Naamsverandering en nieuwe topman R&S Retail goedgekeurd | RetailDetail

Naamsverandering en nieuwe topman R&S Retail goedgekeurd

Naamsverandering en nieuwe topman R&S Retail goedgekeurd

Tijdens de aandeelhoudersvergadering van R&S Retail op woensdag is de naamsverandering naar FNG Group goedgekeurd. Daarnaast werd ook Dieter Penninckx officieel aangeduid als de nieuwe CEO van de modegroep.

Uitbreiding raad van bestuur

De veranderingen bij R&S Retail zijn het gevolg van de omgekeerde overname door het Belgische FNG en werden begin december al aangekondigd. Dieter Penninckx was al de CEO bij FNG voor de overname en komt nu dus ook aan het hoofd te staan van het nieuwe fusiebedrijf. Hij neemt zo de positie in van Nederlander Rens van der Schoor, die de nieuwe CFO wordt.

 

Om nog duidelijker te maken dat voornamelijk de aandeelhouders van FNG de macht grijpen binnen R&S Retail, werd ook meteen overgegaan tot een naamsverandering. Daarnaast wordt ook de raad van commissarissen, de Nederlandse versie van de raad van bestuur, verder uitgebreid. Emiel Lathouwers, de oprichter van AS Adventure, en retailspecialist Gino Van Ossel komen de raad vervoegen. Zij zijn nu al niet-uitvoerend bestuurders bij FNG.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Bestseller investeert in About You

20/07/2018

De Deense Bestseller-groep neemt een aanzienlijke participatie in het Duitse modeplatform About You. Een kapitaalverhoging met zo’n 250 miljoen euro moet een verdere groei van de online retailer mogelijk maken.

Burberry ziet 100 miljoen euro in rook opgaan

20/07/2018

Niet iedereen ziet de noodzaak van duurzaamheid in: het Britse modemerk Burberry stookte vorig jaar voor meer dan dertig miljoen euro aan merkproducten op "om te vermijden dat ze in verkeerde handen zouden vallen".

Overnemer voor Belgische winkels Men at Work

20/07/2018

De drie Belgische vestigingen van de failliete modeketen Men at Work en de Antwerpse kledingzaak Fish & Chips zouden een nieuwe eigenaar hebben. Op meer details is het wel nog even wachten…

Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).