Modewinkel Blijdesteijn geeft binnenstad impuls | RetailDetail

Modewinkel Blijdesteijn geeft binnenstad impuls

Modewinkel Blijdesteijn geeft binnenstad impuls
Modewinkel Blijdesteijn in Tiel opent komende zaterdag een compleet nieuw winkelpand. Met een forse investering wil het bedrijf de eigen omzet en de uitstraling van de binnenstad van de Gelderse stad een impuls geven.

Stijlmodehuis Blijdesteijn heeft na de heropening de beschikking over een winkelpand van 3500 m², waarin 250 merken in het middelste en hoge segment van de mode te koop zijn. Eigenaar Franklin van Blijdesteijn verwacht in het nieuwe pand meer omzet te boeken. Daarom neemt het personeelsbestand toe van 55 naar ongeveer 65 medewerkers. De winkel is ontworpen door beroemde bureaus uit Stuttgart en Rotterdam en vergde een miljoeneninvestering.

 

Blijdesteijn is één van de oudste nog bestaande Nederlandse winkelbedrijven. Franklin van Blijdesteijn is de zesde generatie die het intussen 169-jaar oude bedrijf leidt. Het bedrijf heeft in de nieuwbouw voortaan ook de beschikking over een lunchroom met veertig zitplaatsen. In 2009 kreeg het bedrijf het predicaat Koninklijk.

 

Volgens directeur Van Blijdesteijn is het een winkel die klanten trekt uit de wijde omgeving. "Wij zijn een local hero met een landelijke uitstraling. Het feit dat wij er - in tegenstelling tot veel andere winkels - nog steeds voor kiezen om te investeren in een breed assortiment en unieke merkencollectie heeft daar zeker mee te maken, net als de centrale ligging en onze keuze voor beter opgeleide medewerkers die de klanten advies op maat geven en met hen een persoonlijk contact opbouwen", zegt hij tegen Textilia.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Maken Chinese gevangenen kleren voor H&M en C&A?

20/02/2018

De Britse ex-journalist Peter Humphrey beticht C&A en H&M van dwangarbeid. Met eigen ogen zou hij gezien hebben hoe gevangenen in Shanghai moesten werken voor Westerse ketens. De retailers onderzoeken de zaak.

Chanel neemt aandeel in online retailer Farfetch

19/02/2018

Het Franse modemerk Chanel heeft een minderheidsaandeel genomen in het Britse Farfetch. Chanel wil de kennis van de online retailer gebruiken om zelf meer digitale innovaties te ontwikkelen voor de eigen klanten.

Monoprix wil webshop Sarenza overnemen

19/02/2018

Winkelketen Monoprix, onderdeel van de Franse Groupe Casino, heeft gesprekken opgestart rond een overname van online schoenverkoper Sarenza. Sarenza is een van de belangrijkste online merken in Frankrijk.

Zalando breidt samenwerking met Duitse retailers uit

16/02/2018

Zalando heeft de samenwerking met fysieke retailers in Duitsland verder uitgebreid. Schoenwinkels konden al bestellingen versturen via Zalando en nu is dat ook het geval voor winkels die kleding verkopen.

Nederlandse modeketens knopen weer aan met groei

15/02/2018

Na enkele donkere jaren schijnt er weer licht aan het einde van de tunnel voor Nederlandse modeketens. Modebedrijven zoals C&A, WE, Coolcat of Score hebben het moeilijkste achter de rug, blijkt uit hun jaarcijfers. 

H&M waarschuwt voor moeilijk 2018

15/02/2018

De Zweedse modegroep H&M waarschuwt dat ook 2018 nog een moeilijk jaar kan worden voor het bedrijf. Het maakt dan wel werk van de online verkoop, de omzet in de winkels zal het komende jaar waarschijnlijk verder dalen.

Back to top