Moeilijk eerste kwartaal voor New Look | RetailDetail

Moeilijk eerste kwartaal voor New Look

Moeilijk eerste kwartaal voor New Look
Shutterstock

De Britse modeketen New Look heeft er een slecht eerste kwartaal opzitten. Zo viel de omzet met meer dan vier procent terug, terwijl de aangepaste EBITDA een tik van meer dan 35% kreeg.

Moeilijke periode in Verenigd Koninkrijk

De omzet van New Look daalde in het eerste kwartaal met 4,4% naar 338,7 miljoen pond (375 miljoen euro). Vooral in het Verenigd Koninkrijk heeft de keten het moeilijk, want daar kreeg de vergelijkbare omzet een klap van 7,5%. De verkoop van het eigen New Look-merk daalde met 8,2% op vergelijkbare basis en zelfs de online omzet op de eigen webshop daalde met 0,6%. Op andere webshops steeg de verkoop wel met 15,7%.

 

Die zwakke cijfers toonden zich ook in de winstcijfers van New Look: de aangepaste EBITDA daalde immers met 37,3% naar 27,2 miljoen pond (30 miljoen euro) en er was sprake van een nettoverlies van 15,2 miljoen pond (16,7 miljoen euro). Een jaar eerder was er nog sprake van een winst van 5,8 miljoen pond (6,4 miljoen euro).

 

“Zoals verwacht blijft de Britse markt moeilijk, wat heeft geresulteerd in een teleurstellend kwartaal”, zegt CEO Anders Kristiansen. In het Verenigd Koninkrijk heeft New Look nu de eerste test uitgevoerd met een nieuw winkelconcept, en die zijn volgens Andersen ‘bemoedigend’. Daarnaast wordt er verder werk gemaakt van uitbreiding in China, waar de keten momenteel al 127 winkels heeft.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

HelloFresh verhoogt omzetprognose

14/05/2018

HelloFresh trekt zijn verwachtingen voor 2018 op: het bedrijf verwacht in 2018 tot 35% te groeien (eerder was dat maximum 30%) dankzij positieve cijfers in de Verenigde Staten, inmiddels de grootste markt voor de Duitsers.

Henkel houdt stand in onzekere marktomstandigheden

09/05/2018

Ondanks negatieve wisselkoerseffecten en logistieke problemen in de Verenigde Staten ziet Henkel toch positieve ontwikkelingen in het eerste kwartaal. De lijmafdeling deed het beter dan de divisies wasmiddelen en beauty.