Mud Jeans laat klanten spijkerbroek leasen

Mud Jeans laat klanten spijkerbroek leasen

De Nederlandse spijkerbroekenfabrikant Mud Jeans biedt klanten de mogelijkheid een paar jeans te leasen. Het systeem gaan als volgt: klanten betalen een instapbedrag en daarna een vaste bijdrage per maand.

Na een jaar inwisselen

Volgens Textilia gaat het om jeans van biologisch en gerecycleerd katoen. Klanten betalen in eerste instantie twintig euro, vervolgens moet er een jaar lang vijf euro per maand worden betaald, voor een totaalbedrag van tachtig euro. Daarna kan de klant de spijkerbroek nog een keer voor een jaar leasen, voor 7,50 euro inwisselen voor een nieuw model of de broek gewoon terugsturen naar de fabrikant.

 

De vierde mogelijkheid is nog vier termijnen van vijf euro betalen, waarna de broek zo lang gedragen kan worden als nodig. Dit geld krijgt de klant als korting terug als de versleten broek uiteindelijk toch nog wordt ingeleverd.

 

Laagdrempelig en milieuvriendelijk

De methode moet het voor klanten aantrekkelijker maken om een nieuwe spijkerbroek aan te schaffen en ervoor zorgen dat de stof weer terugkomt bij de fabrikant. Klanten hebben tijdens de lease-periode overigens ook recht op gratis reparatie.

 

De innovatieve verkoopmethode is op dit moment alleen beschikbaar via de webwinkel van Mud Jeans, maar de lease-broeken - met een echte lease-overeenkomst - zijn binnenkort ook bij een aantal winkels in Nederland verkrijgbaar.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Yoox Net-a-Porter haalt recordomzet in 2017

16/01/2018

 Online retailer Yoox Net-a-Porter (YNAP) heeft in 2017 een recordomzet gehaald van meer dan 2 miljard euro. Dat is een groei van meer dan 10 procent ten opzichte van een jaar eerder, toen die grens net niet werd gehaald.

Hugo Boss haalt groeidoelen in 2017

16/01/2018

Het Duitse modemerk Hugo Boss heeft in 2017 zijn doelen weten te behalen, onder andere dankzij een sterke groei in het vierde kwartaal. Voor het volledige boekjaar ging de omzet voor wisselkoersen met 3% de hoogte in.

Eigenaars C&A denken aan verkoop aan Chinese investeerders

15/01/2018

De Nederlandse familie Brenninkmeijer bekijkt volgens het Duitse weekblad Der Spiegel de mogelijkheid om kledingketen C&A van de hand te doen. Daarbij komt het bedrijf mogelijk in Chinese handen.

Gucci opent restaurant en museum in Firenze

12/01/2018

Modemerk Gucci heeft in Firenze een museum en een restaurant voor vijftig personen geopend. Driesterrenchef Massimo Bottura zal daar de klanten voorzien van hoogstaande maaltijden.

Kering geeft controle over Puma af

12/01/2018

De Franse luxegroep Kering gaat 70% van de aandelen van het Duitse sportmerk Puma van de hand doen. Het wil zich voortaan immers enkel nog focussen op de luxemerken en Puma past niet meer in het plaatje.

Luxegroep Richemont groeit met 7 procent

11/01/2018

De Franse luxegroep Richemont is in het derde kwartaal van zijn boekjaar met 7% gegroeid bij constante wisselkoersen. Na wisselkoerseffecten werd een groot deel van die omzetgroei weggeveegd.

Back to top