Mud Jeans laat klanten spijkerbroek leasen

Mud Jeans laat klanten spijkerbroek leasen

De Nederlandse spijkerbroekenfabrikant Mud Jeans biedt klanten de mogelijkheid een paar jeans te leasen. Het systeem gaan als volgt: klanten betalen een instapbedrag en daarna een vaste bijdrage per maand.

Na een jaar inwisselen

Volgens Textilia gaat het om jeans van biologisch en gerecycleerd katoen. Klanten betalen in eerste instantie twintig euro, vervolgens moet er een jaar lang vijf euro per maand worden betaald, voor een totaalbedrag van tachtig euro. Daarna kan de klant de spijkerbroek nog een keer voor een jaar leasen, voor 7,50 euro inwisselen voor een nieuw model of de broek gewoon terugsturen naar de fabrikant.

 

De vierde mogelijkheid is nog vier termijnen van vijf euro betalen, waarna de broek zo lang gedragen kan worden als nodig. Dit geld krijgt de klant als korting terug als de versleten broek uiteindelijk toch nog wordt ingeleverd.

 

Laagdrempelig en milieuvriendelijk

De methode moet het voor klanten aantrekkelijker maken om een nieuwe spijkerbroek aan te schaffen en ervoor zorgen dat de stof weer terugkomt bij de fabrikant. Klanten hebben tijdens de lease-periode overigens ook recht op gratis reparatie.

 

De innovatieve verkoopmethode is op dit moment alleen beschikbaar via de webwinkel van Mud Jeans, maar de lease-broeken - met een echte lease-overeenkomst - zijn binnenkort ook bij een aantal winkels in Nederland verkrijgbaar.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Nieuwe formule The Sting gelanceerd in Amsterdam

25/09/2017

In Amsterdam is de eerste vestiging van Cotton Club geopend, de nieuwe formule van The Sting. Cotton Club is een nieuw damesmodelabel dat vooral casual mode met een mediterrane toets aanbiedt.

McGregor maakt opnieuw doorstart

25/09/2017

Nadat het voor de tweede keer op korte tijd failliet ging, zal McGregor, samen met zusterketens Gaastra en Adam, opnieuw een doorstart maken. De doorstart komt er onder leiding van Rens van der Schoor, die eerder ook Miss Etam en Promiss saneerde.

Zara-moeder Inditex ziet omzetgroei vertragen

21/09/2017

Het Spaanse modeconcern Inditex, bekend van ketens als Zara en Massimo Dutti, heeft de verwachtingen voor het tweede trimester niet kunnen inlossen. Dat is een gevolg van de vertragende organische groei en van de dure euro, zo blijkt.

Esprit verdrievoudigt nettowinst in 2017

20/09/2017

Modeketen Esprit is er in het boekjaar 2016-2017 in geslaagd om de nettowinst te verdrievoudigen. De omzet daalde nochtans met bijna 9%, maar dat had voornamelijk te maken met het terugdringen van het aantal winkels.

Hema maakt geen onderscheid meer tussen jongens en meisjes

20/09/2017

Hema laat eind dit jaar de geslachtsaanduidingen op zijn kinderkleding vallen: op de verpakkingen en labels zal je dan niet meer vinden of de kleding voor jongens of meisjes is. Hema pikt daarmee in op een duidelijke trend.

Fred & Ginger en GINGER vloeien samen in Fred + Ginger

19/09/2017

Winkelconcepten Fred & Ginger en GINGER, allebei onderdeel van de FNG Group, vloeien samen onder de naam Fred + Ginger. Zo komen de kindercollecties van Fred & Ginger en de dameskleding van GINGER onder één dak terecht.

Back to top