Modewebshop Chiquelle komt opnieuw naar Nederland | RetailDetail

Modewebshop Chiquelle komt opnieuw naar Nederland

Modewebshop Chiquelle komt opnieuw naar Nederland

De Zweedse online modewinkel Chiquelle heeft plannen om binnenkort opnieuw een Nederlandse website te openen. Het bedrijf had eerder al een webshop voor Nederland, maar die werd "om technische redenen" gesloten.

Website met iDeal

CEO Pouya Boland maakte tijdens een interview met Ecommerce News echter bekend dat een nieuwe versie van de website binnenkort de deuren zal openen. Eerder dit jaar werd besloten om er in Nederland mee op te houden, omdat Chiquelle betaaloplossingen als iDeal niet kon aanbieden. Dat zal in de toekomst echter toch wel het geval zijn.

 

"We hebben producten en kledij die overal populair zijn, aangezien ze modieus, uniek en van hoge kwaliteit zijn, dus is het voor ons niet moeilijk om een nieuwe markt te betreden, als we dat willen", zegt Boland. Ook in Noorwegen werd er een specifieke webshop opgericht en volgens Boland zullen er nog landen volgen, al werd er niet gezegd welke landen dat dan wel mogen zijn.

 

Chiquelle werd in 2012 opgericht en zegt één van de snelst groeiende Zweedse online modewinkels te zijn, met een jaarlijkse omzetstijging van ongeveer 400 procent. De producten van de website worden in heel Europa verkocht, maar ook in landen als Peru, China, Singapore, Bahrein en de Verenigde Staten.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Manfield opent eerste Belgische winkel in Antwerpen

25/05/2018

De eerste Belgische winkel van het Nederlandse schoenenmerk Manfield is open. In de Stadsfeestzaal in Antwerpen vinden klanten het nieuwste winkelconcept van het merk, waarin luxe en merkbeleving centraal staan.

Isabel Marant opent eerste winkel in Nederland

24/05/2018

Modemerk Isabel Marant heeft de deuren geopend van een eerste Nederlandse boetiek in Amsterdam. De winkel is te vinden in de P.C. Hooftstraat, in het pand waar vroeger McGregor zat.

Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.