Modewinkel Blijdesteijn geeft binnenstad impuls | RetailDetail

Modewinkel Blijdesteijn geeft binnenstad impuls

Modewinkel Blijdesteijn geeft binnenstad impuls
Modewinkel Blijdesteijn in Tiel opent komende zaterdag een compleet nieuw winkelpand. Met een forse investering wil het bedrijf de eigen omzet en de uitstraling van de binnenstad van de Gelderse stad een impuls geven.

Stijlmodehuis Blijdesteijn heeft na de heropening de beschikking over een winkelpand van 3500 m², waarin 250 merken in het middelste en hoge segment van de mode te koop zijn. Eigenaar Franklin van Blijdesteijn verwacht in het nieuwe pand meer omzet te boeken. Daarom neemt het personeelsbestand toe van 55 naar ongeveer 65 medewerkers. De winkel is ontworpen door beroemde bureaus uit Stuttgart en Rotterdam en vergde een miljoeneninvestering.

 

Blijdesteijn is één van de oudste nog bestaande Nederlandse winkelbedrijven. Franklin van Blijdesteijn is de zesde generatie die het intussen 169-jaar oude bedrijf leidt. Het bedrijf heeft in de nieuwbouw voortaan ook de beschikking over een lunchroom met veertig zitplaatsen. In 2009 kreeg het bedrijf het predicaat Koninklijk.

 

Volgens directeur Van Blijdesteijn is het een winkel die klanten trekt uit de wijde omgeving. "Wij zijn een local hero met een landelijke uitstraling. Het feit dat wij er - in tegenstelling tot veel andere winkels - nog steeds voor kiezen om te investeren in een breed assortiment en unieke merkencollectie heeft daar zeker mee te maken, net als de centrale ligging en onze keuze voor beter opgeleide medewerkers die de klanten advies op maat geven en met hen een persoonlijk contact opbouwen", zegt hij tegen Textilia.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Afound, het eerste outletplatform van H&M, van start in Zweden

15/06/2018

Afound, een nieuwe multimerkenformule van de H&M Group, is deze week van start gegaan in Zweden. De eerste twee winkels openden in Stockholm en Malmö: samen met het webplatform zijn ze een outletmarktplaats voor modekoopjes.

Group Puig neemt meerderheidsparticipatie in Dries Van Noten

14/06/2018

Het Belgische 'Dries Van Noten', een van de laatste onafhankelijke modehuizen, komt in Spaanse handen. De 60-jarige ontwerper verkocht de meerderheid van de aandelen van zijn bedrijf aan Group Puig.

Van Haren mag Louboutin-zolen niet met de voeten treden

14/06/2018

Schoenenketen Van Haren mag de rode zolen, waar de Louboutin-hakken voor bekend staan, niet gebruiken. De rode kleur geldt als een merk, zegt het Europese Hof, dat zo de verdediging van Van Haren weerlegt.

Supertrash na nog geen twee maanden alweer doorverkocht

14/06/2018

Nog geen twee maanden nadat het failliete kledinglabel Supertrash was gekocht door een investeerdersgroep, is het geesteskind van Olcay Gulsen alweer doorverkocht. De merkrechten zijn nu in handen van Unlimited Footwear Group.

Moederbedrijf Brantano wil snel naar Brusselse beurs

13/06/2018

FNG Group zou al tegen midden juli op de Brusselse beurs willen noteren. Daarbij hoopt het een fors bedrag vers geld op te halen om te investeren in de verdere ombouw en expansie van Brantano.  

De smartphone kiest jouw cadeaus op Zalando

06/06/2018

Je smartphone vragen om een cadeautje te zoeken op Zalando, het kan vanaf dit najaar. Zalando en Google werken samen aan een chatbot voor de virtuele Google Assistant, die in elke Android-smartphone zit. De bot helpt je cadeaus kiezen.