Modewinkel Blijdesteijn geeft binnenstad impuls | RetailDetail

Modewinkel Blijdesteijn geeft binnenstad impuls

Modewinkel Blijdesteijn geeft binnenstad impuls
Modewinkel Blijdesteijn in Tiel opent komende zaterdag een compleet nieuw winkelpand. Met een forse investering wil het bedrijf de eigen omzet en de uitstraling van de binnenstad van de Gelderse stad een impuls geven.

Stijlmodehuis Blijdesteijn heeft na de heropening de beschikking over een winkelpand van 3500 m², waarin 250 merken in het middelste en hoge segment van de mode te koop zijn. Eigenaar Franklin van Blijdesteijn verwacht in het nieuwe pand meer omzet te boeken. Daarom neemt het personeelsbestand toe van 55 naar ongeveer 65 medewerkers. De winkel is ontworpen door beroemde bureaus uit Stuttgart en Rotterdam en vergde een miljoeneninvestering.

 

Blijdesteijn is één van de oudste nog bestaande Nederlandse winkelbedrijven. Franklin van Blijdesteijn is de zesde generatie die het intussen 169-jaar oude bedrijf leidt. Het bedrijf heeft in de nieuwbouw voortaan ook de beschikking over een lunchroom met veertig zitplaatsen. In 2009 kreeg het bedrijf het predicaat Koninklijk.

 

Volgens directeur Van Blijdesteijn is het een winkel die klanten trekt uit de wijde omgeving. "Wij zijn een local hero met een landelijke uitstraling. Het feit dat wij er - in tegenstelling tot veel andere winkels - nog steeds voor kiezen om te investeren in een breed assortiment en unieke merkencollectie heeft daar zeker mee te maken, net als de centrale ligging en onze keuze voor beter opgeleide medewerkers die de klanten advies op maat geven en met hen een persoonlijk contact opbouwen", zegt hij tegen Textilia.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Failliet modemerk Supertrash krijgt doorstart(je)

19/04/2018

Supertrash, het failliete modemerk van de Nederlandse tv-personality Olcay Gülsen, krijgt dan toch een doorstart - zij het heel voorzichtig.

Omzet- en winstalarm bij lingeriegroep Van de Velde

19/04/2018

De Oost-Vlaamse lingeriegroep Van de Velde (bekend van merken als Marie Jo en PrimaDonna en eigenaar van lingerieketens Rigby & Peller en Lincherie) heeft het knap lastig: voor dit jaar rekent de groep niet langer op omzetgroei.

Monki laat 'influencers' geld verdienen

16/04/2018

H&M-dochter Monki gaat aan de slag met 'influencers': het modelabel lanceert een wereldwijd programma waarmee socialemediafiguren geld kunnen verdienen als via hen kleding wordt verkocht.

Franse modeketen Naf Naf in Chinese handen

12/04/2018

Naf Naf, de Franse modeketen uit de Vivarte-groep, krijgt een nieuwe eigenaar. Een Chinees consortium onder leiding van modegroep La Chapelle legt 52 miljoen euro op tafel.

French Connection verkoopt Toast aan Bestseller-groep

10/04/2018

De Britse moderetailer French Connection, bekend van het opschrift FCUK, verkoopt haar dochtermerk Toast aan de Deense kledinggroep Bestseller, de groep achter labels zoals Vero Moda en Jack & Jones.

Aldi de stijlgoeroe? Aldi Süd geeft modeadvies op inspiratieplatform

09/04/2018

Discountketen Aldi Süd ontpopt zich tot lifestyle-partner met de lancering van een nieuwe inspiratiewebsite, waar mensen alles van recepten over tuintips tot zelfs mode-advies kunnen vinden.