Mooie groei voor Urban Outfitters in vierde kwartaal | RetailDetail

Mooie groei voor Urban Outfitters in vierde kwartaal

Mooie groei voor Urban Outfitters in vierde kwartaal
Shutterstock

Nadat het in het derde kwartaal al positieve signalen uitstuurde, heeft Urban Outfitters ook in het vierde kwartaal een mooie groei voorgelegd. Voor het hele boekjaar werd er zo een kleine sprong voorwaarts gemaakt.

 

Groei bij alle ketens

In het vierde kwartaal steeg de omzet bij Urban Outfitters met 5,9% naar 1,09 miljard dollar (890 miljoen euro). Op vergelijkbare basis was er sprake van een groei van 4%. De grootste groei was bij zusterketen Free People, waar de vergelijkbare omzet met 8% steeg. Anthropologie kon pronken met een vergelijkbare omzetgroei van 5%, terwijl Urban Outfitters zelf het moest stellen met een vergelijkbare omzetgroei van 2%.

 

Over het hele boekjaar heen kwam de omzet van Urban Outfitters uit op 3,62 miljard dollar (net geen drie miljard euro), een groei van 2% ten opzichte van een jaar eerder. De vergelijke omzet binnen het retailsegment bleef wel gelijk, terwijl de groothandelsomzet met 9,5% steeg.

 

Urban Outfitters weet zo een jaar dat negatief begon toch met een positieve noot af te sluiten. In de eerste helft van het jaar viel de omzet immers terug, maar sinds het derde kwartaal is er opnieuw sprake van een stijgende lijn. De volledige jaarcijfers worden op 6 maart bekendgemaakt.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Blokker ziet Belgische omzet fors dalen en directie afslanken

17/07/2018

De problemen voor Blokker blijven aanhouden: het bestuur wordt verder ingekrompen (van acht naar vijf), net zoals de omzet in de Belgische winkels (-21%). 

Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).

Pepsico dankt stijgende omzet aan snacks

10/07/2018

Dranken- en snackreus Pepsico boekte in het tweede kwartaal van dit jaar een lichte omzetstijging van 2,4%. Dat was echter niet te merken aan de nettowinst, die 14% lager uitviel als gevolg van de globale belastinglast.