Mud Jeans laat klanten spijkerbroek leasen | RetailDetail

Mud Jeans laat klanten spijkerbroek leasen

Mud Jeans laat klanten spijkerbroek leasen

De Nederlandse spijkerbroekenfabrikant Mud Jeans biedt klanten de mogelijkheid een paar jeans te leasen. Het systeem gaan als volgt: klanten betalen een instapbedrag en daarna een vaste bijdrage per maand.

Na een jaar inwisselen

Volgens Textilia gaat het om jeans van biologisch en gerecycleerd katoen. Klanten betalen in eerste instantie twintig euro, vervolgens moet er een jaar lang vijf euro per maand worden betaald, voor een totaalbedrag van tachtig euro. Daarna kan de klant de spijkerbroek nog een keer voor een jaar leasen, voor 7,50 euro inwisselen voor een nieuw model of de broek gewoon terugsturen naar de fabrikant.

 

De vierde mogelijkheid is nog vier termijnen van vijf euro betalen, waarna de broek zo lang gedragen kan worden als nodig. Dit geld krijgt de klant als korting terug als de versleten broek uiteindelijk toch nog wordt ingeleverd.

 

Laagdrempelig en milieuvriendelijk

De methode moet het voor klanten aantrekkelijker maken om een nieuwe spijkerbroek aan te schaffen en ervoor zorgen dat de stof weer terugkomt bij de fabrikant. Klanten hebben tijdens de lease-periode overigens ook recht op gratis reparatie.

 

De innovatieve verkoopmethode is op dit moment alleen beschikbaar via de webwinkel van Mud Jeans, maar de lease-broeken - met een echte lease-overeenkomst - zijn binnenkort ook bij een aantal winkels in Nederland verkrijgbaar.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

Winst Zalando totaal weggeveegd

08/05/2018

De Duitse e-tailer Zalando zag in het eerste kwartaal van 2018 zijn winst als sneeuw voor de zon verdwijnen: 5,1 miljoen euro nettowinst ging over in 15 miljoen verlies. De omzet steeg wel met 22% dankzij forse investeringen.

Hugo Boss groeit vooral online sterk

03/05/2018

Het Duitse modemerk Hugo Boss kon tijdens het eerste kwartaal groei optekenen in alle regio's. De omzet van de groep steeg met 5% tot 650 miljoen euro, onder meer dankzij de sterke groei van de eigen webshop.