Modeveiling.nl mikt op overtollige voorraad retailers | RetailDetail

Modeveiling.nl mikt op overtollige voorraad retailers

Modeveiling.nl mikt op overtollige voorraad retailers

Twee mode-ondernemers, Frans ten Berge en mode-ondernemer Dyanne Beekman, zetten de site Modeveiling.nl op. Hier moeten de overtollige voorraden van retailers tegen opbod verkocht worden.

Enkel voor topmerken

De site moet komende maandag van start gaan en wil louter met topmerken gaan werken. Veilingen beginnen op tien procent van de aankoopprijs. Retailers kunnen hun producten anoniem ter veiling aanbieden voor 90 cent per item. Kopers moeten een toeslag van 4,95 euro betalen aan de veilingsite. Behalve losse artikelen zijn er ook volledige door Beekman samengestelde outfits te koop.

 

Modeveiling.nl kent geen recht van retour, wat de logistieke kosten tot een minimum moet beperken. Ten Berge is een voormalige marketingdirecteur bij C&A. Volgens hem betreft het een concept dat in Europa nog niet bestaat voor mode.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Failliet modemerk Supertrash krijgt doorstart(je)

19/04/2018

Supertrash, het failliete modemerk van de Nederlandse tv-personality Olcay Gülsen, krijgt dan toch een doorstart - zij het heel voorzichtig.

Omzet- en winstalarm bij lingeriegroep Van de Velde

19/04/2018

De Oost-Vlaamse lingeriegroep Van de Velde (bekend van merken als Marie Jo en PrimaDonna en eigenaar van lingerieketens Rigby & Peller en Lincherie) heeft het knap lastig: voor dit jaar rekent de groep niet langer op omzetgroei.

Monki laat 'influencers' geld verdienen

16/04/2018

H&M-dochter Monki gaat aan de slag met 'influencers': het modelabel lanceert een wereldwijd programma waarmee socialemediafiguren geld kunnen verdienen als via hen kleding wordt verkocht.

Franse modeketen Naf Naf in Chinese handen

12/04/2018

Naf Naf, de Franse modeketen uit de Vivarte-groep, krijgt een nieuwe eigenaar. Een Chinees consortium onder leiding van modegroep La Chapelle legt 52 miljoen euro op tafel.

French Connection verkoopt Toast aan Bestseller-groep

10/04/2018

De Britse moderetailer French Connection, bekend van het opschrift FCUK, verkoopt haar dochtermerk Toast aan de Deense kledinggroep Bestseller, de groep achter labels zoals Vero Moda en Jack & Jones.

Aldi de stijlgoeroe? Aldi Süd geeft modeadvies op inspiratieplatform

09/04/2018

Discountketen Aldi Süd ontpopt zich tot lifestyle-partner met de lancering van een nieuwe inspiratiewebsite, waar mensen alles van recepten over tuintips tot zelfs mode-advies kunnen vinden.