MS Mode biedt online stijladvies | RetailDetail

MS Mode biedt online stijladvies

MS Mode biedt online stijladvies

MS Mode geeft met Stylechat online stijladvies aan zijn klanten. Die kunnen tijdens het online shoppen via een chatmodule onmiddellijk advies krijgen van een stylist, die zal helpen met het uitkiezen van een outfit die past bij hun figuur.

Proefproject van 6 maanden

“De StyleChat is de ideale manier om de klantgerichtheid van het MS Mode winkelpersoneel ook aan te bieden in het online kanaal”, aldus marketingdirecteur Inge Wortelboer. “Hiermee willen we de klanttevredenheid verhogen. In de winkels krijgen vrouwen al vakkundig advies van onze ervaren verkoopsters. Ze inspireren klanten regelmatig om eens iets nieuws te proberen. Dat persoonlijke kledingadvies op maat geven we nu ook online.”

 

Voorlopig gaat het enkel om een proefproject van zes maanden in Nederland, waarna de dienst geëvalueerd zal worden. Als de service goed loopt, dan zal hij ook in de webshops van andere landen gebruikt worden. Daarnaast zal onderzocht worden of de chatfunctie nog verder kan geïntegreerd worden. “Door bijvoorbeeld als extra service het mogelijk te maken voor klanten om online een afspraak te plannen met de styliste in één van onze winkels.”

 

Klanten die gebruik maken van Stylechat zullen bovendien de stylisten aan het werk kunnen zien via een webcam. Zo wil MS Mode de service nog persoonlijker maken.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

Winst Zalando totaal weggeveegd

08/05/2018

De Duitse e-tailer Zalando zag in het eerste kwartaal van 2018 zijn winst als sneeuw voor de zon verdwijnen: 5,1 miljoen euro nettowinst ging over in 15 miljoen verlies. De omzet steeg wel met 22% dankzij forse investeringen.

Hugo Boss groeit vooral online sterk

03/05/2018

Het Duitse modemerk Hugo Boss kon tijdens het eerste kwartaal groei optekenen in alle regio's. De omzet van de groep steeg met 5% tot 650 miljoen euro, onder meer dankzij de sterke groei van de eigen webshop.