Modewebshop Chiquelle komt opnieuw naar Nederland | RetailDetail

Modewebshop Chiquelle komt opnieuw naar Nederland

Modewebshop Chiquelle komt opnieuw naar Nederland

De Zweedse online modewinkel Chiquelle heeft plannen om binnenkort opnieuw een Nederlandse website te openen. Het bedrijf had eerder al een webshop voor Nederland, maar die werd "om technische redenen" gesloten.

Website met iDeal

CEO Pouya Boland maakte tijdens een interview met Ecommerce News echter bekend dat een nieuwe versie van de website binnenkort de deuren zal openen. Eerder dit jaar werd besloten om er in Nederland mee op te houden, omdat Chiquelle betaaloplossingen als iDeal niet kon aanbieden. Dat zal in de toekomst echter toch wel het geval zijn.

 

"We hebben producten en kledij die overal populair zijn, aangezien ze modieus, uniek en van hoge kwaliteit zijn, dus is het voor ons niet moeilijk om een nieuwe markt te betreden, als we dat willen", zegt Boland. Ook in Noorwegen werd er een specifieke webshop opgericht en volgens Boland zullen er nog landen volgen, al werd er niet gezegd welke landen dat dan wel mogen zijn.

 

Chiquelle werd in 2012 opgericht en zegt één van de snelst groeiende Zweedse online modewinkels te zijn, met een jaarlijkse omzetstijging van ongeveer 400 procent. De producten van de website worden in heel Europa verkocht, maar ook in landen als Peru, China, Singapore, Bahrein en de Verenigde Staten.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).

Wibra blijft in de verdrukking

10/07/2018

Kledingdiscountketen Wibra heeft in 2017 een flinke winst- en omzetdaling moeten toestaan in zijn Belgische winkels. De omzet zakte met 7% naar 61,7 miljoen euro, de winst kreeg een oplawaai en donderde van 6,5 naar 0,5 miljoen euro.

FNG trekt naar Brusselse beurs met 60 miljoen euro

06/07/2018

Modegroep FNG heeft 60 miljoen euro opgehaald bij een nieuwe aandelenuitgifte. De nieuwe aandelen zullen vanaf 9 juli worden verhandeld op de beurs van Amsterdam en voor het eerst ook op de Brusselse beurs.

Doek valt over Fish & Chips en Men at Work in België

06/07/2018

Net als de Nederlandse is nu ook de Belgische tak van de keten van multimerkwinkels Men at Work failliet verklaard. De drie winkels van de kledingketen én Fish & Chips in Antwerpen leggen de boeken neer.