Nederlandse tak van Charles Vögele vervelt tot multimerkenketen | RetailDetail

Nederlandse tak van Charles Vögele vervelt tot multimerkenketen

Nederlandse tak van Charles Vögele vervelt tot multimerkenketen
Foto Shutterstock

De Nederlandse verkooppunten van de modeketen Charles Vögele maken een doorstart. Ze worden door overnemer Vidrea Retail omgevormd tot multimerkenwinkels.

 

Overgrote deel winkels wordt overgenomen

De Nederlandse tak van Charles Vögele werd eind januari failliet verklaard. Toen de nieuwe eigenaars van de Zwitserse modeketen besliste om zich te concentreren op de thuismarkt, Oostenrijk, Hongarije en Slovenië bleef er geen andere optie over.

 

Op het moment van het faillissement telde Charles Vögele in Nederland 95 winkels, met zo’n 700 werknemers. Van dat netwerk zal Vidrea Retail 90 verkooppunten overnemen indien de onderhandelingen met de verhuurders dit toelaten.

 

Vidrea wil de winkels omvormen tot multimerkenverkooppunten. Daarbij zal ook plaats blijven voor het merk Charles Vögele. De doelgroep ervan wordt immers behouden: vrouwen en mannen vanaf 35 jaar.

 

Zichtbaar in het najaar

De ombouw van de winkels moet tegen het najaar zichtbaar worden. In afwachting daarvan worden ze bevoorraad met kleding van Charles Vögele. Dat geldt ook voor de verkooppunten die al (grotendeels) waren uitverkocht.

 

De leiding over de nieuwe keten zal worden waargenomen door Remt Melles, een man met ruime ervaring in de branche. Hij werkte onder meer voor MS Mode, Miss Etam, Fashion Linq en Lowland Fashion en is ook eigenaar van Hockey Republic.
 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Stevent Men at Work op faillissement af?

22/06/2018

De Nederlandse denim- en streetwearketen Men at Work zit in financiële moeilijkheden: ze sluit haar webshop en ook voor de fysieke winkels dreigt mogelijk de sluiting.

H&M brengt eigen hersteldienst naar winkels

21/06/2018

H&M introduceert een nieuw concept: in de afdeling Take Care van sommige winkels kun je kleren laten herstellen of personaliseren. Zowel in de gloednieuwe winkel in Parijs als in het vlaggenschip in Hamburg is al een hersteldienst te vinden.

Afound, het eerste outletplatform van H&M, van start in Zweden

15/06/2018

Afound, een nieuwe multimerkenformule van de H&M Group, is deze week van start gegaan in Zweden. De eerste twee winkels openden in Stockholm en Malmö: samen met het webplatform zijn ze een outletmarktplaats voor modekoopjes.

Group Puig neemt meerderheidsparticipatie in Dries Van Noten

14/06/2018

Het Belgische 'Dries Van Noten', een van de laatste onafhankelijke modehuizen, komt in Spaanse handen. De 60-jarige ontwerper verkocht de meerderheid van de aandelen van zijn bedrijf aan Group Puig.

Van Haren mag Louboutin-zolen niet met de voeten treden

14/06/2018

Schoenenketen Van Haren mag de rode zolen, waar de Louboutin-hakken voor bekend staan, niet gebruiken. De rode kleur geldt als een merk, zegt het Europese Hof, dat zo de verdediging van Van Haren weerlegt.

Supertrash na nog geen twee maanden alweer doorverkocht

14/06/2018

Nog geen twee maanden nadat het failliete kledinglabel Supertrash was gekocht door een investeerdersgroep, is het geesteskind van Olcay Gulsen alweer doorverkocht. De merkrechten zijn nu in handen van Unlimited Footwear Group.