Mooie groei voor Urban Outfitters in vierde kwartaal | RetailDetail

Mooie groei voor Urban Outfitters in vierde kwartaal

Mooie groei voor Urban Outfitters in vierde kwartaal
Shutterstock

Nadat het in het derde kwartaal al positieve signalen uitstuurde, heeft Urban Outfitters ook in het vierde kwartaal een mooie groei voorgelegd. Voor het hele boekjaar werd er zo een kleine sprong voorwaarts gemaakt.

 

Groei bij alle ketens

In het vierde kwartaal steeg de omzet bij Urban Outfitters met 5,9% naar 1,09 miljard dollar (890 miljoen euro). Op vergelijkbare basis was er sprake van een groei van 4%. De grootste groei was bij zusterketen Free People, waar de vergelijkbare omzet met 8% steeg. Anthropologie kon pronken met een vergelijkbare omzetgroei van 5%, terwijl Urban Outfitters zelf het moest stellen met een vergelijkbare omzetgroei van 2%.

 

Over het hele boekjaar heen kwam de omzet van Urban Outfitters uit op 3,62 miljard dollar (net geen drie miljard euro), een groei van 2% ten opzichte van een jaar eerder. De vergelijke omzet binnen het retailsegment bleef wel gelijk, terwijl de groothandelsomzet met 9,5% steeg.

 

Urban Outfitters weet zo een jaar dat negatief begon toch met een positieve noot af te sluiten. In de eerste helft van het jaar viel de omzet immers terug, maar sinds het derde kwartaal is er opnieuw sprake van een stijgende lijn. De volledige jaarcijfers worden op 6 maart bekendgemaakt.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

HelloFresh verhoogt omzetprognose

14/05/2018

HelloFresh trekt zijn verwachtingen voor 2018 op: het bedrijf verwacht in 2018 tot 35% te groeien (eerder was dat maximum 30%) dankzij positieve cijfers in de Verenigde Staten, inmiddels de grootste markt voor de Duitsers.

Henkel houdt stand in onzekere marktomstandigheden

09/05/2018

Ondanks negatieve wisselkoerseffecten en logistieke problemen in de Verenigde Staten ziet Henkel toch positieve ontwikkelingen in het eerste kwartaal. De lijmafdeling deed het beter dan de divisies wasmiddelen en beauty.