Nederlandse tak Charles Vögele failliet | RetailDetail

Nederlandse tak Charles Vögele failliet

Nederlandse tak Charles Vögele failliet

De Nederlandse tak van modeketen Charles Vögele is door de rechtbank in Amsterdam failliet verklaard. De keten heeft 95 winkels in Nederland en ongeveer 700 werknemers in dienst, die nu mogelijk hun baan verliezen.

Overgenomen door OVS

Het Zwitserse Charles Vögele werd eind vorig jaar overgenomen door het Italiaanse OVS en dat wil zich richten op de belangrijkste markten: Zwitserland, Oostenrijk, Hongarije en Slovenië. Ook in die markten verdwijnt Charles Vögele trouwens uit het straatbeeld en gaan de winkels verder onder het concept van OVS. Daardoor worden de activiteiten in de Benelux en Duitsland stopgezet. In België was het al langer bekend dat Charles Vögele er mee zou ophouden en in Nederland werd er al maanden gezocht naar een overnemer.

 

Die werd echter niet gevonden en dus besloot de directie over te gaan tot een faillissementsaanvraag. Charles Vögele is al sinds 1999 te vinden in Nederland, maar de modeketen is ook al jaren verlieslatend. Ook in België slaagde de groep er niet in winstgevend te worden: daar sloten 27 winkels de deuren en werden acht andere vestigingen overgenomen door Bel&Bo.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Grupo Cortefiel gaat verder als Tendam

23/04/2018

De Spaanse modegroep Grupo Cortefiel verandert zijn naam naar Tendam als onderdeel van de nieuwe bedrijfsidentiteit die het wil creëren voor zijn vijf merken: Cortefiel, Women’s Secret, Pedro del Hierro, Fifty Factory en Springfield.

Failliet modemerk Supertrash krijgt doorstart(je)

19/04/2018

Supertrash, het failliete modemerk van de Nederlandse tv-personality Olcay Gülsen, krijgt dan toch een doorstart - zij het heel voorzichtig.

Omzet- en winstalarm bij lingeriegroep Van de Velde

19/04/2018

De Oost-Vlaamse lingeriegroep Van de Velde (bekend van merken als Marie Jo en PrimaDonna en eigenaar van lingerieketens Rigby & Peller en Lincherie) heeft het knap lastig: voor dit jaar rekent de groep niet langer op omzetgroei.

Monki laat 'influencers' geld verdienen

16/04/2018

H&M-dochter Monki gaat aan de slag met 'influencers': het modelabel lanceert een wereldwijd programma waarmee socialemediafiguren geld kunnen verdienen als via hen kleding wordt verkocht.

Picnic breidt uit in Nederland en Duitsland

16/04/2018

Picnic Duitsland start met grote ambities: binnen zes maanden wil de Nederlandse online supermarkt al winst boeken in Noordrijn-Westfalen. In eigen land rolt Picnic zijn leveringsdienst dan weer uit naar Noord-Brabant.

Minder doe-het-zelfwinkels ondanks omzetgroei

12/04/2018

Steeds meer Nederlanders gaan thuis zelf aan de slag, maar het aantal doe-het-zelfwinkels waar ze terechtkunnen neemt af. De winkels die blijven, noteren wel al vier jaar op rij een mooie omzetgroei, zo blijkt uit nieuwe cijfers van het CBS.