Na verkoop Kwantum wil Macintosh snel schuldenvrij zijn | RetailDetail

Na verkoop Kwantum wil Macintosh snel schuldenvrij zijn

Na verkoop Kwantum wil Macintosh snel schuldenvrij zijn

De Macintosh Retail Group wil in de nabije toekomst opnieuw schuldenvrij zijn. Dat moet gebeuren na de verkoop van Kwantum en alle Britste activiteiten, al moet er daarna terug geïnvesteerd worden in de Benelux.

Snel verkopen

Eind vorig jaar had Macintosh nog een schuld van ongeveer 70 miljoen euro en om het hoofd boven water te kunnen houden werden er de afgelopen jaren verschillende herfinancieringen doorgevoerd. Volgens CEO Kurt Staelens moet er dan ook dringend iets veranderen: "Na de verkoop van Kwantum en de Britse activiteiten zullen we nagenoeg schuldenvrij zijn. Dat maakt de gesprekken met de banken weer een stuk gemakkelijker. Dan hebben we alleen nog gesprekken met de banken over werkkapitaalfinanciering", zegt hij aan De Telegraaf.

 

Om er zeker van te zijn dat het niet opnieuw fout loopt, zullen de verschillende bedrijfsonderdelen voortaan rechtstreeks aan de CEO moeten rapporteren. "We zitten korter op de business. Snelheid en wendbaarheid zijn belangrijker dan ooit." Daarnaast zal er ook heel wat geïnvesteerd worden in de Benelux: "In Nederland en België zijn we marktleider en daar liggen onze kaarten dus een stuk beter, maar dan moeten we wel kunnen investeren."

 

Staelens wil dan ook nog dit jaar af van Kwantum en de Britse winkels. Voor Kwantum zijn er momenteel al bindende biedingen binnengekomen, maar in het Verenigd Koninkrijk is alles nog in een vroeg stadium en komen enkel indicatieve biedingen binnen, aldus de topman.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

Winst Zalando totaal weggeveegd

08/05/2018

De Duitse e-tailer Zalando zag in het eerste kwartaal van 2018 zijn winst als sneeuw voor de zon verdwijnen: 5,1 miljoen euro nettowinst ging over in 15 miljoen verlies. De omzet steeg wel met 22% dankzij forse investeringen.

Hugo Boss groeit vooral online sterk

03/05/2018

Het Duitse modemerk Hugo Boss kon tijdens het eerste kwartaal groei optekenen in alle regio's. De omzet van de groep steeg met 5% tot 650 miljoen euro, onder meer dankzij de sterke groei van de eigen webshop.