Moederbedrijf Calvin Klein ziet winst groeien

Moederbedrijf Calvin Klein ziet winst groeien

Moederbedrijf Calvin Klein ziet winst groeien

PVH Corp, het moederbedrijf van modemerken Calvin Klein en Tommy Hilfiger, heeft in het tweede kwartaal van 2016 zowel zijn omzet als zijn winst weten op te krikken. Het doet zelfs beter dan de eigen verwachtingen.

Sterke groei Calvin Klein

In het tweede kwartaal van 2016 steeg de omzet van PVH met 4% naar 1,63 miljard dollar (1,4 miljard euro). Daarnaast ging ook de winst met 4,4% de hoogte in naar 119,8 miljoen dollar (105 miljoen euro). Vooral bij Calvin Klein (+12% naar 726 miljoen dollar) en Tommy Hilfiger (+6% naar 860 miljoen dollar) was er sprake van mooie resultaten, maar Heritage Brands zag de omzet dan weer terugvallen met 14% naar 347 miljoen dollar (310 miljoen euro).

 

”Onze goede prestaties overtroffen tot nu toe onze verwachtingen en toonden ons vermogen om te voldoen aan ons plan voor 2016, ondanks de uitdagende macro-economische markt,” aldus CEO Emanuel Chirico. “We zagen een sterke groei van Calvin Klein en Tommy Hilfiger en onze groothandelsactiviteiten in Noord-Amerika, maar toch voelen we nog steeds de druk van de zwakkere consumentenbestedingen in de internationale winkels van beide merken.”

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

HelloFresh verhoogt omzetprognose

14/05/2018

HelloFresh trekt zijn verwachtingen voor 2018 op: het bedrijf verwacht in 2018 tot 35% te groeien (eerder was dat maximum 30%) dankzij positieve cijfers in de Verenigde Staten, inmiddels de grootste markt voor de Duitsers.

Henkel houdt stand in onzekere marktomstandigheden

09/05/2018

Ondanks negatieve wisselkoerseffecten en logistieke problemen in de Verenigde Staten ziet Henkel toch positieve ontwikkelingen in het eerste kwartaal. De lijmafdeling deed het beter dan de divisies wasmiddelen en beauty.