Moeilijk jaar voor modeketen New Look | RetailDetail

Moeilijk jaar voor modeketen New Look

Moeilijk jaar voor modeketen New Look
Shutterstock

De Britse modeketen New Look heeft er tot nu toe een moeilijk boekjaar opzitten: in de eerste drie kwartalen viel de omzet met meer dan 6% terug. New Look zit midden in de invoering van een nieuwe strategie.

 

Hoge kortingen

“Zoals verwacht waren de omstandigheden ook in het derde kwartaal moeilijk, met omzet en marges die de impact voelden van hoge kortingen”, aldus uitvoerend voorzitter Alistair McGeorge. “Ons huidige prioriteit is om het huidige boekjaar af te sluiten zonder overtollige inventaris. Door het boekjaar 2019 in te gaan zonder extra inventaris zullen we in een goede positie staan om de volle prijs te vragen tijdens het lente- en zomerseizoen.”

 

In de eerste drie kwartalen viel de omzet van New Look met 6,3% terug naar 1,069 miljard pond (1,2 miljard euro). Daarbij was er sprake van een vergelijkbare omzetdaling van 10,6% en in het Verenigd Koninkrijk van 10,7%. Ook op de eigen webshop was er sprake van een terugval van 15%. Enkel bij externe online partijen steeg de omzet van New Look met 21,9%. Die cijfers zorgden voor een verlies voor belastingen van 123,5 miljoen pond (140 miljoen euro).

 

“Ik heb er vertrouwen in dat we momenteel de juiste keuzes maken om het bedrijf terug op het juiste spoor te krijgen en dat we over voldoende liquiditeit beschikken om onze plannen uit te voeren.”, stelt McGeorge. 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Blokker ziet Belgische omzet fors dalen en directie afslanken

17/07/2018

De problemen voor Blokker blijven aanhouden: het bestuur wordt verder ingekrompen (van acht naar vijf), net zoals de omzet in de Belgische winkels (-21%). 

Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).

Pepsico dankt stijgende omzet aan snacks

10/07/2018

Dranken- en snackreus Pepsico boekte in het tweede kwartaal van dit jaar een lichte omzetstijging van 2,4%. Dat was echter niet te merken aan de nettowinst, die 14% lager uitviel als gevolg van de globale belastinglast.   

Wibra blijft in de verdrukking

10/07/2018

Kledingdiscountketen Wibra heeft in 2017 een flinke winst- en omzetdaling moeten toestaan in zijn Belgische winkels. De omzet zakte met 7% naar 61,7 miljoen euro, de winst kreeg een oplawaai en donderde van 6,5 naar 0,5 miljoen euro.