Mud Jeans laat klanten spijkerbroek leasen

Mud Jeans laat klanten spijkerbroek leasen

De Nederlandse spijkerbroekenfabrikant Mud Jeans biedt klanten de mogelijkheid een paar jeans te leasen. Het systeem gaan als volgt: klanten betalen een instapbedrag en daarna een vaste bijdrage per maand.

Na een jaar inwisselen

Volgens Textilia gaat het om jeans van biologisch en gerecycleerd katoen. Klanten betalen in eerste instantie twintig euro, vervolgens moet er een jaar lang vijf euro per maand worden betaald, voor een totaalbedrag van tachtig euro. Daarna kan de klant de spijkerbroek nog een keer voor een jaar leasen, voor 7,50 euro inwisselen voor een nieuw model of de broek gewoon terugsturen naar de fabrikant.

 

De vierde mogelijkheid is nog vier termijnen van vijf euro betalen, waarna de broek zo lang gedragen kan worden als nodig. Dit geld krijgt de klant als korting terug als de versleten broek uiteindelijk toch nog wordt ingeleverd.

 

Laagdrempelig en milieuvriendelijk

De methode moet het voor klanten aantrekkelijker maken om een nieuwe spijkerbroek aan te schaffen en ervoor zorgen dat de stof weer terugkomt bij de fabrikant. Klanten hebben tijdens de lease-periode overigens ook recht op gratis reparatie.

 

De innovatieve verkoopmethode is op dit moment alleen beschikbaar via de webwinkel van Mud Jeans, maar de lease-broeken - met een echte lease-overeenkomst - zijn binnenkort ook bij een aantal winkels in Nederland verkrijgbaar.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Lubach: “Eerlijke kleding is een kwestie van prioriteiten”

15/11/2017

Sinds de ramp bij Rana Plaza klinkt binnen de kledingindustrie de roep naar transparantie rond de productie van kleding, maar zondag bewees Arjen Lubach in Zondag met Lubach dat die transparantie er nog niet helemaal is.

Modeketen Canada Goose opent eerste Europese winkel

14/11/2017

De Canadese modeketen Canada Goose heeft in Londen zijn eerste Europese winkel geopend. De kleding van het merk is al langer te vinden in Europa, maar voorheen was dat enkel het geval bij multimerkenwinkels.

Desigual krijgt fikse tik in eerste drie kwartalen

14/11/2017

De Spaanse modeketen Desigual heeft in de eerste drie kwartalen van 2017 een tik gekregen van meer dan 10%. Vooral in Europa, waar de keten vrijwel al zijn omzet haalt, waren de resultaten teleurstellend.

Twee of drie streepjes op kleding, Adidas heeft het alleenrecht

13/11/2017

De Zweedse winkelketen H&M mag ook in de toekomst geen parallelle streepjes zetten op zijn (sport)kleding. Die lijken te sterk op de drie strepen van Adidas, zo besliste een rechtbank in Den Haag.

Athleisure: ‘sporty chic’ in opmars

10/11/2017

Athleisure, de trend die sportkledij met doordeweekse outfits verzoent, heeft eigenhandig de Amerikaanse modesector uit het slop getrokken. Ook Europa volgt nu. Is het een hype of gaat athleisure het mode- en winkelbeeld bepalen?

Sterk derde kwartaal voor Adidas

10/11/2017

Sportkledingfabrikant Adidas heeft er een sterk derde kwartaal opzitten. De groei vertraagde dan wel ten opzichte van het vorige kwartaal, maar de operationele winst oversteeg de verwachtingen van analisten.

Back to top