Nederland helpt Belgische FNG Group aan enorme omzetgroei | RetailDetail

Nederland helpt Belgische FNG Group aan enorme omzetgroei

Nederland helpt Belgische FNG Group aan enorme omzetgroei

Het Belgische modehuis FNG Group heeft er een goed financieel jaar opzitten: de omzet steeg met 70% en kwam voor het eerst uit boven 250 miljoen euro. Ook de winst ging sterk de hoogte in.

Uitbouw Nederlandse merken

De geconsolideerde omzet van FNG Group, het moederbedrijf van merken als Fred & Ginger en Steps, kwam uit op 254 miljoen euro (+69,3%). Daarbij kreeg ook de winst een sterke boost: die ging met 25,6% omhoog naar 27,5 miljoen euro.

 

De omzet groeide organisch met 12,6%, dankzij de uitrol van de Nederlandse merken in België en het verder uitwerken van de omnichannelaanpak. De overige groei was voornamelijk te danken aan de acquisitie van de merken Steps en Superstar. Ook de komende maanden zal de FNG Group zich vooral concentreren op de uitrol van de Nederlandse concepten in België en het uitwerken van de nieuwe concepten F.R.E.D. en GINGER.

 

Momenteel heeft FNG Group 365 eigen verkooppunten, waarvan 119 in België en 233 in Nederland. Daarnaast worden de merken verkocht in meer dan 2.500 verkooppunten in West-Europa.

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

Winst Zalando totaal weggeveegd

08/05/2018

De Duitse e-tailer Zalando zag in het eerste kwartaal van 2018 zijn winst als sneeuw voor de zon verdwijnen: 5,1 miljoen euro nettowinst ging over in 15 miljoen verlies. De omzet steeg wel met 22% dankzij forse investeringen.

Hugo Boss groeit vooral online sterk

03/05/2018

Het Duitse modemerk Hugo Boss kon tijdens het eerste kwartaal groei optekenen in alle regio's. De omzet van de groep steeg met 5% tot 650 miljoen euro, onder meer dankzij de sterke groei van de eigen webshop.