Moederbedrijf Brantano wil snel naar Brusselse beurs | RetailDetail

Moederbedrijf Brantano wil snel naar Brusselse beurs

Moederbedrijf Brantano wil snel naar Brusselse beurs
Foto Brantano

FNG Group zou al tegen midden juli op de Brusselse beurs willen noteren. Daarbij hoopt het een fors bedrag vers geld op te halen om te investeren in de verdere ombouw en expansie van Brantano.  

 

Grote ambities

De holding boven winkelketens als Brantano, Fred & Ginger, CKS, Claudia Sträter en Miss Etam is genoteerd op Euronext Amsterdam sinds de overname van de Nederlandse R&S Retail Group. Nu wil de groep echter zijn zetel verplaatsen naar Mechelen en tegelijk ook verhuizen naar De Brusselse beurs. De nodige toestemmingen zouden bijna rond zijn, melden De Standaard en De Tijd.

 

De beursgang moet de retailer toestaan 50 tot wel 100 miljoen extra kapitaal op te halen. Dat is nodig om de grote ambities van FNG met Brantano waar te maken: de schoenketen wil een volwaardige moderetailer worden, met naast de klassieke Brantano-winkels ook de formule Brantano Boutik (met duurdere modemerken) en Brantano Market (met een compleet aanbod schoenen en mode). Bovendien heeft CEO Dieter Penninckx grote plannen met e-commerce: Brantano moet zo groot als Zalando kunnen worden en investeert in een nieuwe webshop met artificiële intelligentie.

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Stevent Men at Work op faillissement af?

22/06/2018

De Nederlandse denim- en streetwearketen Men at Work zit in financiële moeilijkheden: ze sluit haar webshop en ook voor de fysieke winkels dreigt mogelijk de sluiting.

H&M brengt eigen hersteldienst naar winkels

21/06/2018

H&M introduceert een nieuw concept: in de afdeling Take Care van sommige winkels kun je kleren laten herstellen of personaliseren. Zowel in de gloednieuwe winkel in Parijs als in het vlaggenschip in Hamburg is al een hersteldienst te vinden.

Home24 nieuw succesverhaal voor Rocket Internet

18/06/2018

Investeringsgroep Rocket Internet bracht na Zalando, HelloFresh en Delivery Hero afgelopen vrijdag ook de online meubelwinkel Home24 met succes naar de beurs. Met het opgehaalde geld wil de webshop zijn groei versnellen.

Afound, het eerste outletplatform van H&M, van start in Zweden

15/06/2018

Afound, een nieuwe multimerkenformule van de H&M Group, is deze week van start gegaan in Zweden. De eerste twee winkels openden in Stockholm en Malmö: samen met het webplatform zijn ze een outletmarktplaats voor modekoopjes.

Group Puig neemt meerderheidsparticipatie in Dries Van Noten

14/06/2018

Het Belgische 'Dries Van Noten', een van de laatste onafhankelijke modehuizen, komt in Spaanse handen. De 60-jarige ontwerper verkocht de meerderheid van de aandelen van zijn bedrijf aan Group Puig.

Van Haren mag Louboutin-zolen niet met de voeten treden

14/06/2018

Schoenenketen Van Haren mag de rode zolen, waar de Louboutin-hakken voor bekend staan, niet gebruiken. De rode kleur geldt als een merk, zegt het Europese Hof, dat zo de verdediging van Van Haren weerlegt.