Modezaak Bobo sluit binnenkort de deuren | RetailDetail

Modezaak Bobo sluit binnenkort de deuren

Modezaak Bobo sluit binnenkort de deuren
Foto: Facebook

Modezaak Bobo in Tremelo, die doorheen de jaren bekendheid verwierf dankzij zijn modeshows waar heel wat BV’s over de catwalk paraderen, sluit binnen een jaar de deuren. Dat hebben de eigenaars bekend gemaakt.

 

“Het is welletjes geweest”

Bobo viert dit jaar zijn veertigste verjaardag en organiseert op 13 en 14 mei voor de laatste keer de modeshow waarvoor het zo bekend staat. Daarna blijft de winkel nog een jaar geopend, waarna hij onherroepelijk de deuren sluit.

 

“Ik sta al 40 jaar aan het roer van een bloeiende zaak. Met het opstarten van de voorbereidingen voor de veertigste verjaardag besefte ik dat dit het moment was om de knoop door te hakken”, zegt eigenaar Jan Van Leemputten. “Kunnen afsluiten met een feestelijk jaar, wat kan je je nog meer wensen. Mijn vriendin Carine en ik zijn niet over één nacht ijs gegaan bij het nemen van deze beslissing.”

 

Volgens de uitbaters sluit Bobo niet de deuren omdat het niet meer rendabel is. “Bobo had nog vele jaren kunnen voortbestaan in deze vorm, maar toch vonden we het welletjes geweest.” De klanten zullen volgens Van Leemputten niets merken van de nakende sluiting en mogen ook de komende maanden nog nieuwe collecties verwachten.

 

Het is nog niet helemaal duidelijk wat er te gebeuren staat met het winkelpand nadat Bobo de deuren heeft gesloten. Mogelijk komt er een overnemer voor het pand, maar het kan ook dat het gesloopt wordt en dat er een nieuwbouwproject wordt neergepoot.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).

Wibra blijft in de verdrukking

10/07/2018

Kledingdiscountketen Wibra heeft in 2017 een flinke winst- en omzetdaling moeten toestaan in zijn Belgische winkels. De omzet zakte met 7% naar 61,7 miljoen euro, de winst kreeg een oplawaai en donderde van 6,5 naar 0,5 miljoen euro.

FNG trekt naar Brusselse beurs met 60 miljoen euro

06/07/2018

Modegroep FNG heeft 60 miljoen euro opgehaald bij een nieuwe aandelenuitgifte. De nieuwe aandelen zullen vanaf 9 juli worden verhandeld op de beurs van Amsterdam en voor het eerst ook op de Brusselse beurs.

Doek valt over Fish & Chips en Men at Work in België

06/07/2018

Net als de Nederlandse is nu ook de Belgische tak van de keten van multimerkwinkels Men at Work failliet verklaard. De drie winkels van de kledingketen én Fish & Chips in Antwerpen leggen de boeken neer.