Modewinkel Blijdesteijn geeft binnenstad impuls

Modewinkel Blijdesteijn geeft binnenstad impuls
Modewinkel Blijdesteijn in Tiel opent komende zaterdag een compleet nieuw winkelpand. Met een forse investering wil het bedrijf de eigen omzet en de uitstraling van de binnenstad van de Gelderse stad een impuls geven.

Stijlmodehuis Blijdesteijn heeft na de heropening de beschikking over een winkelpand van 3500 m², waarin 250 merken in het middelste en hoge segment van de mode te koop zijn. Eigenaar Franklin van Blijdesteijn verwacht in het nieuwe pand meer omzet te boeken. Daarom neemt het personeelsbestand toe van 55 naar ongeveer 65 medewerkers. De winkel is ontworpen door beroemde bureaus uit Stuttgart en Rotterdam en vergde een miljoeneninvestering.

 

Blijdesteijn is één van de oudste nog bestaande Nederlandse winkelbedrijven. Franklin van Blijdesteijn is de zesde generatie die het intussen 169-jaar oude bedrijf leidt. Het bedrijf heeft in de nieuwbouw voortaan ook de beschikking over een lunchroom met veertig zitplaatsen. In 2009 kreeg het bedrijf het predicaat Koninklijk.

 

Volgens directeur Van Blijdesteijn is het een winkel die klanten trekt uit de wijde omgeving. "Wij zijn een local hero met een landelijke uitstraling. Het feit dat wij er - in tegenstelling tot veel andere winkels - nog steeds voor kiezen om te investeren in een breed assortiment en unieke merkencollectie heeft daar zeker mee te maken, net als de centrale ligging en onze keuze voor beter opgeleide medewerkers die de klanten advies op maat geven en met hen een persoonlijk contact opbouwen", zegt hij tegen Textilia.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Amazon werkt aan eigen sportkleding

17/10/2017

Amazon zou momenteel werken aan eigen collecties sportkleding en daarvoor al contact hebben met producenten die ook al werken voor ketens als Gap en Uniqlo. Momenteel produceren ze wel nog maar kleine aantallen.

Doorstart McGregor komt er niet

16/10/2017

De doorstart van modeketens McGregor en Gaastra gaat dan toch niet door. Het failliete bedrijf werd enkele weken geleden overgenomen door Rens van der Schoor, maar die ziet een doorstart niet meer zitten.

H&M investeert in recyclage van oude kleding

12/10/2017

Het Zweedse H&M heeft een minderheidsaandeel genomen in Re:newcell, dat zich bezig houdt met de ontwikkeling van een duurzame mode-industrie. De technologie van Re:newcell mikt op de recyclage van oude kleding.

Winst Uniqlo meer dan verdubbeld

12/10/2017

Het Japanse Uniqlo heeft in het voorbije boekjaar zijn winst meer dan verdubbeld. De omzet ging er nochtans maar met iets meer dan 4% op vooruit. De modeketen verwacht dat de internationale verkoop binnenkort groter is dan die in Japan.

Ook Gucci stopt nu met bont

12/10/2017

Modemerk Gucci gaat geen bont meer verwerken in zijn kleding en accessoires. Dat heeft CEO Marco Bizzarri aangekondigd tijdens een toespraak in het London College of Fashion, bij de uitreiking van de Kering Award voor duurzame mode.

Modeplatform About You van start in Nederland en België

11/10/2017

Dinsdag is de Duitse modewebshop About You officieel gelanceerd in België en Nederland. About You, de tweede grootste online moderetailer in Europa, was eerder al wel onofficieel actief in Nederland.

Back to top