Mud Jeans laat klanten spijkerbroek leasen | RetailDetail

Mud Jeans laat klanten spijkerbroek leasen

Mud Jeans laat klanten spijkerbroek leasen

De Nederlandse spijkerbroekenfabrikant Mud Jeans biedt klanten de mogelijkheid een paar jeans te leasen. Het systeem gaan als volgt: klanten betalen een instapbedrag en daarna een vaste bijdrage per maand.

Na een jaar inwisselen

Volgens Textilia gaat het om jeans van biologisch en gerecycleerd katoen. Klanten betalen in eerste instantie twintig euro, vervolgens moet er een jaar lang vijf euro per maand worden betaald, voor een totaalbedrag van tachtig euro. Daarna kan de klant de spijkerbroek nog een keer voor een jaar leasen, voor 7,50 euro inwisselen voor een nieuw model of de broek gewoon terugsturen naar de fabrikant.

 

De vierde mogelijkheid is nog vier termijnen van vijf euro betalen, waarna de broek zo lang gedragen kan worden als nodig. Dit geld krijgt de klant als korting terug als de versleten broek uiteindelijk toch nog wordt ingeleverd.

 

Laagdrempelig en milieuvriendelijk

De methode moet het voor klanten aantrekkelijker maken om een nieuwe spijkerbroek aan te schaffen en ervoor zorgen dat de stof weer terugkomt bij de fabrikant. Klanten hebben tijdens de lease-periode overigens ook recht op gratis reparatie.

 

De innovatieve verkoopmethode is op dit moment alleen beschikbaar via de webwinkel van Mud Jeans, maar de lease-broeken - met een echte lease-overeenkomst - zijn binnenkort ook bij een aantal winkels in Nederland verkrijgbaar.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).

Wibra blijft in de verdrukking

10/07/2018

Kledingdiscountketen Wibra heeft in 2017 een flinke winst- en omzetdaling moeten toestaan in zijn Belgische winkels. De omzet zakte met 7% naar 61,7 miljoen euro, de winst kreeg een oplawaai en donderde van 6,5 naar 0,5 miljoen euro.

FNG trekt naar Brusselse beurs met 60 miljoen euro

06/07/2018

Modegroep FNG heeft 60 miljoen euro opgehaald bij een nieuwe aandelenuitgifte. De nieuwe aandelen zullen vanaf 9 juli worden verhandeld op de beurs van Amsterdam en voor het eerst ook op de Brusselse beurs.

Doek valt over Fish & Chips en Men at Work in België

06/07/2018

Net als de Nederlandse is nu ook de Belgische tak van de keten van multimerkwinkels Men at Work failliet verklaard. De drie winkels van de kledingketen én Fish & Chips in Antwerpen leggen de boeken neer.