Naamsverandering en nieuwe topman R&S Retail goedgekeurd | RetailDetail

Naamsverandering en nieuwe topman R&S Retail goedgekeurd

Naamsverandering en nieuwe topman R&S Retail goedgekeurd

Tijdens de aandeelhoudersvergadering van R&S Retail op woensdag is de naamsverandering naar FNG Group goedgekeurd. Daarnaast werd ook Dieter Penninckx officieel aangeduid als de nieuwe CEO van de modegroep.

Uitbreiding raad van bestuur

De veranderingen bij R&S Retail zijn het gevolg van de omgekeerde overname door het Belgische FNG en werden begin december al aangekondigd. Dieter Penninckx was al de CEO bij FNG voor de overname en komt nu dus ook aan het hoofd te staan van het nieuwe fusiebedrijf. Hij neemt zo de positie in van Nederlander Rens van der Schoor, die de nieuwe CFO wordt.

 

Om nog duidelijker te maken dat voornamelijk de aandeelhouders van FNG de macht grijpen binnen R&S Retail, werd ook meteen overgegaan tot een naamsverandering. Daarnaast wordt ook de raad van commissarissen, de Nederlandse versie van de raad van bestuur, verder uitgebreid. Emiel Lathouwers, de oprichter van AS Adventure, en retailspecialist Gino Van Ossel komen de raad vervoegen. Zij zijn nu al niet-uitvoerend bestuurders bij FNG.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

Winst Zalando totaal weggeveegd

08/05/2018

De Duitse e-tailer Zalando zag in het eerste kwartaal van 2018 zijn winst als sneeuw voor de zon verdwijnen: 5,1 miljoen euro nettowinst ging over in 15 miljoen verlies. De omzet steeg wel met 22% dankzij forse investeringen.

Hugo Boss groeit vooral online sterk

03/05/2018

Het Duitse modemerk Hugo Boss kon tijdens het eerste kwartaal groei optekenen in alle regio's. De omzet van de groep steeg met 5% tot 650 miljoen euro, onder meer dankzij de sterke groei van de eigen webshop.