmarkt. De Japanse retailer bekijkt of de collectie in de toekomst nog verder kan worden uitgebreid. Uniqlo verkoopt de collectie ook al in Maleisië, Indonesië en Thailand.

 

Ook online retailer Zalora, dat zijn hoofdkantoor in Singapore heeft, voegt elke maand 50 tot 60 nieuwe producten toe aan zijn collectie Zalia, die zich volledig richt op moslima’s.

 

Mode voor moslims is dan ook een opkomende markt. De sector had in 2013 een omzet van 266 miljard dollar (237 miljard euro) en analisten verwachten dat de markt groeit naar 484 miljard dollar (431 miljard euro) in 2019.

 

Singapore kan op dat vlak een belangrijke markt worden, aangezien ongeveer 15 procent van de bevolking moslim is. Retailers moeten daarbij wel uitkijken met streng religieuze moslims, die mogelijk niet tevreden zijn dat seculiere ketens bepaalde producten verkopen. Andere moslims zijn dan weer tevreden dat ketens als Uniqlo de culturele diversiteit onderkennen.