Monoprix wil webshop Sarenza overnemen | RetailDetail

Monoprix wil webshop Sarenza overnemen

Monoprix wil webshop Sarenza overnemen
Sarenza

Winkelketen Monoprix, onderdeel van de Franse Groupe Casino, heeft gesprekken opgestart rond een overname van online schoenverkoper Sarenza. Sarenza is een van de belangrijkste online merken in Frankrijk.

 

“Volkomen logisch”

Sarenza biedt op zijn webshop ongeveer 650 merken aan, goed voor bijna 40.000 modellen, en haalt een jaarlijkse omzet van meer dan 250 miljoen euro. Monoprix ziet de overname als de manier om het online aanbod te vervolledigen en zich nog meer in de markt te zetten als een belangrijke omnichannel speler op vlak van mode, decoratie en schoonheidsproducten.

 

“Groupe Casino zal dankzij de overname van Sarenza en de kennis van het bedrijf zijn leiderspositie op vlak van stedelijke e-commerce in Frankrijk versterken”, zegt CEO Jean-Charles Naouri van Groupe Casino. “De overname zal Monoprix aan de voorhoede van de online verkoop van mode en decoratie brengen.”

 

"Deze operatie is volledig in lijn met de strategie van Monoprix. In onze winkels in de binnenstad combineert Monoprix op unieke wijze food, non-food en innovatieve diensten. Het is daarom volkomen logisch om dit complete aanbod online te reproduceren”, voegt topman Régis Schultz van Monoprix daar aan toe. Tenzij er nog problemen opduiken met de vakbonden of met de Franse mededingingsautoriteit, moet de overname van Sarenza binnen enkele weken afgerond zijn.

 

“We zijn heel blij met deze overname, dat ons in staat stelt lid te worden van een grote speler en ons aanbod uit te breiden door te vertrouwen op de expertise van Monoprix”, aldus CEO Stéphane Treppoz van Sarenza. Sarenza is niet enkel in Frankrijk actief, want het verkoopt in meer dan 25 Europese landen, waaronder België, Nederland, Italië, Spanje, en het Verenigd Koninkrijk.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Amazon Prime Day zorgt dit jaar voor spektakel en controverse

17/07/2018

Amazon Prime-leden vieren vandaag het jaarlijkse kortingenevenement Prime Day. De controversiële shopfeestdag wordt steeds grootser: Amazon startte het koopfestival met heuse muziekoptredens en ook concurrerende retailers pakken inmiddels met stuntprijzen uit.

Bol.com gaat distributiecentrum verdubbelen

16/07/2018

Minder dan een jaar na de officiële opening barst het distributiecentrum van bol.com in Waalwijk al uit zijn voegen. Begin 2019 beginnen uitbreidingswerken die een verdubbeling van de oppervlakte met zich meebrengen.

Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).

Chinese webreus zet aanval op Italië in

11/07/2018

De Chinese webreus JD.com wil gaan uitbreiden naar Italië. Het zou voor de grote rivaal van Alibaba het tweede Europese kantoor op korte tijd betekenen.