Modezaak Bobo sluit binnenkort de deuren | RetailDetail

Modezaak Bobo sluit binnenkort de deuren

Modezaak Bobo sluit binnenkort de deuren
Foto: Facebook

Modezaak Bobo in Tremelo, die doorheen de jaren bekendheid verwierf dankzij zijn modeshows waar heel wat BV’s over de catwalk paraderen, sluit binnen een jaar de deuren. Dat hebben de eigenaars bekend gemaakt.

 

“Het is welletjes geweest”

Bobo viert dit jaar zijn veertigste verjaardag en organiseert op 13 en 14 mei voor de laatste keer de modeshow waarvoor het zo bekend staat. Daarna blijft de winkel nog een jaar geopend, waarna hij onherroepelijk de deuren sluit.

 

“Ik sta al 40 jaar aan het roer van een bloeiende zaak. Met het opstarten van de voorbereidingen voor de veertigste verjaardag besefte ik dat dit het moment was om de knoop door te hakken”, zegt eigenaar Jan Van Leemputten. “Kunnen afsluiten met een feestelijk jaar, wat kan je je nog meer wensen. Mijn vriendin Carine en ik zijn niet over één nacht ijs gegaan bij het nemen van deze beslissing.”

 

Volgens de uitbaters sluit Bobo niet de deuren omdat het niet meer rendabel is. “Bobo had nog vele jaren kunnen voortbestaan in deze vorm, maar toch vonden we het welletjes geweest.” De klanten zullen volgens Van Leemputten niets merken van de nakende sluiting en mogen ook de komende maanden nog nieuwe collecties verwachten.

 

Het is nog niet helemaal duidelijk wat er te gebeuren staat met het winkelpand nadat Bobo de deuren heeft gesloten. Mogelijk komt er een overnemer voor het pand, maar het kan ook dat het gesloopt wordt en dat er een nieuwbouwproject wordt neergepoot.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

Winst Zalando totaal weggeveegd

08/05/2018

De Duitse e-tailer Zalando zag in het eerste kwartaal van 2018 zijn winst als sneeuw voor de zon verdwijnen: 5,1 miljoen euro nettowinst ging over in 15 miljoen verlies. De omzet steeg wel met 22% dankzij forse investeringen.

Hugo Boss groeit vooral online sterk

03/05/2018

Het Duitse modemerk Hugo Boss kon tijdens het eerste kwartaal groei optekenen in alle regio's. De omzet van de groep steeg met 5% tot 650 miljoen euro, onder meer dankzij de sterke groei van de eigen webshop.